
Grupul britanic de bricolaj Kingfisher a anuntat pentru primul trimestru al anului fiscal 2025 – 2026, incheiat la 30 aprilie 2025, vanzari de 3,3 miliarde de lire sterline (GBP). Avansul cifrei de afaceri la rate constante ale cursului de schimb valutar a totalizat 2,2%, impactul calendaristic asupra rezultatelor financiare fiind de -0,9%. Crestere totala a vanzarilor subiacente s-a plasat la 3,1%, iar sporul comparabil a fost de 1,8%. Grupul a consemnat o crestere vizibila a livrarilor si a tranzactiilor, care a fost determinata de categoriile de activitati sezoniere, ce au exercitat un impact pozitiv asupra pretului mediu de vanzare. De asemenea, dinamica preturilor de vanzare cu amanuntul a ramas stabila. Kingfisher a reusit in cele trei luni analizat o ajustare pozitiva continua a cotei de piata in Marea Britanie si Irlanda, Franta si Polonia, de asemenea inregistrand progrese suplimentare in initiativele comerciale recente. In ceea ce priveste vanzarile de pe segmentul comertului electronic, acestea au sporit cu 9,3%. Planul de restructurare si modernizare a magazinelor Castorama France este in curs de desfasurare. De remarcat faptul ca in ceea ce priveste piata din Marea Britanie, s-a constatat un al doilea trimestru de crestere a vanzarilor de produse de lux, sustinuta de recentele revizuiri ale gamei de produse, insa fenomenul a fost insotit de o performanta stabila inclusiv in ceea ce priveste categoriile de baza. In aceste conditii, pentru intregul an expertii grupului se asteapta un profit brut ajustat de aproximativ 480 - 540 milioane GBP si un flux de numerar disponibil de aproximativ 420 - 480 milioane GBP. Conducerea companiei a subliniat ca inceputul actualului an fiscal a fost unul bun, cu o crestere a vanzarilor, castiguri de cota de piata in toate regiunile cheie si progrese suplimentare in prioritatile strategice. Grupul a finalizat cu succes conversia a opt foste magazine Homebase, toate urmand sa functioneze sub brandul B&Q pana la sfarsitul lunii mai. In intervalul urmator atentia se va concentra pe punerea in aplicare a prioritatilor strategice de crestere, mentinerea disciplinei in ceea ce priveste marjele si costurile si stimularea randamentelor pentru actionari.