Sâmbătă, 17 Mai 2025
RO EN

Modern Ambient a demarat un program amplu de investitii

 


Maricel Vicol (
48
de ani)
Functia/firma: director general al Modern Ambient;
Studii: Facultatea de Inginerie Mecanica, Universitatea “Dunarea de Jos”, din Galati;
Experienta: 15 ani in domeniul productiei de tamplarie termoizolanta;
Hobby: calatorii, sport, muzica.

Recent, compania Modern Ambient - Tulcea a demarat un program amplu de investitii, care presupune dezvoltarea activitatii atat in ceea ce priveste productia actuala, cat si in vederea accesarii unor segmente noi de piata. Totodata, societatea vizeaza extinderea retelei de distributie in zonele limitrofe, fapt care va genera majorarea cotelor de piata detinute in prezent in zonele vizate, respectiv Tulcea, Constanta, Braila, Galati si Focsani.

- Care sunt principalele obiective stabilite pentru intervalul urmator?
- Pana in primavara anului 2009 ne axam, in mod deosebit, pe lucrarile de dimensiuni restranse, deoarece este o perioada in care nu se demareaza foarte multe proiecte de anvergura. Ulterior, vom desfasura un program amplu de investitii, pe care speram sa-l definitivam in luna mai 2009. Proiectul va avea o valoare de aproximativ doua milioane de euro, din care 40% reprezinta finantare din surse proprii. Primele fonduri alocate in acest sens - destinate extinderii halei de productie la 3.000 mp (respectiv cu 1.000 mp) - s-au situat in jurul valorii de 0,4 milioane de euro, din care 0,12 milioane de euro constituie suma aferenta achizitiei terenului. Programul de investitii continua cu instalarea unui echipament pentru prelucrarea tamplariei termoizolante, pe care il vom comanda de la firma Pertici (Italia), achizitia unui cuptor de securizare a sticlei (marca Uniglass) si a unui utilaj destinat realizarii vitrajelor ornamentale (furnizat de o societate din Marea Britanie). Spatiul de productie va fi definitivat pana la sfarsitul lunii ianuarie 2009, astfel incat, cel tarziu in luna mai, sa putem demara productia de geam securizat si ornamental.

- Ce venituri estimati pentru 2009?
- Avand in vedere actuala criza financiara, este dificil sa efectuez prognoze referitoare la valoarea vanzarilor din 2009, mai ales ca – potrivit analizelor realizate de specialisti – situatia se va acutiza in urmatoarea perioada. In ceea ce ne priveste, pana in primul trimestru din 2009 speram sa sustinem un nivel al livrarilor care sa ne permita indeplinirea obligatiilor salariale si acoperirea cheltuielilor aferente acestui interval. Astfel, pana la punerea in functiune a noilor echipamente, ne-am propus mentinerea unui echilibru intre venituri si cheltuieli, urmarind sa realizam o cifra de afaceri cu 10%-15% mai mare decat anul trecut. Pe parcursul lui 2008, Modern Ambient a consemnat vanzari in valoare de aproximativ doua milioane de euro. O contributie majora la cifra de afaceri din 2008 au reprezentat-o lucrarile de proiectare/executie a peretilor cortina, activitate pe care am inceput sa o derulam cu succes. Din punct de vedere al cifrei de afaceri, majorarea fata de 2007 a fost de 15%, insa in ceea ce priveste cantitatea, am efectuat un volum de livrari cu 25% mai mare.

- Cum va evolua piata de profil in 2009?
- Avand in vedere situatia financiara din 2008, cand in perioada de varf pe majoritatea pietelor s-au inregistrat stopari sau scaderi ale comenzilor, putem presupune ca 2009 va fi un an deficitar, din punct de vedere al vanzarilor. In toamna – in conditiile unei cresteri anuale cu cel putin 20% a livrarilor – putem afirma ca am avut un ritm de majorare similar tuturor lunilor de pe parcursul anului. Tot din aceasta perioada, sectorul de constructii a stagnat, cele mai profitabile dovedindu-se a fi lucrarile de dimensiuni restranse. O alta problema pe care este posibil sa o intampinam in 2009 este constituita de cresterea costurilor de achizitie a materialelor, deoarece am constatat deja o usoara majorare in ceea ce priveste pretul profilelor din PVC si al sistemelor de inchidere, echilibrata – totusi – de scaderea costurilor pentru elementele de ranforsare. Singurul avantaj creat de situatia actuala este constituit de eliminarea problemei generate de lipsa personalului, care se agravase in ultimul an datorita emigrarii angajatilor specializati, in alte state membre ale UE.

- Ce masuri veti lua pentru a depasi situatia actuala?
- Prima masura pentru a depasi criza financiara putem spune ca a fost deja luata, prin pregatirea unui plan de investitii care sa ne asigure o productivitate sporita si posibilitatea patrunderii pe piete conexe bransei. In atentia noastra se afla si achizitia unei linii pentru infolierea sistemelor din PVC, insa nu ne-am hotarat inca asupra acestui aspect. Totodata, trebuie sa ne indreptam atentia catre lucrarile efectuate pentru persoanele fizice, deoarece aceasta piata nu a ajuns inca la saturatie.

Din aceeasi categorie

14 Mai 10:14 | SIPEX a realizat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in trimestrul intai
13 Mai 12:29 | TERAPLAST: Crestere de 41% a cifrei de afaceri consolidate, in primul trimestru
13 Mai 07:00 | HOLCIM anunta vanzari stabilizate la 5,5 miliarde CHF pentru trimestrul intai 2025
09 Mai 07:00 | DOW are ca obiective flexibilitatea financiara si competitivitatea pe termen lung
08 Mai 15:50 | BOSCH a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 90,3 miliarde euro la nivel de grup
08 Mai 14:08 | METIGLA: Investitii de 15 milioane euro si planuri de expansiune europeana
08 Mai 09:51 | Gebrüder Weiss Romania anunta o crestere de 20% pentru anul 2024, la 112 mil. euro
07 Mai 07:00 | SAINT-GOBAIN consemneaza inceputul redresarii pietei europene a constructiilor
05 Mai 07:00 | SGS raporteaza o crestere de 7,5% a cifrei de afaceri, pe baza achizitiilor sustinute
30 Apr 10:56 | BASF investeste intr-o noua fabrica de acid sulfuric pentru semiconductori
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA