Marți, 16 Septembrie 2025
RO EN

AKTOR: Lucrari la viaducte, tuneluri si terasamente pe santierul CF Brasov-Sighisoara

Proiectul de reabilitare a liniei de cale ferata Brasov–Sighisoara, subsectiunile 1 (Brasov–Apata) si 3 (Cata–Sighisoara), continua intr-un ritm sustinut. Cu un progres fizic general de aproape 50%, lucrarile se desfasoara simultan in peste 20 de puncte din teren, atat la infrastructura liniilor, cat si la constructiile majore precum podete, poduri, viaducte si tuneluri.
Iata cateva informatii cheie privind lucrarile in desfasurare din iulie si august 2025:
• Viaducte si poduri: s-au ridicat grinzi, s-au finalizat tabliere si s-au forat piloti la structuri cheie precum Maierus, (Subsectiunea 1) si la podurile de la km 252, 254 si 255 in zona Beia - Archita (Subsectiunea 3).
• Terasamente si consolidari: au fost inchise tronsoane importante pe segmentele Cata–Beia si Beia–Archita, unde majoritatea tronsoanelor au ajuns la nivel de PSS. La consolidari in zona Palos si Beia au fost finalizare ancorele si majoritatea grinzilor, si urmeaza finalizarea zidurilor.
• Tuneluri: in zona Archita 1 (540 m), lucrarile avanseaza de la ambele portaluri, fiind pregatita forarea continua cu echipamente de forepoling si la iesire; la Archita 2 (230 m), documentatia revizuita este in curs de avizare. 
 
 
• Lucrari de aparari de maluri: se desfasoara ample lucrari de consolidare a albiei raului Archita, in paralel cu protejarea terasamentului feroviar.
• Podete : Dupa inchiderea Firului II Cata – Beia, majoritatea lucrarilor la podetele disponibile sunt executate sau in curs de executie.
Proiectul „Reabilitarea liniei de cale ferata Brasov–Simeria, componenta a Coridorului Rin–Dunare, pentru circulatia cu viteza maxima de 160 km/h – sectiunea Brasov–Sighisoara, subsectiunile:
 
 
1. Brasov–Apata si 3. Cata–Sighisoara” este unul dintre cele mai ambitioase proiecte de infrastructura feroviara din Romania, cu o lungime totala de 85 km linie dubla electrificata, 33 poduri, 93 podete, 5 viaducte, 4 tuneluri, 9 statii modernizate si introducerea sistemului european de management al traficului ERTMS nivel 2. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu Asocierea RailWorks - Alstom Transport S.A. (lider), AKTOR S.A., Arcada Company S.A., Euro Construct Trading 98.
 

Din aceeasi categorie

11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
08 Sep 15:02 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari de 27 mil. euro, reabilitare de drumuri in Giurgiu
08 Sep 07:16 | MTI: Investitii si digitalizare in infrastructura feroviara, pana in 2030
04 Sep 14:41 | TPF INGINERIE va superviza lucrari de executie la Autostrada A8, Sectiunea II, Lot 2A
03 Sep 18:08 | BAICONS si TQM liciteaza servicii de elaborare SF pentru electrificarea de cai ferate
03 Sep 13:54 | TPF INGINERIE va superviza lucrarile pentru A1 Sectiunea 3 (Cornetu-Tigveni)
02 Sep 07:00 | EFCA: Inginerii consultanti, preocupati de rezilienta Sistemului European de Transport
01 Sep 13:25 | LICITATIE de 1,23 miliarde euro lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
28 Aug 16:33 | PORR semneaza contract de 428 mil. euro de reabilitare CF Craiova-Caransebes, lot 5
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA