PORTA KMI ROMANIA SRL
Descriere
Producator de tocuri si usi: de interior, exterior, tehnice, metalice, rezistente la foc/fum, etc.
Prezentare
PORTA KMI Romania: Cifra de afaceri de 35 milioane de lei
   
Grupul Porta, infiintat in anul 1992, la Bolszewo - Polonia, este unul dintre cei mai dinamici producatori europeni, fiind specializat in realizarea de tocuri si usi (de interior, exterior, tehnice, metalice, rezistente la foc/fum, etc. in multiple variante, precum simple, duble, glisante sau batante). Totodata, executa si produse la comanda din toate categoriile mentionate anterior. In Romania holdingul este prezent incepand din 2003, cand a fost demarata construirea fabricii de la Arad.
-  Constructia fabricii de la Arad, cu o suprafata de 11.000 mp,  finalizata in 2005, a necesitat alocarea de fonduri in valoare de 6  milioane de euro. In 2007, proiectul a continuat prin demararea  lucrarilor la o a doua hala de productie (in valoare de 8 milioane de  euro), cu aceeasi suprafata ca primul spatiu de productie si care a fost  definitivata in 2008. In prezent lucram cu peste 300 de persoane,  pentru a asigura un flux optim al activitatii. Decizia deschiderii unei  fabrici in Romania si a mutarii unei parti din productie la nivel  autohton a fost adoptata intrucat aici exista una dintre cele mai  promitatoare piete din Europa de Est. 
 - Care sunt obiectivele strategiei pentru dezvoltare stabilite pentru 2011? 
-  Anul acesta, principalul obiectiv pe care il vizam este reprezentat de  extinderea gamei sortimentale cu doua noi grupe de tocuri (fixe sau  reglabile), disponibile intr-o varietate de finisaje, precum si cu alte  modele de usi complexe, pentru cerinte estetice ridicate. Estimam ca  aceasta masura va contribui la impulsionarea vanzarilor atat pe plan  intern, cat si la export. Asftel, vizam obtinerea unei cifre de afaceri  de 35 milioane de lei in 2011, vanzarile consemnate in 2010 insumand 28  milioane de lei. Actualmente, in portofoliul fabricii de la Arad se  regasesc peste 100 de modele de usi si tocuri de interior. De asemenea,  un procent de 40% din totalul productiei este destinat exportului catre  beneficiari din Grecia, Italia, Oman, Bulgaria, Croatia, Serbia,  Slovenia, Ungaria si Polonia. Restul produselor sunt distribuite la  nivel intern, Porta KMI Romania dispunand pe plan autohton de o retea  formata din peste 35 de distribuitori si mai mult de 250 de puncte de  vanzare autorizate. Principalele probleme pe care le intampinam sunt  reprezentate de modificarile imprevizibile ale taxelor (ceea ce cauzeaza  reticenta dezvoltatorilor de proiecte imobiliare importante), lipsa  suportului din partea institutiilor statului pentru investitorii  straini, instabilitatea economica pregnanta incepand din 2009, criza  financiara care a afectat puternic domeniul, lipsa de protectie a pietei  fata de invazia produselor deficitare din punct de vedere calitativ si  altele.  
 - Descrieti politica investitionala a grupului Porta KMI. 
-  In prezent, este in curs de deschidere o noua fabrica - Porta KMI  Belarus. Totodata, recent, a fost inaugurat un showroom la Roma.  Obiectivele principale ale grupului constau in obtinerea primului loc in  topul producatorilor de usi din Europa Centrala si de Sud-Est si in  asigurarea unui raport optim calitate-pret. Politica de productie a  firmei se axeaza pe utilizarea de linii tehnologice performante, de  provenienta italiana si germana, pe un nivel inalt de pregatire a  personalului si pe folosirea de materiale de calitate superioara.  Pietele de desfacere a produselor realizate in Polonia sunt: Austria,  Belarus, Cehia, Elvetia, Estonia, Franta, Germania, Letonia, Lituania,  Macedonia, Malta, Republica Moldova, Norvegia si Ucraina.  
(articol aparut in TOP-Fereastra, editia mai 2011 )



