Vineri, 16 Mai 2025
RO EN

PRAKTIKER ROMANIA: Cota de piata de 7,1%, in 2009

Vanzarile nete inregistrate de reteaua de magazine de bricolaj Praktiker Romania s-au diminuat, anul trecut, cu 15,3%, pana la valoarea de 247,7 milioane de euro (in comparatie cu 2008) pe fondul deprecierii monedei nationale, al scaderii consumului privat (-12,5%) si al reducerii activitatii pe segmentul afacerilor tip Do-It-Yourself in toata tara. Astfel, veniturile din Romania au fost printre cele mai reduse din statele unde Praktiker detine centre comerciale, alaturi de Ucraina, Ungaria si Bulgaria, desi, conform celui mai recent raport financiar al grupului, cota de piata a Praktiker Romania a crescut in 2009. Filiala autohtona a fost, alaturi de cele din Turcia si Albania, printre singurele subsidiare in cadrul carora managerii concernul au luat decizia de a deschide magazine in cele 12 luni anterioare (cate unul in fiecare tara).
Astfel, ritmul de extindere al companiei s-a redus considerabil, avand in vedere faptul ca, in 2008, numarul centrelor inaugurate a ajuns la 13. In general, afacerile din estul si sud-estul Europei s-au contractat - in medie - cu 15,7%. In ceea ce priveste structura vanzarilor, produsele utilizate in domeniul constructiilor si al segmentelor conexe au consemnat cele mai semnificative scaderi anuale, cu toate ca acestea au avut si anul trecut contributii semnificative la veniturile Praktiker. Pe segmentul de sisteme pentru instalatii sanitare (care reprezinta 19% din totalul livrarilor) s-a raportat o depreciere de 15,3% fata de nivelul din 2008, in timp ce in sectorul de materiale de constructii (8,4% din venituri) s-a inregistrat un declin de 16,4%. Cel mai important regres a fost semnalat in domeniul sculelor si uneltelor (-21,7%).
Praktiker Romania detine 26 de centre comerciale, reprezentand a doua piata de desfacere a grupului la nivel international. Pe plan local sunt active in domeniul specific opt retele nationale si globale insumand 87 de magazine (dintre care 11 au fost inaugurate in 2009). Compania a avut, anul trecut, o pondere de 7,1% dintr-o piata ce a insumat 4,1 miliarde euro, cei mai importanti competitori fiind Ambient (cu o cota de piata de 5,5%), Dedeman (5%) si Bricostore (4,8%). Recent, societatea a definitivat o investitie de 1,3 milioane de euro in extinderea magazinului din Deva, cu o suprafata suplimentara de 5.515 mp. Mai multe informatii, la www.praktiker.ro

Din aceeasi categorie

14 Mai 10:14 | SIPEX a realizat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in trimestrul intai
13 Mai 12:29 | TERAPLAST: Crestere de 41% a cifrei de afaceri consolidate, in primul trimestru
13 Mai 07:00 | HOLCIM anunta vanzari stabilizate la 5,5 miliarde CHF pentru trimestrul intai 2025
09 Mai 07:00 | DOW are ca obiective flexibilitatea financiara si competitivitatea pe termen lung
08 Mai 15:50 | BOSCH a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 90,3 miliarde euro la nivel de grup
08 Mai 14:08 | METIGLA: Investitii de 15 milioane euro si planuri de expansiune europeana
08 Mai 09:51 | Gebrüder Weiss Romania anunta o crestere de 20% pentru anul 2024, la 112 mil. euro
07 Mai 07:00 | SAINT-GOBAIN consemneaza inceputul redresarii pietei europene a constructiilor
05 Mai 07:00 | SGS raporteaza o crestere de 7,5% a cifrei de afaceri, pe baza achizitiilor sustinute
30 Apr 10:56 | BASF investeste intr-o noua fabrica de acid sulfuric pentru semiconductori
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA