Joi, 06 Noiembrie 2025
RO EN

USP: Activitati DIY in crestere, in detrimentul serviciilor prestate de profesionisti

Compania de consultanta si marketing USP a publicat o recenzie a celor mai interesante laturi ale crizei Covid-19 in ceea ce priveste piata de renovari, asa cum se contureaza acestea in urma cercetarilor din ultimele trei luni. O concluzie foarte clara este aceea ca tot mai multi consumatori isi petrec o mare parte a timpului disponibil in activitati de imbunatatire a locuintelor proprii, in luna aprilie 2020, de exemplu, 20% dintre subiectii intervievati afirmand ca au astfel de preocupari, cu 2% fata de precedentele 30 de zile, pentru ca, in mai, procentul respectiv sa creasca la 25%. Din punct de vedere al varstei, se pare ca milenarii au fost cei mai „predispusi” la astfel de operatiuni, insa un impact major in sensul respectiv l-au avut veniturile disponibile si abilitatile din domeniul bricolajului. O cauza a tendintei descrise anterior ar putea fi constituita de timpul mai mare petrecut acasa si de perioadele destul de limitate alocate altor activitati de agrement (in mare parte, blocate de masurile de izolare). De asemenea, beneficiarii sunt tot mai putin inclinati de a angaja profesionisti pentru prestarea serviciilor in cauza. Din punct de vedere psihologic, mutarea birourilor in mediul personal a facilitat, la randul sau, evidentierea carentelor ce afecteaza locuintele private. In ceea ce priveste vizitele directe la magazinele din categoria DIY, se observa o sporire a interesului pentru accesarea directa a acestora, cele mai mari cresteri din punctul respectiv de vedere fiind consemnate in Franta (+30%), Polonia (+26%), Olanda si Austria (+20%), Danemarca (+17%). Fenomenul cel mai interesant insa este cel de declin puternic al obiceiului de consum ce consta in externalizarea serviciilor de bricolaj (DIFM). O cauza ar putea fi cea a scaderii numarului de specialisti si, implicit, a majorarii costurilor aferente serviciilor prestate de acestia. Realitatea respectiva a dus, de exemplu, la o amanare a operatiunilor in luna aprilie in 71% din cazuri. In urmatoarea perioada analizata, acest procent s-a diminuat, dar inca 57% dintre consumatori sunt inca reticenti de a angaja astfel de servicii. Toate acestea, in combinatie cu disponibilitatea de asumare a activitatilor de renovare chiar de catre clienti si cu perspectiva deloc incurajatoare de limitare a veniturilor, vor afecta cu siguranta nivelul cererii pe segmentul DIFM, este concluzia expertilor USP.

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA