Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

Concrete & Design Solutions contribuie la transformarea infrastructurii aeroportuare

Compania Concrete & Design Solutions (CDS) contribuie la transformarea infrastructurii aeroportuare din Romania cu expertiza de inalta calitate in proiectare. Dupa inaugurarea cu succes a Terminalul Plecari Curse Externe al Aeroportului International "Traian Vuia" din Timisoara (Terminalul Schengen), la care a participat ca parte a asocierii Concelex Engineering - Concrete & Design Solutions - Metroul SA, CDS continua sa proiecteze infrastructura pentru marile aeroporturi ale Romaniei.
Terminalul de Pasageri al Aeroportului International Maramures este un proiect intrat deja in faza de executie, avand ca scop extinderea si modernizarea aeroportului. Cladirea este aproape finalizata, antreprenor fiind asocierea Concelex - Concelex Engineering - Concrete & Design Solutions. Noul terminal de pasageri va avea o capacitate de tranzit de 450 pasageri/ora si o suprafata totala desfasurata de 12.209 mp.
Printre dotari se afla si un sistem integrat de control de securitate al bagajelor de cala pe fluxul de plecari care contine 10 ghisee check-in si benzi transportoare, doua carusele plate cu placi suprapuse pentru zona Sosiri, patru porti de control acces manual, doua chioscuri automate de prelucrare a pasagerilor cu uz comun pentru toate companiile aeriene, doua ghisee check-in pentru self drop-off.
 
 
Valoarea investitiei este de 136 milioane de lei, inaugurarea terminalului fiind prevazuta in cursul acestui an.
In acelasi timp, CDS lucreaza si la Aeroportul Sud Bucuresti, un proiect ambitios care are ca scop final descongestionarea Aeroportului International "Henri Coanda", din Otopeni. Noul aeroport va avea o capacitate anuala de 11,5 milioane de pasageri si va include facilitati moderne si sustenabile, contribuind astfel la optimizarea transportului aerian in regiune, noteaza proiectantii. Alaturi de partenerii de la SETEC si UrbanScope, CDS a finalizat Studiul de oportunitate pentru noul aeroport in luna mai 2024, iar Studiul de prefezabilitate se afla in faza finala de elaborare. Potrivit estimarilor, pana la finalul acestui an vor fi disponibile si Studiul de fezabilitate si Planul Urbanistic Zonal. In octombrie 2025 este estimat debutul procedurilor de proiectare si executie, proiectul urmand a fi finalizat in termen de cel mult trei ani de la emiterea ordinului de incepere a lucrarilor. Noul aeroport va fi construit in imediata apropiere a localitatii Adunatii Copaceni (judetul Giurgiu), suprafata terminalului urmand a depasi 80.000 mp.

Din aceeasi categorie

11 Sep 07:00 | WSP: Crestere de 15% a incasarilor pentru al doilea trimestru din anul 2025
10 Sep 14:06 | Optim Project Management aniverseaza primii 16 ani de constructii in Romania
09 Sep 10:51 | SGS Romania: Solutii integrate pentru constructii conforme si infrastructura durabila
05 Sep 07:26 | VITALIS: Servicii EPCM integrate si tehnologii inovatoare pentru proiecte complexe
05 Sep 07:00 | INS: Scadere de 10,3% a cifrei de afaceri din arhitectura in primele 6 luni din 2025
04 Sep 07:00 | AECOM raporteaza un nivel de profitabilitatea de 17% pentru trimestrul 3 din 2025
03 Sep 11:03 | CDS se extinde cu preluarea CES Consulting, specializata in proiectare de instalatii
02 Sep 07:19 | AQUAPROIECT se afla continuu in prima linie a modernizarii infrastructurii de apa
27 Aug 07:00 | ARCADIS: Vanzari de 2 miliarde euro si pozitionare optima pentru o crestere viitoare
25 Aug 07:02 | TECNIC: Expertiza romaneasca pe marile santiere de infrastructura de transport
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA