
WINKHAUS AUSTRIA GmbH - REPREZENTANTA
Descriere
Execută şi comercializează feronerie şi sisteme de supraveghere pentru ferestre şi uşi, dispozitive de închidere, sisteme de control al accesului şi de sesizare a timpului, sisteme de blocare multiple precum şi sisteme de automatizare şi tehnică de manipulare.
Prezentare
WINKHAUS: Cresterea cotei de piata, in pofida recesiunii
Grupul german Winkhaus apartine elitei producatorilor de feronerie pentru ferestre, inchizatori de usi si sisteme de control al accesului. Inovatia si produsele orientate catre cerintele pietei, caracterizeaza munca a mai mult de 2.000 de angajati in intreaga lume. In Romania, sapte manageri cu pregatire tehnica si comerciala asigura service si consultanta producatorilor de tamplarie termoizolanta. Recent, Winkhaus a semnat, in Romania, o cooperare cu compania care este lider de piata in extrudarea de profile pentru ferestre - Gealan. Parteneriatul permite ambelor companii sa furnizeze suportul complet pentru clientii comuni, suport ce consta in furnizarea unei game largi de produse, servicii IT, procese de optimizare a productiei, instrumente, scule si multe altele. In continuare, directorul general al Winkhaus Austria, Mag. Clemens Moers, se refera la conjunctura pietei si la perspectivele de redresare a acesteia.
- Anul 2010 s-a incheiat cu un cuantum al incasarilor situat putin sub nivelul celui aferent lui 2009. In pofida scaderilor repetate consemnate in industria de profil, am fost suficient de perseverenti ca sa compensam pierderile respective cu produse si clienti noi. In acest an, piata se afla, inca, sub o presiune destul de puternica. Gratie lansarii noului sistem Winkhaus proPilot si datorita noului parteneriat, ne permitem sa fim optimisti.
- Au fost lansate sisteme noi de feronerie in ultima perioada sau intentionati acest lucru in viitorul apropiat?
- In 2010, am promovat intens sistemul special proPilot, pentru ansamblurile din PVC. Ca un raspuns la provocarea reprezentata de produsele de origine asiatica promovate agresiv pe cateva piete din estul Europei, precum si pentru a indeplini anumite solicitari ce vizau promovarea unui model de feronerie cu functii de baza, am dezvoltat acest sortiment destinat pietelor in care principalul criteriu de achizitie este constituit de pret.
- Care au fost principalele probleme specifice 2010?
- Spre deosebire de situatia statelor din Europa Centrala, anul trecut nu a marcat sfarsitul recesiunii in sectorul nostru de activitate in Romania. Activitatea s-a plasat, in continuare, pe un trend descendent, competitia preturilor devenind, in acest context, mult mai dura. Unii producatori de tamplarie au fost nevoiti sa renunte la afaceri, iar altii intampina multe probleme cu depasirea dificultatilor curente. De asemenea platile au fost foarte mult intarziate.
- Cum ati gestionat afacerile, din punct de vedere al masurilor anticriza?
- Singura sansa pe care o avem in actuala perioada de criza economica este o mai buna accesare a pietei, mai ales prin lansarea de noi produse. Consideram ca Winkhaus a demonstrat in Romania ca elemente precum un service tehnic adecvat, produse de calitate si o gama de servicii cu valoare adaugata, duc la majorarea competitivitatii colaboratorilor nostri. In opinia noastra, intreaga piata de tamplarie, fatade cortina si elemente conexe are nevoie din nou de optimism. Economiile private par sa fie foarte mari, dar beneficiarii sunt prea neincrezatori pentru a investi si ezita sa mai faca noi imprumuturi pentru constructia si renovarea de locuinte. Proiectele de izolare termica nu sunt suficient de bine puse in practica, in raport cu declaratiile oficiale si cu asteptarile firmelor din bransa. Daca s-ar restabili nivelul de incredere in stabilitatea economica si in perspectivele de dezvoltare, trendul ascendent ar reveni, cu siguranta, in Romania.
(articol aparut in TOP-Fereastra, editia mai 2011 )