Luni, 03 Noiembrie 2025
RO EN

AKTOR: Lucrari la viaducte, tuneluri si terasamente pe santierul CF Brasov-Sighisoara

Proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov–Sighisoara, subsectiunile 1 (Brasov–Apata) si 3 (Cata–Sighisoara), continua intr-un ritm sustinut. Cu un progres fizic general de aproape 50%, lucrarile se desfasoara simultan in peste 20 de puncte din teren, atat la infrastructura liniilor, cat si la constructiile majore precum podete, poduri, viaducte si tuneluri.
Iata cateva informatii cheie privind lucrarile in desfasurare din iulie si august 2025:
• Viaducte si poduri: s-au ridicat grinzi, s-au finalizat tabliere si s-au forat piloti la structuri cheie precum Maierus, (Subsectiunea 1) si la podurile de la km 252, 254 si 255 in zona Beia - Archita (Subsectiunea 3).
• Terasamente si consolidari: au fost inchise tronsoane importante pe segmentele Cata–Beia si Beia–Archita, unde majoritatea tronsoanelor au ajuns la nivel de PSS. La consolidari in zona Palos si Beia au fost finalizare ancorele si majoritatea grinzilor, si urmeaza finalizarea zidurilor.
• Tuneluri: in zona Archita 1 (540 m), lucrarile avanseaza de la ambele portaluri, fiind pregatita forarea continua cu echipamente de forepoling si la iesire; la Archita 2 (230 m), documentatia revizuita este in curs de avizare. 
 
 
• Lucrari de aparari de maluri: se desfasoara ample lucrari de consolidare a albiei raului Archita, in paralel cu protejarea terasamentului feroviar.
• Podete : Dupa inchiderea Firului II Cata – Beia, majoritatea lucrarilor la podetele disponibile sunt executate sau in curs de executie.
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov–Simeria, componenta a Coridorului Rin–Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h – sectiunea Brasov–Sighisoara, subsectiunile:
 
 
1. Brasov–Apata si 3. Cata–Sighisoara” este unul dintre cele mai ambitioase proiecte de infrastructura feroviara din Romania, cu o lungime totala de 85 km linie dubla electrificata, 33 poduri, 93 podete, 5 viaducte, 4 tuneluri, 9 statii modernizate si introducerea sistemului european de management al traficului ERTMS nivel 2. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu Asocierea RailWorks - Alstom Transport S.A. (lider), AKTOR S.A., Arcada Company S.A., Euro Construct Trading 98.
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA