Duminică, 14 Decembrie 2025
RO EN

PWC: Relatiile comerciale sufera de pe urma limitarii contactului direct

Un raport dat publicitatii de compania de consultanta si audit PricewaterhouseCoopers (PwC) indica principalele rezultate ale unui studiu realizat pe un esantion reprezentativ de respondenti, format din 15.000 de consumatori din 12 state (inclusiv SUA, Marea Britanie, Australia, Brazilia, Canada, China, Germania, Japonia etc.), care a urmarit o redefinire a raporturilor comerciale, din punct de vedere al experientei de consum. Principala concluzie este aceea ca aproape doua treimi dintre cei intervievati au impresia pierderii contactului cu elementul uman in experienta lor de achizitie. Astfel, intr-o epoca a programelor robotizate de conversatie, a platilor digitale, a inteligentei artificiale, a interconectarii online a obiectelor (IoT) si a marilor baze de date, devine tot mai evidenta necesitatea unor eforturi sporite din partea companiilor ce formeaza oferta pentru a obtine echilibrul necesar in ceea ce priveste indicatorul de experienta a consumatorilor (ce defineste modul de interactiune dintre organizatii si clientii acestora). Pretul si calitatea raman, in continuare, in topul elementelor pe care se bazeaza formarea deciziei de cumparare, insa 73% dintre persoanele chestionate au declarat faptul ca o experienta pozitiva este generata inclusiv de impactul brandului. Cel putin la nivelul SUA, 65% dintre consumatori sunt mai degraba influentati de marca decat de publicitatea agresiva. Interesant este faptul ca studiul analizat mai descrie mecanismele prin care experientele negative „alunga” utilizatorii. Peste 60% dintre clienti intrerup relatiile cu un furnizor din cauza serviciilor deficitare, 46% pe fondul unei lipse de profesionalism a angajatilor, iar jumatate se indeparteaza motivand neincrederea in companie. In plus, unul din trei intervievati afirma ca renunta la un brand dupa doar o singura experienta negativa. Viteza si eficienta (80%), angajatii bine pregatiti si serviabili (78%), disponibilitatea (77%) constituie elementele care contribuie in cea mai mare masura la conturarea unei experiente pozitive. Acestea au un impact atat de semnificativ incat, de exemplu, 52% dintre clienti ar fi dispusi sa plateasca mai mult pentru imbunatatirea vitezei si eficientei, 43% pentru majorarea disponibilitatii, iar 41% pentru un personal profesionist. 

Din aceeasi categorie

08 Dec 11:23 | Wolf Theiss: Noul cadru juridic aplicabil tranzactiilor imobiliare rezidentiale
03 Dec 12:37 | VENEVO: Creditarea greoaie impinge IMM-urile catre solutii alternative de finantare
27 Noi 11:39 | Statul este perceput ca principalul inhibitor al initiativei private in Romania
26 Noi 11:23 | Firmele cer eliminarea impozitului minim pe cifra de afaceri: afecteaza investitiile
25 Noi 10:04 | INSOLVENTA are scopul de a gasi solutii de plata, prin reorganizare sau prin lichidare
21 Noi 13:34 | Business Reloaded 2008-2024: Stagnarea, cea mai mare problema pentru companii
20 Noi 16:38 | Termene.ro: Mediul de afaceri si-a triplat rulajul in perioada 2008-2024
17 Noi 15:49 | MAZARS: 70% din datele vitale ale unui business se afla in procesul de payroll
17 Noi 14:16 | Drepturi si obligatii noi generate de sistarea contractelor de antrepriza de lucrari
17 Noi 10:00 | Acordul comercial dintre SUA si China: armistitiu tactic, nu schimbare strategica
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA