Miercuri, 14 Mai 2025
RO EN

Un deceniu de activitate pentru Schindler Romania

 


Gabriel Cirstea (41 de ani)
Functia/firma: Director general al firmei Schindler Romania;
Studii: Facultatea de Electromecanica, Universitatea din Craiova;
Experienta: 15 de ani in domeniul ascensoarelor si scarilor rulante;
Hobby: fotografia si calatoriile.

Schindler Group reprezinta unul dintre cele mai importante concernuri internationale specializate in fabricatia, comercializarea si punerea in functiune de ascensoare si scari rulante. Daca pentru ascensoare, grupul ocupa a doua pozitie pe plan international, in ceea ce priveste scarile rulante, este lider mondial. Infiintat in anul 1875, holdingul are in prezent peste 45.000 de angajati in peste 40 de tari. Cifra de afaceri consemnata in 2008 a fost de 14 miliarde CHF (din care 8,7 miliarde CHF fiind veniturile operationale aferente segmentului de ascensoare/scari rulante), acest nivel urmand sa fie mentinut si in acest an. Subsidiara locala a fost infiintata in anul 1999, devenind - in scurt timp - una dintre cele mai active societati din sectorul specific de activitate. Despre pozitia detinuta pe piata de profil si perspectivele de consolidare a acesteia in urmatorul interval, opineaza in continuare managerul general  Schindler Romania, Gabriel Cirstea.
 

- Cum a fost afectata firma de criza economica actuala?
- Primele indicii au fost percepute inca din aprilie 2008, cand anumite sectoare economice au inceput sa dea semne de scadere. Insa, cel mai clar factor de atentionare a fost constituit de incetarea sau scaderea dramatica a activitatii partenerilor de mici dimensiuni. Totusi, asa cum precizam anterior, situatia pentru Schindler Romania nu este una atat de dificila, gratie aplicarii perseverente a tuturor principiilor moderne de management. In acest sens, trebuie mentionat ca noi lucram dupa niste reguli stricte, specifice intregului Grup, care se ghideaza in primul rand dupa profesionalism, specializare si oferta de produse integrate. Este relevant faptul ca aproximativ 12% din rezultatele anului trecut au fost corespunzatoare activitatilor de service (aferente, in special, produselor proprii).

- Care au fost problemele cele mai grave cu care v-ati confruntat in ultima perioada?
- Una dintre dificultatile cele mai frecvente este tocmai cea legata de activitatea de service. La nivel de grup, indicatorul care masoara timpul efectiv dintre doua operatii de reparare este considerat deosebit de relevant, obiectivul central al Schindler fiind atingerea unei performante de 365 de zile. In Romania lucrurile nu stau chiar atat de bine, acest parametru fiind acum de doar 290 de zile (nivel consemnat in mai 2009). Cauzele sunt multiple, dar principalul motiv este constituit de exploatarea defectuoasa. Cel mai bun exemplu ar fi acela al folosirii ascensoarelor pentru manipularea diverselor materiale de constructii (nisip, saci cu ciment) necesare amenajarilor interioare, fara a se respecte niste reguli minimale de protectie a componentelor cabinei. O alta problema ar fi aceea de subdimensionare a necesarului de ascensoare, ajungandu-se frecvent la situatii delicate, cand cladiri de birouri cu un numar mare de ocupanti (si un trafic pe masura), sa fie prevazute cu un numar insuficient de ascensoare. De obicei, noi refuzam comenzi pentru asemenea aplicatii, intrucat un compromis din aceasta gama ar afecta in mod cert imaginea companiei (deoarece o depasire grava a capacitatii de transport este perceputa de beneficiari ca un defect al produsului si nu ca unul de proiectare sau economie a investitiei).

- Cum considerati ca ar putea fi imbunatatit parcul actual de ascensoare din Romania?
- Acest subiect este foarte delicat, intrucat implica un necesar de finantare deosebit de consistent. Asociatia patronala de profil din Romania, afiliata la ELA (European Lift Association) a inceput demersuri in acest sens, dar nu s-au concretizat inca. Pe plan local, conform estimarilor noastre, functioneaza circa 40.000 de ascensoare, din care mai mult de jumatate ar trebui inlocuite, avand ciclul normal de exploatare cu mult depasit (nemaivorbind despre uzura morala si de implicatiile extrem de grave asupra sigurantei utilizatorilor). Relevanta este experienta Cehiei, de exemplu, care a demarat procedurile de reabilitare a cladirilor in urma cu 5 ani, ordinea de abordare a problematicii fiind: lucrari individuale in fiecare apartament (inlocuirea tamplariei, fonoizolarea peretilor de compartimentare etc.), reamenajarea casei scarilor, inlocuirea instalatiilor comune de termoficare si alimentare cu apa, termoizolarea fatadelor si, in final, schimbarea ascensoarelor. Astfel, este de asteptat ca lucrurile sa se intample si la noi intr-un ritm aproximativ similar.
Informatii suplimentare puteti citi in editia Octombrie 2009 a revistei Agenda Constructiilor.

Din aceeasi categorie

14 Mai 07:00 | KONECRANES: Un inceput bun pentru anul 2025 si estimari de mentinere vanzari
09 Mai 07:00 | VOLVO CE inregistreaza performante solide in conditiile de piata dificile din 2025
06 Mai 07:00 | OTIS: Activitatea de service compenseaza scaderea comenzilor provenite din China
02 Mai 07:00 | LIEBHERR anunta crestere de 4% si intarirea pozitiei competitive in anul 2024
30 Apr 07:00 | CECE: 2024, un an dificil pentru industria europeana de echipamente de constructii
15 Apr 07:00 | HILTI a castigat in anul 2024 noi cote de piata intr-un context economic dificil
13 Mar 06:48 | KONE Romania: Evolutie buna in 2024 si noi perspective pozitive pentru 2025
05 Mar 06:00 | BAUMA 2025 ofera abordari inedite din lumea utilajelor de constructii sustenabile
03 Mar 06:00 | INGERSOLL RAND creste si raporteaza rezultate-record pentru anul financiar 2024
28 Feb 06:00 | SCHINDLER: Modernizarile si operatiunile de service au asigurat progresul rezutatelor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA