Duminică, 09 Noiembrie 2025
RO EN

WIENERBERGER: Caramida reprezinta aproximativ 5% din costul de constructie

Mai mult de jumatate (55%) dintre persoanele fizice care isi construiesc o casa in regie proprie cred ca decizia de achizitie a materialelor necesare trebuie sa le apartina indiferent de recomandarile specialistilor, potrivit unui studiu realizat de compania Wienerberger, unul dintre liderii pietei autohtone de caramida. Peste 50% ar prefera sa-si construiasca o locuinta individuala, decat sa cumpere una existenta sau executata la rosu. Mai mult, potrivit aceluiasi document, romanii din nordul tarii isi doresc o casa pentru a beneficia de gradina, in timp ce motivatia locuitorilor din regiunea sudica a tarii se refera la eliminarea problemelor cu vecinii. "In contextul realizarii acestui studiu am constatat ca peste o treime din populatie considera ca Porotherm este un tip de caramida, desi produsul reprezinta, de fapt, o marca fabricata de compania Wienerberger", a declarat Cristina Osiescu, director de comunicare si marketing al Wienerberger Romania. Potrivit aceleiasi surse, in Romania se construiesc, in medie, circa doua case noi pe an la mia de locuitori, in timp ce media europeana este de minimum 3,5 case noi/ an. "Aceasta piata are un potential foarte mare, in pofida faptului ca a tranzitat o perioada in care s-a construit foarte putin", a precizat Daniel Catanas, manager al departamentului de marketing al companiei. Ieftinirile inregistrate, recent, pe piata materialelor de constructii au redus semnificativ diferentele dintre preturile caselor realizate in regie proprie si cele ale apartamentelor din blocuri. "In urma unor calcule precise ale consumului de caramida, am constatat ca aceasta reprezinta maximum 5% din costul unei case realizate «la cheie», ceea ce reprezinta un procent foarte mic in comparatie cu valoarea totala a executiei unei locuinte individuale", a adaugat Cristina Osiescu. Studiul evidentiaza, de asemenea, faptul ca blocurile ceramice marca Porotherm sunt cele mai utilizate pentru casele aflate in constructie, 37,8% dintre persoanele care au ales acest sortiment formandu-si decizia de achizitie pe baza calitatii, iar 18% au tinut cont de sfaturile specialistilor sau alte recomandari. Caracteristicile cele mai importante in alegerea caramizii sunt durabilitatea pe care o confera unei constructii, aspect mentionat de 53,3% dintre respondenti si pretul corect comparativ cu calitatea produsului. Studiul a fost realizat pe un esantion de 800 de respondenti din toata tara, constituit pentru a reflecta profilul consumatorului roman din mediul urban. Informatii suplimentare, la www.wienerberger.ro

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA