Joi, 03 Iulie 2025
RO EN

SICERAM: Pentru 2010 nu se intrevad sanse de revenire a pietei

Raspunzand unor intrebari referitoare la evolutia segmentului de materiale pentru zidarie, Nicolae Neag, director comercial al firmei Siceram, a apreciat ca anul trecut s-a inregistrat o diminuare de circa 35% (din punct de vedere cantitativ) si 45% (valoric) fata de anul anterior, iar pentru anul curent se anticipeaza o alta scadere cantitativa de circa 15%, respectiv de 20% ca valoare, fata de 2009. Totodata, oficialul companiei apreciaza ca, cel putin pe termen scurt, nu se intrevad sanse de revenire a pietei.

Nicolae Neag, director comercial al firmei Siceram: “In 2009 ne-am confruntat cu efectele recesiunii ca urmare a scaderii drastice a cererii, precum si a situatiilor limita in care au ajuns unii dintre clientii nostri. In aceste conditii, am luat masuri cu privire la : scaderea costurilor, acordarea de promotii pentru a mentine vanzarile cantitative, acordarea de bonusuri suplimentare la platile efectuate in momentul livrarii pentru a elimina riscurile etc. Totodata, am renuntat la unele produse care aveau rentabilitate scazuta. In prezent persista problemele generate de diminuarea cererii si, implicit, de scaderea pretului de vanzare. Cel putin pe termen scurt, nu se intrevad sanse de revenire a pietei.
In ceea ce priveste evolutia segmentului specific, nu avem suficiente date pentru a face o estimare exacta, dar apreciem ca anul trecut s-a inregistrat o diminuare de circa 35% (din punct de vedere cantitativ) si 45% (valoric) fata de anul anterior, iar pentru anul acesta anticipam o alta scadere cantitativa de circa 15%, respectiv de 20% ca valoare, fata de 2009. Structura cererii nu s-a schimbat foate mult fata de anii anteriori, dar se observa o tendinta de a creste vanzarile la produsele economice. Furnizorul nostru principal este Petrom Gaz, iar dintre cei mai mari distribuitori pot fi amintiti: Ambient-Sibiu, Comkim-Odorhei, Unimat-Sibiu, Recobol-Brasov etc. In 2009 am realizat o cifra de afaceri de 54 milioane de lei, iar pentru anul acesta anticipam o scadere cuprinsa intre 10% si 15%. Cel mai vandut produs de zidarie din oferta proprie, este reprezentat de Termobloc T30, care are o pondere de circa 60% in totalul livrarilor. Strategia de dezvoltare a companiei pe termen scurt prevede, inceperea productiei la caramida pentru pereti (de 19 cm), iar pe segmentul de invelitori vom lansa primele variante de tigle glazurate. In prezent se afla in curs de achizitie instalatia de glazurare a tiglelor, iar pentru viitor ne gandim serios la o alta gama dimensionala de caramizi. Deoarece tehnologia este relativ noua, nu se intrevad, deocamdata, investitii majore.

Din aceeasi categorie

30 Iun 07:52 | Regulamentul UE revizuit pentru comercializarea produselor pentru constructii
30 Iun 07:00 | WIENERBERGER: Rezultate solide in trimestrul intai datorate inovarii si rezilientei
27 Iun 07:05 | TotalEnergies Marketing aniverseaza 20 de ani de prezenta de succes in Romania
25 Iun 07:33 | SW UMWELTTECHNIK: Obiective de consolidare prin continuarea investitiilor
25 Iun 07:00 | Heidelberg Materials pregateste tranzitia energetica si are inceput bun de anul financiar
24 Iun 11:04 | HOLCIM anunta finalizarea procesului de separare a afacerii din America de Nord
23 Iun 07:30 | Bauelemente: Solutii prefabricate complete pentru cladiri non-rezidentiale
23 Iun 07:00 | HENKEL: Divizia Adezivi anunta vanzari de 2,7 miliarde euro si incertitudini noi pe piete
19 Iun 11:13 | 75 de organizatii solicita Guvernului o pozitie ferma pentru fonduri UE pentru paduri
17 Iun 07:00 | BASF: Tarifele comerciale volatile afecteaza performanta financiara anuala a grupului
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA