
"Performanta economica din 2015 demonstreaza faptul ca strategia noastra are rezultate si vom continua sa o urmam si in 2016. In pofida cheltuielilor generate de restructurari si de alte investitii majore care vizeaza garantarea viitorului sau, Bosch urmareste mentinerea stabilitatii rezultatelor in 2016", a declarat Stefan Asenkerschbaumer, director financiar si vicepresedinte al consiliului de administratie al grupului german.
Din punct de vedere regional, in zona Asia-Pacific (inclusiv Africa), vanzarile Bosch au crescut cu 17% anul trecut, pana la 19,2 miliarde euro, in America de Nord afacerile au sporit cu 25%, la 12,6 miliarde euro, in timp ce in America de Sud, recesiunea din Brazilia a avut un impact major asupra activitatii Bosch. In ansamblu, vanzarile din America Latina au scazut cu 13% anul trecut, fata de nivelul din 2014. Vanzarile din Europa s-au majorat cu 3,8%, ajungand la 37,3 miliarde euro in 2015, cele din Germania crescand cu 1,3%.
Anul trecut, divizia denumita "Tehnologie pentru constructii si energie" din cadrul grupului Bosch a realizat o crestere de 11% a vanzarilor, pana la 5,1 miliarde euro. Imbunatatirea constanta a rezultatelor din acest sector s-a reflectat intr-o marja de 4,4%.
La finele lunii decembrie 2015, grupul german avea 375.000 de angajati, la nivel global, numarul acestora crescand cu 17.600 de persoane fata de anul anterior. In acest an, Bosch intentioneaza sa angajeze aproximativ 14.000 de absolventi cu studii superioare, cu o cerere speciala de expertiza in software.