Joi, 15 Mai 2025
RO EN

ANALIZA: Se estimeaza stabilizarea vanzarilor de adezivi si mortare uscate

Vanzarile de adezivi si mortare uscate s-ar putea stabiliza in 2012, dupa trei ani de scadere, potrivit estimarii managerilor companiilor din domeniu. Astfel, factori precum posibila intensificare a programului national de reabilitare termica (datorita infuziei de fonduri europene anuntata la finele anului trecut), precum si eventualele avantajate aduse de perioada electorala reprezinta pilonii de baza pentru concretizarea acestor previziuni. Dupa o perioada in care principalul criteriu de achizitie a acestor materiale de constructii a fost reprezentat de pret, utilizatorii se reorienteaza in prezent, cu precadere spre produse eficiente si de inalta calitate. Principalele obiective ale companiilor constau in majorarea volumelor de vanzari si cresterea cifrelor de afaceri, insa o importanta deosebita va fi acordata diversificarii portofoliilor de produse si investitiilor in cercetare si dezvoltare pentru lansarea de sisteme adaptate celor mai exigente solicitari.
Piata interna de adezivi si mortare uscate se va mentine, in 2012, la nivelul anului trecut, dupa ce in 2011 a inregistrat o noua contractie, evaluata de reprezentantii companiilor din domeniu la 15%-20% fata de precedentele 12 luni. Astfel, primele semnale de crestere a pietei materialelor de constructii vor aparea in 2013 din zona produselor grosiere, care vor genera si majorarea livrarilor de mortare si adezivi. O contributie semnificativa la revigorarea acestui domeniu de activitate ar putea fi adusa de intensificarea programului de reabilitare termica a blocurilor de locuinte, care, daca s-ar concretiza, va avea un aport important la vanzarile companiilor din bransa. Din pacate, pana in prezent, Guvernul si autoritatile locale nu s-au implicat suficient in program, ritmul de implementare a reabilitarilor fiind lent, iar fondurile - insuficiente. Pe langa proiectele coordonate de administratia publica, un segment de piata cu potential ridicat este cel al reabilitarilor realizate pe cont propriu de asociatiile de proprietari. De asemenea, proiectele de renovari si reparatii vor reprezenta, in continuare, principalele lucrari ce vor sustine vanzarile producatorilor specializati, insa, pentru ca acest segment sa fie intr-adevar profitabil, este necesara relansarea politicii de creditare. In ceea ce priveste initierea de proiecte noi (ansambluri rezidentiale, centre comerciale sau cladiri de birouri), aceasta depinde in special de strategia nationala de taxe si impozite, care, in acest moment, nu este atractiva pentru investitori.
Analiza completa a pietei interne de adezivi si mortare uscate poate fi lecturata in editia Ianuarie - Februarie a revistei Agenda Constructiilor. Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

14 Mai 10:14 | SIPEX a realizat o cifra de afaceri de 66,5 milioane lei, in trimestrul intai
13 Mai 12:29 | TERAPLAST: Crestere de 41% a cifrei de afaceri consolidate, in primul trimestru
13 Mai 07:00 | HOLCIM anunta vanzari stabilizate la 5,5 miliarde CHF pentru trimestrul intai 2025
09 Mai 07:00 | DOW are ca obiective flexibilitatea financiara si competitivitatea pe termen lung
08 Mai 15:50 | BOSCH a incheiat anul 2024 cu o cifra de afaceri de 90,3 miliarde euro la nivel de grup
08 Mai 14:08 | METIGLA: Investitii de 15 milioane euro si planuri de expansiune europeana
08 Mai 09:51 | Gebrüder Weiss Romania anunta o crestere de 20% pentru anul 2024, la 112 mil. euro
07 Mai 07:00 | SAINT-GOBAIN consemneaza inceputul redresarii pietei europene a constructiilor
05 Mai 07:00 | SGS raporteaza o crestere de 7,5% a cifrei de afaceri, pe baza achizitiilor sustinute
30 Apr 10:56 | BASF investeste intr-o noua fabrica de acid sulfuric pentru semiconductori
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA