Duminică, 09 Noiembrie 2025
RO EN

XELLA: Tendinta de crestere usoara pe piata autohtona de BCA

Conducerea companiei Xella, producatorul blocurilor din BCA marca Ytong, estimeaza un volum al pietei de zidarie de 3,7 milioane de metri cubi in 2011, din care elementele tip BCA reprezinta aproximativ 1,9 milioane de metri cubi. Potrivit directorului comercial al societatii, Marius Dragne, anul trecut a constituit o perioada dificila pentru intregul domeniu al materialelor de zidarie, in contextul unei piete oscilante a constructiilor, marcata de diminuarea volumului lucrarilor de constructii rezidentiale. Aceasta tendinta s-a mentinut si in primele trei luni ale anului 2012, interval in care vanzarile au fost afectate si de conditiile meteorologice extreme, in special in luna februarie.
 
Marius Dragne, director comercial al Xella Romania: "Pentru compania noastra, semnalele actuale de pe piata sunt pozitive, insa este prea devreme pentru a elabora estimari la nivelul intregului an. Romania are potential de crestere, exista cerere de locuinte, dar in acelasi timp, pe termen scurt, va fi extrem de dificil sa observam o imbunatatire reala a situatiei existente. Totusi, ne mentinem o linie strategica bazata pe un optimism moderat si estimam ca in 2012 piata va ramane la nivelul anului anterior. In ansamblu, datele preliminare de care dispunem pentru 2011 indica o dezvoltare a afacerilor Xella in Romania, vanzarile situandu-se, din punct de vedere cantitativ, pe un trend ascendent, pana la 200.000 mc livrati. Societatea este prezenta la nivel national, avand parteneriate cu peste 100 de distribuitori de materiale de constructii si livrand sisteme prin mai mult de 250 de puncte de vanzare. Din punct de vedere geografic, cele mai importante comenzi provin din zona fabricii (Paulesti, judetul Prahova) si din Bucuresti, insa cantitati importante sunt solicitate si in regiunile de est si vest ale tarii. In ultimii trei ani, din cauza recesiunii, am remarcat o noua tendinta in domeniul materialelor de constructii, respectiv faptul ca majoritatea companiilor prezente pe piata s-a orientat exclusiv spre scaderea pretului produselor. Actualmente exista praguri de pret mult prea joase, din cauza unor firme care recurg la orice metoda pentru a se mentine pe piata. Acest «razboi al preturilor» nu este, insa, castigator nici pentru consumator, nici pentru comerciant. Utilizatorul va fi tentat, in contextul scaderii veniturilor, sa aleaga cea mai ieftina varianta, ignorand de multe ori calitatea produsului. Cu toate acestea, in pofida perioadei dificile, am observat ca interesul consumatorilor pentru materiale de constructii de calitate a crescut. Mai mult, noile directive ale Uniunii Europene, referitoare la eficienta energetica a cladirilor, sustin constructiile de calitate. In acest sens, evolutia din 2010-2011 a vanzarilor Ytong a confirmat faptul ca, in contextul existentei pe piata a unei oferte mult superioare cererii, consumatorul final este mai atent, se informeaza si calculeaza de doua ori inainte de a-si alege materialele pentru constructia casei. In prezent, industria constructiilor este afectata si de instabilitatea politica, reprezentand un factor ce influenteaza negativ increderea investitorilor in piata din Romania. Este foarte important ca deciziile guvernamentale sa sustina executia de locuinte noi si sa incurajeze dezvoltatorii de proiecte. In acelasi timp, conteaza enorm accesul populatiei la finantare, cresterea gradului de absorbtie si utilizarea eficienta a fondurilor europene, precum si sustinerea reala a producatorilor de materiale de constructii. Suntem de parere ca potential exista, insa mai este un drum lung ce trebuie parcurs pana ce Romania va ajunge la nivelul statelor occidentale in ceea ce priveste constructia de locuinte".

Din aceeasi categorie

05 Noi 06:00 | SSAB isi consolideaza performanta financiara in trimestrul al treilea din anul 2025
04 Noi 06:16 | RAWLPLUG: Mizeaza pe afaceri de 50 milioane lei datorita produselor sustenabile
30 Oct 11:30 | TERAPLAST: Crestere de 26% a cifrei de afaceri, in primele 9 luni ale anului
27 Oct 06:00 | HORNBACH manifeta rezilienta intr-un context economic dificil cu cerere temperata
24 Oct 07:19 | METIGLA implementeaza METvision 2030, program de investitii de 15 milioane euro
23 Oct 17:30 | Leroy Merlin: 7 din 10 romani cauta solutii pentru reducerea facturilor la energie
23 Oct 07:00 | KINGFISHER schimba estimarile financiare, dupa un prim semestru solid in 2025
22 Oct 14:42 | Holcim preia pentru 1,85 miliarde euro grupul Xella (Ytong, Silka, Hebel si Multipor)
22 Oct 07:00 | VIOHALCO raporteaza cresteri solide de peste 14% in primele sase luni din 2025
16 Oct 07:28 | KADRA accelereaza pe piata solutiilor de siguranta si eficienta energetica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA