
Interviu cu Dana Oprea (57 de ani), director comercial al Konecranes Romania, manager cu o experienta de 32 de ani in domeniul utilajelor si echipamentelor pentru constructii.
- Ce estimari aveti privind piata locala de utilaje de ridicat din acest an?
- Piata utilajelor de ridicat care circula pe sine (poduri rulante, macarale portal, electropalane etc.), la care noi ne raportam, a evoluat sub asteptari comparativ cu anul 2015, in principal din cauza sistarii proiectelor cu finantare europeana. In masura in care problema absorbtiei fondurilor UE se rezolva in urmatoarele doua-trei luni, probabil piata va ajunge la valoarea anilor anteriori, respectiv la circa 16-17 milioane de euro pentru echipamentele noi, la care se adauga o valoare similara generata de serviciile specializate.
- Care au fost cele mai bine-vandute produse din oferta, in acest context?
- In primele noua luni ale anului in curs, in topul vanzarilor de echipamente noi s-au aflat podurile rulante tipizate cu electropalane CXT, cu sarcini cuprinse intre 5 si 25 de tone. Sectorul de servicii a avut, insa, o evolutie interesanta, ce va continua si in anii urmatori. In prezent, serviciile au o pondere de circa 30% in vanzarile totale ale Konecranes Romania, iar in urmatorii trei ani ne asteptam la o crestere constanta a acestui segment, cu un ritm anual de 6%-8%. Ne propunem dezvoltarea activitatii de service, astfel incat aceasta sa atinga nivelul celei de echipamente noi in decursul urmatorilor trei ani.
- Ce noutati ati inclus in oferta in ultima perioada?
- Cele mai noi produse aduse pe piata din Romania sunt reprezentate de podurile inteligente de tip CXT, acestea avand o serie de caracteristici «inteligente» care imbunatatesc substantial siguranta in exploatare si productivitatea. Ne referim la sistemele ASR (adaptive speed range - gama cu viteza adaptabila) sau ESR (extended speed range - gama extinsa de viteza), precum si la sistemele de control si comanda, in care viteza de ridicare este automat corelata cu valoarea efectiva a sarcinii din carligul macaralei, scazand de la viteza nominala spre 50% din aceasta (ASR) sau crescand cu 50% peste viteza nominala (la sarcini de pana la 20% din sarcina nominala), in cazul ESR. Printre noutati se mai afla sistemele de control al balansului sarcinii (sway control), tehnologia de mutare a sarcinii de la un punct fix la unul prestabilit printr-o singura apasare de buton si multe altele.