Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

ARMO estimeaza la 11,7 miliarde euro valoarea comertului electronic din Romania

Potrivit unui comunicat al ARMO, Romania se claseaza astfel pe locul trei in Europa Centrala si de Est, dupa Polonia si Cehia.
"Dezvoltarea comertului electronic reflecta adaptabilitatea intreprinderilor si interesul tot mai mare al consumatorilor pentru solutii digitale. Aderarea Romaniei la Spatiul Schengen in 2025 va crea noi oportunitati, accelerand livrarile transfrontaliere si accesul la pietele europene", este de parere Cristian Pelivan, director executiv al ARMO, citat de Agerpres.
Astfel, sectorul comertului electronic a creat noi oportunitati de angajare si sprijina cresterea sectoarelor conexe. Prin ecosistemul dezvoltat in ultimii ani, comertul electronic este responsabil pentru mai mult de o treime din traficul de curierat si are impact pozitiv asupra unor servicii precum logistica, fullfilment sau marketing online.
"Comertul electronic din Romania continua sa se dezvolte accelerat, consolidandu-si rolul esential in economie si in viata de zi cu zi a consumatorilor", afirma ARMO.
In acest sens, datele Institutului National de Statistica (INS) arata ca 72,9% dintre utilizatorii de Internet din Romania au realizat achizitii online in 2024. Astfel, statistica oficiala, publicata pe 11 decembrie 2024, releva faptul ca 88,6% dintre gospodariile romanesti sunt conectate, in crestere cu 2,9 puncte procentuale fata de anul precedent.
O crestere semnificativa a fost inregistrata in mediul rural, unde ponderea cumparatorilor online a urcat la 67,3% (+5,9% fata de 2023), reducand diferenta fata de mediul urban, unde 77,1% dintre utilizatorii de internet au plasat cel putin o comanda online (+3,4%).
Cele mai populare categorii de produse si servicii achizitionate online in 2024 sunt: Imbracaminte, incaltaminte si accesorii (78,6%), Livrari de la restaurante si catering (36,4%), Produse cosmetice si de ingrijire personala (34,5%), Articole sportive (20,8%), Electrocasnice si electronice (15,8%) si Medicamente si suplimente alimentare (16,7%).
Lansata in anul 2010, Asociatia Romana a Magazinelor Online (ARMO) reprezinta magazinele online din Romania si sustine interesele membrilor sai. ARMO a elaborat Codul de Bune Practici ale Magazinelor Online si un program de atestare a magazinelor online din Romania, in conformitate cu acest Cod de Bune Practici.
Asociatia este membra a Ecommerce Europe, singura voce a sectorului de comert electronic european, ce reprezinta peste 150.000 de companii prin intermediul asociatiilor nationale.

Din aceeasi categorie

03 Noi 06:29 | Digitalizarea in constructii: intre reglementari, competente digitale si colaborare
30 Oct 06:00 | M+M inregistreaza cresteri semnificative in marje si profitabilitate in trimestrul trei
29 Oct 10:42 | Certificarea SR EN ISO 19650 in constructii, pentru standardizare si livrare BIM
29 Oct 06:23 | CADWARE: Cresteri de vanzari de pana la 200% si extindere a portofoliului de servicii
28 Oct 10:21 | BCG: Doar 5% dintre companiile la nivel global sunt "pregatite pentru viitor" in AI
28 Oct 06:07 | The BIM Challenge 2025 - digitalizarea constructiilor in Romania
24 Oct 13:29 | INS: Cifra de afaceri din sectorul IT B2B, in crestere cu 11,8% in luna august
20 Oct 12:36 | Vertiv si NVIDIA dezvolta platforme de 800 ViDC, ce vor alimenta fabricile de AI
17 Oct 07:00 | ORACLE: Patru contrate majore au dus portofoliul RPO la peste 455 miliarde USD
16 Oct 16:59 | SustainStruct vizeaza monitorizarea podurilor cu ajutorul tehnologiilor spatiale si AI
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA