Luni, 03 Noiembrie 2025
RO EN

Brasov: Hidrodemolarea este folosita la dezafectarea podului de pe Drumul CET-ului

Lucrarile de demolare a podului de pe Drumul CET-ului sunt in plina desfasurare, constructorul fiind in etapa de desfacere a structurii modulului. Metoda aleasa pentru indepartarea structurii de beton este una moderna, care presupune utilizarea unui jet de apa la inalta presiune pentru a indeparta betonul care face legatura intre grinzi. Aceasta metoda este una sigura, pentru ca nu presupune vibratii la nivelul structurii de rezistenta, avand in vedere ca starea podului este una precara. Totodata, metoda folosita este prietenoasa cu mediul, cantitatea de praf fiind redusa la minim.
In paralel se realizeaza un pod provizoriu, pe care sa fie amplasate macaralele de mare tonaj care vor ridica grinzile, dupa finalizarea acestor lucrari, de indepartare a betonului.
"In aceste momente se executa operatiuni de hidrodemolare. Hidrodemolarea este singura metoda de demolare care nu induce vibratii structurii de beton. Se face demolarea cu apa la inalta presiune, peste 2.700 de bari, iar efectiv cand se termina zona respectiva, betonul este pulverizat. Este si o metoda prietenoasa cu mediul, nu este praf. Este o metoda moderna care se foloseste mai ales in structurile de beton de genul podurilor sau structuri mai sensibile. In acest moment se realizeaza un pod provizoriu peste Timisul Sec pentru a permite accesul macaralelor. Grinzile, dupa ce se vor demonolitiza se vor ridica de pe structura grinda cu grinda cu ajutorul unor macarale de mare tonaj. Toata structura de beton, toata suprastructura se va elibera. Vor fi ridicate toate grinzile. Sunt 5 deschideri cu cate 9 grinzi de un anumit tip, la care se adauga alte doua deschideri cu cate 8 grinzi mai lungi si mai grele, care sunt in zona CFR, unde lucrarile sunt mai complexe. O sa solicitam si speram sa primim si asistenta celor de la CFR, pentru ca e vorba de patru linii electrificate. Dupa ce am reusit sa eliberam suprastructura, putem sa spunem ca o sa fie o demolare simpla. Dar asta este o etapa foarte importanta si destul de anevoioasa a lucrarii”, a explicat ”, a explicat Mihai Rozorea, manager de proiect, SC Zohir 84 Cons Construct.
 
 
Va reamintim ca anul acesta municipalitatea a preluat de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere acest pod. Avand in vedere ca, in conformitate cu expertiza tehnica, podul se incadreaza in CLASA V – stare critica, in luna martie, CLSU a aprobat alocarea de urgenta a fondurilor necesare pentru repunerea in circulatie a Podului rutier situat la Km 6 + 300 (fosta Vama Brasov), tinand cont de importanta lui si impactul major avut asupra populatiei.
"Acest pasaj este foarte important pentru trafic si pentru intreaga zona. De ani de zile a tot fost o situatie neclara intre Primarie, Ministerul Transporturilor, CNAIR si, din pacate, au trecut alti ani si, in loc sa se rezolve problema, am ajuns ca dupa atata timp sa ne apucam noi sa facem acest lucru, pentru ca am preluat acest tronson de strada, in administrarea municipiului Brasov. Consiliul Local a emis hotararea si este inclus in situatii de urgenta, pentru ca este un pericol public, pentru ca acest pasaj este intr-o stare degradata, foarte accentuata si am decis sa-l dezafectam, lucru care se intampla in aceste zile. Dupa aceea vom construi un pasaj nou, modern, cu toate elementele de infrastructura necesare. Sper sa ne incadram in termenul pe care l-am convenit cu constructorul. Se lucreaza intr-un ritm bun si pe intreg tronsonul de strada, de legatura. Drumul CET-ului, odata cu acest pasaj, va fi reabilitat din toate punctele de vedere si vom avea un drum modern si sigur, cu toate elementele de infrastructura necesare”, a declarat primarul George Scripcaru.
 
 
Principalele deficiente constatate sunt: nivelul de siguranta la traversarea pasajului, nu este adecvat; nu este asigurata stabilitatea suprastructurii; o fasie cu goluri s-a rupt si s-a prabusit in albie, iar celelalte prezinta degradari severe, cu infiltratii puternice la intrados, eflorescente, stalactite si eroziune a sectiunii de beton; grinzile de 21 m de pe ultimele doua deschideri prezinta urme de infiltratii si acoperire insuficienta cu beton; consolele de trotuar sunt sever degradate, iar grinzile de parapet prezinta crapaturi; parapetele pietonale sunt fixate necorespunzator si lipsesc pe anumite zone; calea pe pod este foarte degradata, cu gropi adanci, crapaturi in asfalt si placa de beton vizibila, fara hidroizolatie sau protectie a acesteia; dispozitivele rosturilor de dilatatie nu sunt etanse; banchetele pilelor sunt sever degradate, cu urme de infiltratii puternice, armaturi vizibile ruginite, prezinta eflorescente.
Lucrarile de demolare sunt realizate de catre S.C. Zohir 84 Cons Construct, avand ca termen de executie sfarsitul lunii august 2025, perioada in care trebuie sa pregateasca si documentatiile tehnice necesare. Pentru demararea lucrarilor a fost eliberata autorizatie de construire in regim de urgenta. Valoarea contractului este de 4,8 milioane lei fara TVA.

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA