
Potrivit autorilor studiului, „referitor la cele sase optiuni principale analizate, rezultatele analizei economice arata ca toate sunt viabile. In plus, rezultatele economice ale tuturor optiunilor se incadreaza in aceeasi serie de valori ridicate”.
„Toate cele sase optiuni iau in considerare executia unui drum orbital nou, complet sau partial, pe intreaga lungime. Cu toate acestea, optiunea a 16-a ofera solutia mai sensibila, deoarece este cuprinzatoare pe tot aliniamentul. Pentru momentul implementarii complete a intregii scheme, se poate anticipa ca drumul de centura existent va functiona ca un bulevard interior, pentru colectarea si redistribuirea traficului in limitele Bucurestiului. Drumul nou orbital ar avea o functie mai regionala si nationala. Se poate astepta ca tandemul celor doua sa ofere o capacitate de trafic pe termen lung, care ar contribui foarte mult la dezvoltarea judetului Ilfov”, se mai arata in cadrul raportului. Costul de investitie pentru optiunea preferata, identificata de specialistii Egis, se ridica la putin peste 1,1 miliarde euro. Mai precis, este vorba despre optiunea a 16-a, care consta in largirea la patru benzi a centurii de sud-vest, imbunatatirea intersectiilor pe centura de sud-est, construirea sectorului sudic si nordic al autostrazii orbitale, rezultata ca fiind cea mai buna, prin compararea valorilor economice actuale ale tuturor celor sase optiuni. Bineinteles, pe baza raportului, vor avea loc discutii intre consultant si CNAIR, in vederea stabilirii variantei care va fi alese, insa toate proiectele identificate in raport sunt eligibile pentru finantare din fonduri europene nerambursabile. Pentru a descarca raportul complet al Egis, click aici!