Joi, 15 Mai 2025
RO EN

PwC: Produsele eco si cele prietenoase cu mediul atrag tot mai multi consumatori

Mai mult de jumatate dintre consumatorii la nivel global au devenit mai interesati de produsele ecologice in timpul pandemiei, iar milenialii sunt cei mai atenti la impactul pe care il au deciziile lor de cumparare asupra mediului, arata sondajul PwC Global Consumer Insights Pulse din luna iunie.
Este o schimbare de comportament de durata, produsa pe fondul pandemiei care le-a lasat oamenilor mai mult timp la dispozitie pentru a-si analiza modul de viata si implicatiile pe care activitatile lor zilnice, inclusiv cumparaturile, le au asupra mediului inconjurator. Aceasta schimbare se observa daca ne uitam comparativ la raspunsurile din editia 2019 a aceluiasi sondaj. Inainte de pandemie, doar 35% dintre respondenti alegeau produse sustenabile pentru a proteja mediul inconjurator, 37% cautau produse cu ambalaje prietenoase cu mediul (eco friendly) si 41% evitau folosirea plasticului pe cat posibil. Editia din acest an arata o crestere intre 10 si 20 de puncte procentuale a raspunsurilor afirmative la fiecare dintre aceste intrebari.
In timp ce preocuparea pentru mediu a crescut vizibil in randul milenialilor cu varste intre 27 si 32 de ani (circa 60% fiind interesati de produse ecologice si sa cumpere de la companii care protejeaza mediul), cei din generatia Z cu varste intre 23 si 26 de ani sunt cei mai sceptici atunci cand vine vorba despre sustenabilitate la cumparaturi. Diferenta de comportament dintre aceste generatii ar putea fi explicata de perceptia celor mai tineri ca este mai costisitor sau mai dificil sa cumperi produse bio, sanatoase si cu un impact minim asupra mediului. Cei mai interesati de transparenta trasabilitatii si a originii unui produs sunt milenialii “maturi”, cu varste cuprinse intre 33 si 36 de ani, aproape doua treimi vrand sa cunoasca astfel de informatii.
Desi eco consumerismul este in mod clar in crestere, sondajul releva ca unii consumatori sunt sceptici si nu cunosc sau nu cred in conceptul de cumparaturi sustenabile invocand pretul mare, calitatea indoielnica, disponibilitatea limitata sau lipsa timpului pentru a le cauta.
In concluzie, sondajul arata ca producatorii si retailerii nu ar trebui sa supraestimeze aceasta tendinta. Desi mai multi consumatori spun ca sunt interesati de sustenabilitate, datele indica faptul ca generatia Z, in special, ar putea avea mai degraba opinii favorabile mediului care de multe ori nu se traduc in cheltuieli pentru produse eco sau bio. Pe masura ce companiile vor continua insa sa ofere optiuni eco si bio mai accesibile si mai practice, este posibil ca aspiratia consumatorilor sa se transforme in actiune.

Din aceeasi categorie

06 Mai 11:27 | Nhood vizeaza generarea a 10 mil. euro pana in 2030, prin noua strategie globala ESG
05 Mai 11:20 | BuildGreen aniverseaza primii 15 ani de lider in sustenabilitate si inovare
30 Apr 12:55 | Beltrame, primul producator de otel din Europa certificat GSCC pentru sustenabilitate
30 Apr 09:08 | Derom Total si SystemBau investesc in comunitati si zone defavorizate din Dobrogea
29 Apr 13:31 | HOLCIM: Campanie de impadurire a zonelor degradate cu 95.000 de puieti, in 2025
28 Apr 12:17 | HABITAT: Maraton in sprijinul familiilor care au nevoie de o locuinta decenta
28 Apr 09:54 | NUSCO aduce conceptul de mini-padure urbana in ansamblul Nusco City
18 Apr 07:00 | NOUA solutii validate pentru cladiri si comunitati mai ecologice pe calea zero net
15 Apr 10:42 | RoGBC: 400 milioane euro pentru renovare energetica in ECE, in perioada 2026-2029
14 Apr 12:49 | Habitat for Humanity Romania continua campania "Pune TU piatra de temelie!"
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA