Vineri, 02 Mai 2025
RO EN

Concrete & Design Solutions contribuie la transformarea infrastructurii aeroportuare

Compania Concrete & Design Solutions (CDS) contribuie la transformarea infrastructurii aeroportuare din Romania cu expertiza de inalta calitate in proiectare. Dupa inaugurarea cu succes a Terminalul Plecari Curse Externe al Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara (Terminalul Schengen), la care a participat ca parte a asocierii Concelex Engineering - Concrete & Design Solutions - Metroul SA, CDS continua sa proiecteze infrastructura pentru marile aeroporturi ale Romaniei.
Terminalul de Pasageri al Aeroportului International Maramures este un proiect intrat deja in faza de executie, avand ca scop extinderea si modernizarea aeroportului. Cladirea este aproape finalizata, antreprenor fiind asocierea Concelex - Concelex Engineering - Concrete & Design Solutions. Noul terminal de pasageri va avea o capacitate de tranzit de 450 pasageri/ora si o suprafata totala desfasurata de 12.209 mp.
Printre dotari se afla si un sistem integrat de control de securitate al bagajelor de cala pe fluxul de plecari care contine 10 ghisee check-in si benzi transportoare, doua carusele plate cu placi suprapuse pentru zona Sosiri, patru porti de control acces manual, doua chioscuri automate de prelucrare a pasagerilor cu uz comun pentru toate companiile aeriene, doua ghisee check-in pentru self drop-off.
 
 
Valoarea investitiei este de 136 milioane de lei, inaugurarea terminalului fiind prevazuta in cursul acestui an.
In acelasi timp, CDS lucreaza si la Aeroportul Sud Bucuresti, un proiect ambitios care are ca scop final descongestionarea Aeroportului International "Henri Coanda", din Otopeni. Noul aeroport va avea o capacitate anuala de 11,5 milioane de pasageri si va include facilitati moderne si sustenabile, contribuind astfel la optimizarea transportului aerian in regiune, noteaza proiectantii. Alaturi de partenerii de la SETEC si UrbanScope, CDS a finalizat Studiul de oportunitate pentru noul aeroport in luna mai 2024, iar Studiul de prefezabilitate se afla in faza finala de elaborare. Potrivit estimarilor, pana la finalul acestui an vor fi disponibile si Studiul de fezabilitate si Planul Urbanistic Zonal. In octombrie 2025 este estimat debutul procedurilor de proiectare si executie, proiectul urmand a fi finalizat in termen de cel mult trei ani de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Noul aeroport va fi construit in imediata apropiere a localitatii Adunatii Copaceni (judetul Giurgiu), suprafata terminalului urmand a depasi 80.000 mp.

Din aceeasi categorie

01 Mai 07:00 | DEZEEN: De ce sunt promovate in continuare cladirile de tipul "zgarie-nori vitrati"?
23 Apr 07:00 | NBS: Sustenabilitatea in arhitectura, ignorata inca in fazele incipiente ale proiectelor
21 Apr 07:00 | Prognoze Gensler pentru evolutia pietei de proiectare in constructii in anul 2025
16 Apr 09:53 | CDS: Lipsa de date centralizate ingreuneaza planificarea reabilitarii spitalelor
15 Apr 11:36 | Alexandru Fulga, PPC: Primul an de activitate, consolidare in mijlocul provocarilor!
10 Apr 14:58 | Heritage In Design, proiect care isi propune salvarea patrimoniului cultural national
07 Apr 11:28 | Bilfinger: Consultanta si inginerie pentru noua fabrica Knauf Insulation Tarnaveni
04 Apr 12:42 | ANCPI include inca 11 UAT-uri in programul de cadastrare cu fonduri europene
04 Apr 07:00 | RAMBOLL: Crestere a incasarilor, in pofida unor proiecte intarziate sau anulate
02 Apr 12:43 | INTERIO 2025: Design, arhitectura & planuri pentru viitorul litoralului, in Constanta
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA