Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

ANPM: Acord de mediu pentru linia ferata dintre Resita si frontiera Stamora Moravita

Intre Romania si Serbia, trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit Acord de mediu de la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) si vizeaza reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - frontiera. Pentru dezvoltarea proiectului finantat in cadrul Programului Transport 2021-2027 s-au asociat autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin, pe teritoriile carora se desfasoara intreaga constructie.
"Proiectul vizeaza Linia CF 922 (Timisoara Nord - Voiteni - Moravita), care reprezinta Componenta A a planului si 922a (Voiteni - Resita Nord), amplasate in judetele Caras-Severin si Timis, care reprezinta Componenta B a proiectului. Linia de cale ferata Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - Frontiera, are, in prezent, o lungime totala  de 117,977 km si leaga Municipiul Resita de Municipiul Timisoara si, respectiv, Romania de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravita", a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, Presedintele ANPM.
Autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a tarii - reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord - Timisoara Nord, cu extensie Voiteni - Stamora Moravita - frontiera - in urma caruia linia de cale ferata va fi realizata in conformitate cu parametrii tehnici ceruti de standardele si legislatia europeana in vigoare.
 
 
Traseul proiectat se va desfasura, in general, pe actualul tronson, incluzand ajustarile necesare reducerii diferentelor de nivel si largirii unghiurilor curbelor, astfel incat vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de calatori si 80 km/h, pentru cele de marfa sa poata fi atinse. Singura zona care nu va putea asigura viteza maxima de deplasare este cea de la iesirea din statia Timisoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decat cele necesare deplasarii cu 120 km/h. 
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizata pentru implementarea investitiei aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Incepere a Lucrarilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiasi document.

Din aceeasi categorie

11 Sep 15:44 | COMPETITIE intensa lucrari de 60 mil. euro constructie Axa rutiera Sud-Vest, Vaslui
09 Sep 14:08 | TIMIS: Licitatii de 38 mil. euro pentru infiintare traseu cicloturistic de 536 km
08 Sep 15:02 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari de 27 mil. euro, reabilitare de drumuri in Giurgiu
08 Sep 07:16 | MTI: Investitii si digitalizare in infrastructura feroviara, pana in 2030
04 Sep 14:41 | TPF INGINERIE va superviza lucrari de executie la Autostrada A8, Sectiunea II, Lot 2A
03 Sep 18:08 | BAICONS si TQM liciteaza servicii de elaborare SF pentru electrificarea de cai ferate
03 Sep 13:54 | TPF INGINERIE va superviza lucrarile pentru A1 Sectiunea 3 (Cornetu-Tigveni)
02 Sep 07:00 | EFCA: Inginerii consultanti, preocupati de rezilienta Sistemului European de Transport
01 Sep 13:25 | LICITATIE de 1,23 miliarde euro lucrari de reabilitare CF Craiova-Caransebes, Lot 3
28 Aug 16:33 | PORR semneaza contract de 428 mil. euro de reabilitare CF Craiova-Caransebes, lot 5
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA