Duminică, 09 Noiembrie 2025
RO EN

PRAKTIKER: Peste 75% din vanzari sunt realizate in sezonul estival

In perioada sezonului estival (in special in lunile iunie-august), populatia investeste de pana la patru ori mai mult in achizitia de produse pentru constructii, comparativ cu intervalul decembrie-februarie, conform datelor companiei Praktiker Romania. De asemenea, perioada martie – octombrie este cea mai importanta pentru vanzarile retelei de centre comerciale specializate, parchetul laminat, gresia si mobilierul fiind printre cele mai solicitate produse. In ceea ce priveste materialele de constructii, populatia achizitioneaza, in special, adezivi, placi ceramice, gleturi, polistiren expandat/extrudat, tigla, vata minerala si gips-carton. In Romania, Praktiker detine 27 de magazine in 23 de orase din tara, oferta retelei cuprinzand peste 40.000 de produse pentru constructii si gradinarit.

Cornelia Gheorghe, director de achizitii in cadrul Praktiker Romania: "Vanzarile pe categorii de produse fluctueaza in functie de sezon, perioada de varf pentru constructii si amenajari (martie-octombrie), fiind cea mai activa din acest punct de vedere. Vara, populatia investeste de 3 - 4 ori mai mult pentru achizitia materialelor de constructii pentru interior si exterior fata de perioada sezonului rece. Pretul, calitatea produselor, precum si ofertele existente pe piata reprezinta cei mai importanti factori care influenteaza decizia de cumparare. Din observatiile noastre, atat articolele apartinand unor companii renumite, cat si produsele proprii (care beneficiaza de un raport corect calitate-pret), sunt printre cele mai apreciate de clienti. Incepand din luna septembrie, produsele care se vand cel mai bine sunt cele destinate amenajarilor interioare si decoratiunilor, in timp ce, in sezonul rece, romanii achizitioneaza, pe langa produse de incalzire (sobe, seminee, centrale, radiatoare), mobilier si accesorii. Jumatate din vanzarile anuale de produse pentru gradinarit se inregistreaza in perioada aprilie-iulie, cele mai solicitate articole fiind: mobilierul de gradina, pavilioanele, balansoarele, motocultivatoarele, masinile de tuns iarba, trimerele si uneltele specifice. De asemenea, in perioada mai-iulie, o pondere ridicata in vanzari o au piscinele si accesoriile aferente".

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA