Vineri, 19 Septembrie 2025
RO EN

WIENERBERGER: Caramida reprezinta aproximativ 5% din costul de constructie

Mai mult de jumatate (55%) dintre persoanele fizice care isi construiesc o casa in regie proprie cred ca decizia de achizitie a materialelor necesare trebuie sa le apartina indiferent de recomandarile specialistilor, potrivit unui studiu realizat de compania Wienerberger, unul dintre liderii pietei autohtone de caramida. Peste 50% ar prefera sa-si construiasca o locuinta individuala, decat sa cumpere una existenta sau executata la rosu. Mai mult, potrivit aceluiasi document, romanii din nordul tarii isi doresc o casa pentru a beneficia de gradina, in timp ce motivatia locuitorilor din regiunea sudica a tarii se refera la eliminarea problemelor cu vecinii. "In contextul realizarii acestui studiu am constatat ca peste o treime din populatie considera ca Porotherm este un tip de caramida, desi produsul reprezinta, de fapt, o marca fabricata de compania Wienerberger", a declarat Cristina Osiescu, director de comunicare si marketing al Wienerberger Romania. Potrivit aceleiasi surse, in Romania se construiesc, in medie, circa doua case noi pe an la mia de locuitori, in timp ce media europeana este de minimum 3,5 case noi/ an. "Aceasta piata are un potential foarte mare, in pofida faptului ca a tranzitat o perioada in care s-a construit foarte putin", a precizat Daniel Catanas, manager al departamentului de marketing al companiei. Ieftinirile inregistrate, recent, pe piata materialelor de constructii au redus semnificativ diferentele dintre preturile caselor realizate in regie proprie si cele ale apartamentelor din blocuri. "In urma unor calcule precise ale consumului de caramida, am constatat ca aceasta reprezinta maximum 5% din costul unei case realizate «la cheie», ceea ce reprezinta un procent foarte mic in comparatie cu valoarea totala a executiei unei locuinte individuale", a adaugat Cristina Osiescu. Studiul evidentiaza, de asemenea, faptul ca blocurile ceramice marca Porotherm sunt cele mai utilizate pentru casele aflate in constructie, 37,8% dintre persoanele care au ales acest sortiment formandu-si decizia de achizitie pe baza calitatii, iar 18% au tinut cont de sfaturile specialistilor sau alte recomandari. Caracteristicile cele mai importante in alegerea caramizii sunt durabilitatea pe care o confera unei constructii, aspect mentionat de 53,3% dintre respondenti si pretul corect comparativ cu calitatea produsului. Studiul a fost realizat pe un esantion de 800 de respondenti din toata tara, constituit pentru a reflecta profilul consumatorului roman din mediul urban. Informatii suplimentare, la www.wienerberger.ro

Din aceeasi categorie

16 Sep 07:00 | WIENERBERGER aplica masuri de optimizare si eficientizare pana la reluarea cererii
12 Sep 07:00 | CEFIC: Cererea slaba si preturile la energie, marcheaza un prim semestru dezamagitor
10 Sep 07:00 | CRH anunta o cifra de afaceri de 10 miliarde USD pentru intervalul aprilie - iunie 2025
04 Sep 16:12 | Leroy Merlin Romania: Investitii de 27,9 milioane euro in 2025, in crestere cu 50%
03 Sep 13:32 | SYMMETRICA intra intr-o etapa noua de dezvoltare cu Liviu Stoleru in functia de CEO
03 Sep 07:00 | Cum poate betonul geopolimeric imprimat 3D sa transforme constructiile in Europa?
02 Sep 12:41 | HORNBACH are in plan deschiderea a 6 magazine in urmatorii 2-4 ani, in Romania
01 Sep 07:01 | OPTGROUP isi extinde proiectele peste granita, mizand pe piete emergente
01 Sep 07:00 | HOLCIM consemneaza o dinamica imbunatatita a incasarilor din trimestrul al doilea
01 Sep 07:00 | SAINT-GOBAIN raporteaza vanzari de aproape 24 miliarde euro in semestrul intai
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA