Vineri, 02 Mai 2025
RO EN

G-U FERROM COM SRL

Adresa: Str. Oxigenului nr. 1B , Cernica , Ilfov
Telefon: , 031/402.56.55 , 031/402.56.56
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.
Web site: www.g-u.ro

Descriere

Sisteme de feronerie si automatizari pentru tamplaria termoizolanta.

Prezentare

G-U: Orientare spre inovatie si dezvoltarea de produse sustenabile

Cu o experienta de peste 100 de ani in domeniul fabricatiei si comercializarii de sisteme de feronerie destinate echiparii ansamblurilor de tamplarie termoizolanta, grupul Gretsch-Unitas (G-U), cu sediul central in localitatea Ditzingen - Germania, include in prezent 50 de unitati de productie si desfacere, realizand o cifra medie de afaceri ce depaseste nivelul de 500 milioane de euro. Pe piata din Romania, holdingul este prezent prin subsidiara G-U Ferrom Com, in anul 2013 vanzarile reprezentantei autohtone situandu-se la aproximativ 30 milioane de lei. Oferta actuala, disponibila inclusiv pe plan local, include o gama extinsa de repere, totalizand circa 30.000 de articole care, in diverse combinatii, acopera in mod exhaustiv cererea curenta de sisteme de actionare a diferitelor modele de ferestre/usi. In afara de reperele clasice, compania pune la dispozitia partenerilor solutii automate de actionare, precum si sisteme de management integrat al cladirilor, adaptandu-se astfel noilor exigente referitoare la eficienta energetica si constructiile sustenabile.


Cristian Bodoga, director general al G-U Ferrom Com:

„Desigur, chiar si in conditiile nefavorabile actuale, compania noastra isi propune tinte ambitioase, iar una dintre acestea este reprezentata de majorarea cu aproximativ 10% a vanzarilor in acest an. Cu toate ca sansele de transpunere in practica a obiectivului stabilit la inceputul actualului exercitiu financiar sunt destul de limitate, ne mentinem optimismul si estimam o consolidare a cotei detinute pe piata din Romania, in special pe baza preluarii unei parti a partenerilor actuali ai altor companii, in special a celor din Turcia. Totodata, o alta sursa importanta de crestere ar putea fi reprezentata de livrarile la export ale colaboratorilor nostri, in special in regiuni cum ar fi Franta, unde G-U este lider incontestabil, cu o cota de peste 70%”.


Cererea de feronerie este polarizata, cu o puternica orientare spre pret

In ultima perioada, cu deosebire in anii anteriori, care au constituit punctul culminant al recesiunii pentru furnizorii de sisteme utilizate la fabricatia de tamplarie, rezultatele financiare raportate de reprezentanta locala a G-U au fost afectate negativ, ajungand de la o cota de aproape 67 de milioane de lei (aproximativ 17,5 milioane de euro la cursul valutar mediu aferent perioadei respective), la mai putin de jumatate cat s-a raportat pentru exercitiul financiar precedent. „La aceasta situatie au contribuit mai multi factori care au fost atat obiectivi, cat si subiectivi. In prezent, cea mai mare parte a cererii este orientata spre produse ieftine, care nu indeplinesc, nici macar intr-o mica masura, cerintele de conformitate stipulate in cadrul standardelor europene armonizate. Referitor la parteneri, acestia exercita, in continuare, presiuni majore asupra preturilor de achizitie, precum si asupra termenelor de livrare. Din pacate, am constatat cu mahnire faptul ca dezechilibrele economice actuale au dus la disparitia acelor companii care actionau cu profesionism pe piata de profil, avand angajati ce detineau cunostintele tehnice necesare si experienta pentru a proiecta si executa produse finite care sa respecte exigentele de performanta normale pentru aceasta categorie de produse. Este adevarat ca acele firme erau destul de expuse din punct de vedere financiar si nu dispuneau de resursele necesare pentru a rezista pe piata o anumita perioada, fara a realiza castigurile care sa asigure continuitatea activitatii. In conditiile date, rezultatele au fost previzibile, iar momentan asistam la o agregare masiva a ofertei in jurul a doi poli principali: unul constituit de marile societati din domeniu, focalizate, in principal, pe livrarea pe pietele externe si a caror cerere este orientata, in continuare, catre sisteme corespunzatoare din punct de vedere al calitatii si celalalt format din companiile cu un comportament incorect in afaceri, care au optat pentru eludarea legislatiei fiscale, ignorarea obligatiilor legale de autorizare etc. Acestea din urma au ca scop central obtinerea, prin orice mijloace, a unor venituri necuvenite, iar concurenta neloiala este doar o forma eufemistica de ilustrare a fenomenului respectiv. Din pacate, in ultimul timp constatam ca s-a intensificat acest gen de comportament, ceea ce ne determina sa fim circumspecti in ceea ce priveste sansele reale de redresare, pe termen scurt, a bransei in care activam”, a declarat Cristian Bodoga, director general al societatii.
Stabilitatea cifrei de afaceri constituie obiectivul major al G-U Ferrom Com

Unul dintre efectele cele mai daunatoare ale lipsei de profesionalism si ale know-how-ului deficitar al angajatilor firmelor de tamplarie este reprezentat de fabricarea unor ansambluri cu o functionare defectuoasa. Expertii G-U Ferrom Com subliniaza ca acest lucru este vizibil mai ales in cazul deschiderilor glisante, la care se raporteaza cele mai multe defectiuni (in special la nivelul carucioarelor), din cauza utilizarii unor improvizatii, lipsei unor piese importante sau instalarii incorecte. „Pe piata de profil au aparut tot felul de oferte dubioase, de provenienta asiatica si turceasca, acestea nerespectand nici macar cele mai elementare norme de siguranta din domeniu. Interesul furnizorilor seriosi, dintre care face parte si compania noastra, este ca producatorii sa evite astfel de «solutii» avantajoase din punct de vedere financiar si sa foloseasca exclusiv sisteme recomandate de specialisti, ce asigura indeplinirea corecta a exigentelor de compatibilitate cu intentia de utilizare a produselor finite. Din pacate, fenomenul nu poate fi controlat si, din acest motiv, nu credem ca este posibila eradicarea acestor practici in perioada urmatoare. In orice caz, obiectivul de marketing stabilit pentru 2014 prevede obtinerea unor vanzari situate la o cota similara incasarilor aferente anului precedent, ceea ce ar insemna, practic, stabilizarea la nivelul de aproximativ 7 milioane de euro, atins inca din 2012”, a continuat oficialul companiei.
G-U Automatic are perspective certe de dezvoltare pe piata din Romania

Efectele crizei economice au fost in mod activ contracarate de echipa manageriala a societatii, principalele masuri de corectie vizand mai ales reducerea cheltuielilor. In legatura cu aspectul mentionat anterior, Cristian Bodoga a subliniat faptul ca „strategia respectiva a insemnat, din pacate, implementarea unui program de disponibilizari ce a afectat in special departamentul logistic. Cu toate acestea, s-au derulat si proiecte de extindere, care au fost concretizate prin fuziunea cu firma Feromarket in 2010 si preluarea producatorului local de feronerie Solidur, in 2012. De asemenea, pentru stabilizarea vanzarilor pe segmentul sistemelor de automatizare, a fost testata inclusiv solutia adresarii directe catre birourile de arhitectura, precum si livrarea catre marile proiecte. Din pacate, niciuna dintre metode nu a dat rezultatele scontate, una dintre explicatii fiind constituita de nivelul ridicat de concurenta pe o piata al carei volum este destul de limitat. Noi speram insa ca divizia G-U Automatic va avea rezultate mult mai bune in intervalul urmator, cu atat mai mult cu cat produsele promovate sunt de cea mai inalta calitate si pot concura, in conditii de egalitate, cu toate sistemele similare promovate de cei mai importanti furnizori din domeniu. In prezent, este important sa ne mentinem pe piata, argumentele majore care vin in sprijinul acestei afirmatii fiind reprezentate de fiabilitatea dispozitivelor comercializate si de faptul ca asiguram atat livrarea, cat si montajul, beneficiind, de asemenea, de aportul unei echipe de distributie care actioneaza in Timisoara. De altfel, am finalizat cu succes cateva contracte la centrele Cora, Carrefour etc. si speram ca in perioada urmatoare numarul colaboratorilor sa creasca inclusiv pe acest segment”.
Sisteme de mare performanta ce vizeaza aspecte legate de confort si design

Orientarea spre optimizarea ofertei si promovarea exclusiva a solutiilor performante este ilustrata inclusiv de strategia adoptata la nivel de grup, cu ocazia targului international Fensterbau/Frontale, organizat la finele lunii martie 2014 in Nürnberg - Germania. La standul G-U au fost prezentate solutii cu un design inovator, eficiente din punct de vedere al costurilor si flexibile in ceea ce priveste posibilitatile de combinare. Elementul central a fost constituit de noua versiune a sistemului Uni-Jet, caracterizata printr-un aspect deosebit si o mare adaptabilitate la toate tipurile de solicitari, indiferent de zona geografica din care provin. In materie de accesibilitate, grupul german a pus accentul pe solutia glisanta HMF-FT, care poate fi instalata la toate tipurile de imobile, fie ca este vorba despre cladiri noi, fie despre constructii reabilitate. Referitor la solutiile de inalt nivel tehnologic, din clasa sistemelor liftant-glisante, s-a remarcat pragul GU-Thermostep 204, care asigura un nivel ridicat de termoizolare si integrare in structura imobilului. In fine, expertii companiei au prezentat sistemul tehnologic GU Secury destinat instalarii la usile de exterior, care, in afara de aspectele legate de siguranta si design, se focalizeaza pe asigurarea confortului in exploatare, prin implementarea unor functii inteligente de operare.
Obiectiv de consolidare a cotei de piata prin promovarea solutiilor performante

Deocamdata, toate analizele disponibile indica faptul ca piata locala de tamplarie termoizolanta si, implicit, cea a sistemelor de feronerie au ajuns deja la pragul de rentabilitate si orice scadere viitoare ar pune in pericol stabilitatea acestui sector. „Fenomenul de insolventa este omniprezent, multe companii apeland la solutia respectiva pentru a nu-si mai plati furnizorii. Inclusiv societatea noastra a consemnat anumite probleme de acest tip si, de aceea, procesul de verificare a partenerilor a devenit mult mai strict. Din pacate, cererea este tot mai volatila si orientata spre pret, ignorandu-se complet criteriile de calitate. In conditiile date, este dificil sau chiar imposibil de concurat produsele de origine asiatica, o posibila sansa fiind aceea de crestere a nivelului de informare a beneficiarilor - singura categorie care ar putea duce la eliminarea acestor produse de pe piata. Din acest punct de vedere suntem optimisti si consideram ca, gratie unei strategii care pune in centrul sau calitatea, inovatia si performanta, vom reusi sa ne impunem si sa ne consolidam pozitia detinuta in topul furnizorilor de sisteme de feronerie din Romania”, a incheiat Cristian Bodoga.

***

Fondat in anul 1907 de inginerul german Victor Gretsch si specializat initial in productia de sisteme de supralumina cu actionare prin intermediul unui cordon, grupul G-U si-a extins rapid activitatea, in anii ’20 - ’30 ai secolului trecut dezvoltand mai mult de 120 de patente si marind reteaua de distributie la nivel european. Cel mai important moment din istoria societatii, care a marcat transformarea acesteia intr-un competitor de talie internationala, a fost constituit de achizitia, in 1970, a producatorului francez de feronerie pentru constructii Ferco. Domeniul automatizarilor a fost accesat un deceniu si jumatate mai tarziu, prin preluarea producatorului de sisteme de inchidere BKS si ulterior a companiei ATS, punandu-se, astfel, bazele diviziei G-U Automatic. In prezent, G-U este un holding puternic, avand propria retea de furnizori de servicii si promovand un portofoliu divers de produse de cel mai inalt nivel tehnologic, destinate echiparii ansamblurilor de ferestre/usi, sisteme de acces si de management integrat al imobilelor. Dintre lucrarile de referinta la care concernul german a participat prin furnizarea unor solutii inovatoare de feronerie, pot fi amintite: Aeroportul International din Düsseldorf, sediul Procuraturii Generale - Brandenburg, Stadionul Olimpic - Innsbruck, Parcul Stiintei - Linz etc. In Romania, holdingul activeaza din anul 1995, reprezentanta fiind specializata in derularea de operatiuni comerciale si furnizarea serviciilor de asistenta tehnica.

G-U: Orientation towards innovation and development of sustainable products

With over 100 years of experience in the manufacture and distribution of hardware systems for thermal insulating joinery, Gretsch - Unitas Group (GU), headquartered in the town Ditzingen - Germany, currently coordinates 50 manufacturing facilities and trade offices, reporting an average turnover of more than 500 million EUR. On the Romanian market, the group is present through its subsidiary, GU Com Ferrom, which communicated for 2013 sales with a value of 30 million RON. The current offer, available also in Romania, includes a wide range of items, of about 30,000 products, which exhaustively cover the demand for different models of windows/doors. Apart from classical components, the company provides automated solutions and integrated building management systems, adapting to the new requirements of energy efficiency and sustainable construction. In the previous years, the financial results reported by the local representative of GU were adversely affected, dropping from the level of almost 67 million RON (about 17.5 million EUR at the average exchange rate for the period) to less than half, which was the amount announced for the previous year. The local management team considers that this situation was influenced by several factors, both objective and subjective. Currently, most of the request is geared toward cheap products, that do not meet even in a small proportion the requirements stipulated by the harmonized European standards. In what concerns partners, they exert further pressure on the acquisition prices and on the delivery deadlines. Unfortunately, the current economic imbalances have led to the disappearance of those companies acting with professionalism on the market, with employees having technical knowledge and experience in order to design and execute the finished products that meet the performance requirements for this category. All these kind of firms were quite exposed financially and did not have the resources to withstand the market for a certain period, without realizing gains to ensure business continuity.

(articol aparut in TOP-Fereastra, editia Mai 2014 )

AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA