Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

IFMA SA: Focalizare preponderenta pe activitatea de service

In cadrul documentului in care se analizeaza activitatea din 2016 si rezultatele financiare ale Intreprinderii de Fabricatie si Montaj Ascensoare (IFMA) SA, din Bucuresti (transmis oficialilor Bursei de Valori Bucuresti), se arata ca, in conformitate cu estimarile initiale, cifra de afaceri aferenta anului trecut s-a mentinut la un nivel optim, aproape similar celui din anterioarele 12 luni (+0,22%), inregistrand o valoare de 23,08 milioane de lei, in raport cu 23,03 milioane de lei. In schimb, in ceea ce priveste profitabilitatea, IFMA a raportat un rezultat pozitiv net de 166.873 de lei, coroborat cu un flux ceva mai redus de lichiditati (deoarece in casa si conturile bancare a figurat suma de circa 2,3 milioane de lei la data de 31 decembrie 2016). Din punct de vedere al dinamicii fiecarei categorii de produse sau servicii in activitatea societatii, vanzarile de ascensoare noi au scazut cu -20% fata de 2015, in timp ce activitatea de service a crescut cu +2%. In ceea ce priveste procesul de modernizare a ascensoarelor existente, nivelul de finantare s-a majorat in 2016 si, astfel, a antrenat o majorare de +20% a vanzarilor pe acest segment. La capitolul de service si intretinere de ascensoare, marja a sporit cu pana la +44% in cursul derularii exercitiului financiar analizat.
Executia prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli, urmarita lunar
Ca o consecinta a acestei situatii, s-au identificat diverse riscuri operationale si, dintre problemele care au fost discutate, analizate si aprobate in consiliul de administratie IFMA SA, in cursul anului 2016, s-au distins reducerea costurilor si eficientizarea proceselor, relansarea programului ARM (ascensor reabilitat si modernizat) pentru a contrabalansa caderea pietei de ascensoare noi, respectiv identificarea si accesarea unor linii de finantare pentru sustinerea programelor ARM si AS. „Riscul de criza financiara se manifesta prin reducerea ritmului de dezvoltare a activitatii, expunerea la riscul generat de volatilitatea mare inregistrata de cursul de schimb, aparitia problemelor de supravietuire in conditiile diminuarii resurselor si ingroparea fundamentalismului pietei, avand ca efect aparitia colapsului in activitate. Pentru acoperirea acestui risc, s-au luat masuri cum ar fi: reducerea la strictul necesar a cheltuielilor de investitii, in concordanta cu asigurarea resurselor proprii, diminuate ca urmare a restrangerii volumului de activitate; reducerea esalonata a numarului mediu de personal si utilizarea eficienta a acestuia pentru a asigura mentinerea productivitatii muncii; dimensionarea corespunzatoare a costurilor pe categorii in concordanta directa cu veniturile pe care firma le poate obtine; reducerea drastica a costurilor administrative si asigurarea premiselor unui flux financiar si ale unor indicatori de solvabilitate pozitiva”, se precizeaza in raportul financiar al companiei, semnat de presedintele consiliului de administratie, Adrian Boniu.
Ca proiecte strategice pentru viitor, in document se mentioneaza ca atentia se va indrepta mai ales pe activitatea de service. „Astfel, centrul de greutate a societatii se va muta pe activitatea de service, activitate ce este expusa mai putin la ciclicitatea fenomenelor economice. In consecinta, se vor lansa proiecte de crestere a profitabilitatii, concomitent cu sporirea gradului de fidelitate a clientilor si prestarea de servicii noi cu valoare adaugata mare pentru clientii de service. Un alt punct strategic se refera la relansarea programului ARM, prin identificarea unei banci partenere care sa finanteze programul. Totodata, se mai au in vedere masuri care sa conduca la diminuarea timpului de la semnarea contractului pana la punerea in functiune, la maximum 2,5 - 3 luni, cresterea performantelor de ansamblu ale societatii, prin realizarea indicatorilor de performanta, ca spre exemplu viteza de rotatie a stocurilor si debitelor, respectiv urmarirea lunara a executiei prevederilor bugetului de venituri si cheltuieli ale societatii, precum si a cash-flow-ului realizat si planificat”, sustin administratorii IFMA SA.  
***
Controlata de Weybridge Mobiliare (Ilfov),  ce are 56,53% din actiuni, precum si de persoana juridica de drept spaniol Mac-Puar Cim - Sevilia (cu 42,4% din capital), IFMA SA, membra  a MP - Spania, detine o fabrica propriu-zisa de prelucrare a echipamentelor tehnologice (ascensoare) si diverse sucursale specializate in prestarea activitatilor de montaj, reparare si service pentru lifturi, din care o unitate in Bucuresti si celelalte in mai multe orase din intreaga tara (Oradea, Braila, Brasov, Constanta, Craiova, Targu Jiu, Targu Mures, Iasi, Roman, Sibiu, Timisoara etc.), acestea fiind coordonate de directori zonali pentru regiunile Nord, Est si Vest. In anii recesiunii, intervalul in care cifra de afaceri a consemnat un nivel maxim a fost reprezentat de 2009 (46,54 milioane de lei), iar din punct de vedere al lichiditatii/rentabilitatii, cea mai propice perioada a fost consemnata in 2013, cand s-a inregistrat un rezultat net de 4,32 milioane de lei. Datele oficiale, disponibile la Ministerul Finantelor Publice, atesta totodata ca in 2015 societatea a lucrat in medie cu 160 de angajati si a raportat un rulaj net de 23,03 milioane de lei, iar in 2016 la IFMA SA au activat in medie 170 de salariati, cifra neta de afaceri fiind de 23,08 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.mpifma.ro

Din aceeasi categorie

20 Noi 06:00 | KOMATSU anunta rezultate consolidate bune pentru primele 6 luni ale anului fiscal
18 Noi 06:00 | OTIS: Crestere a segmentului de service si majorare a estimarilor de profitabilitate
13 Noi 06:00 | CATERPILLAR: Vanzari de 17,6 miliarde USD si flux de numerar puternic in T3 2025
11 Noi 06:00 | SCHINDLER lanseaza primul ascensor sustenabil din otel cu emisii reduse de carbon
10 Noi 06:00 | KONECRANES anunta un record de profitabilitate si o crestere solida a comenzilor
06 Noi 06:00 | HUSQVARNA: Profitabilitate in crestere si tranzitie accelerata catre inovatie sustenabila
04 Noi 06:00 | KONE: Crestere a comenzilor si profitabilitate in urcare in primele noua luni din 2025
03 Noi 06:00 | ATLAS COPCO consemneaza cerere mixta, marja solida si flux de numerar robust
28 Oct 06:00 | VOLVO CE: Performanta financiara solida obtinuta in trimestrul al treilea din 2025
27 Oct 06:00 | McKinsey: Piata de lifturi se va redresa pe baza serviciilor de intretinere si modernizare
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA