Marți, 30 Septembrie 2025
RO EN

ROLAND BERGER: 8% dintre orasele din Europa de Est au o strategie Smart City

Solutiile destinate echiparii asa-numitelor „orase inteligente” (smart city) formeaza deja o noua piata a utilitatilor, care se dezvolta in special in orasele europene de dimensiuni medii, arata o analiza recenta a Roland Berger. In aceste entitati administrative cercetarile efectuate indica alocari medii de 14% din bugetele de investitii pentru achizitia de produse si aplicatii specifice, ceea ce incadreaza categoria respectiva in clasa obiectivelor de inalta prioritate. De exemplu, doar in Germania se cheltuiesc 4 miliarde euro anual pentru astfel de actiuni. Furnizorii de utilitati beneficiaza de o pozitionare optima pentru a profita la maximum de acest trend, cu atat mai mult cu cat beneficiaza de know-how-ul necesar si de resursele aferente pentru a planifica si livra solutii inteligente in domenii diverse, cum ar fi furnizarea de energie, mobilitate, servicii imobiliare si municipale. O explicatie pentru interesul deosebit manifestat de orasele analizate este constituita de faptul ca acestea au nevoi similare cu cele ale marilor metropole in ceea ce priveste alinierea la tendintele tehnologice actuale, insa resursele de care dispun sunt mult mai mici. Daca in Europa Centrala si de Vest situatia este oarecum echilibrata, circa 20% din municipalitati reusind sa dezvolte o strategie viabila din acest punct de vedere (procentul fiind net superior in statele vorbitoare de limba germani), in estul continentului conjunctura este net diferita, doar 8% dintre orasele analizate avand o abordare clara in ceea ce priveste conceputul de „smart city”. Din pacate, nicaieri in spatiul comunitar autoritatile locale nu au capacitatea tehnica si financiara de a aborda frontal si indepedent aceasta problema, singura solutie viabila ramanand cooperarea cu alte orase si suportul primit de la companii private - in special de la furnizorii de utilitati publice. Sondajul Roland Berger arata ca 39% dintre managerii administrativi sunt dispusi sa aloce mai putin de 10% din bugetul anual pentru dezvoltarea inteligenta a oraselor, dar 58% isi declara convingerea ca in problematica respectiva cheia succesului este constituita de o strategie bine definita, completata de o indrumare profesionala pe masura. Prioritatea investitiilor ramane transportul (84%) urmat de energie si telecomunicatii, cu 62% si 58%.

Din aceeasi categorie

22 Sep 07:25 | Bankwatch: Romania nu poate atinge obiectivele climatice fara echitate sociala
16 Sep 17:37 | SGS a castigat premiul ESG Program Award la Global Sustainability Awards 2025
01 Sep 07:00 | EFCA avertizeaza asupra deficientelor importante din Sistemul Energetic European
29 Aug 10:37 | PWC: Primul an de asigurare limitata a rapoartelor conform CSRD in Romania
29 Aug 07:29 | GREENPEACE: Viitorul energetic trebuie sa fie curat, descentralizat si echitabil
21 Aug 12:42 | AFI Romania obtine certificarea LEED Platinum pentru birourile AFI Loft
19 Aug 12:28 | U•Center 3: Precertificare Access4you Design Gold la o luna de la startul lucrarilor
08 Aug 11:34 | Clean Recycle: Romania, codasa in UE la tranzitia catre economia circulara
01 Aug 12:07 | Habitat for Humanity Romania intervine in judetul Suceava, grav afectat de inundatii
25 Iul 07:00 | Problematica, consideratii climatice specifice si noua clasificare tipologica a cladirilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA