Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

CFR: 11 oferte pentru modernizarea de cai ferate in valoare de aproape 4 miliarde lei

11 operatori economici au depus oferte la procedura de licitatie deschisa pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie lucrari de modernizare pe sectiunile Timisoara Est - Ronat Triaj (lotul 3) si Ronat Triaj - Arad (lotul 4), aferente obiectivului ”Modernizarea liniei CF Caransebes - Timisoara - Aradˮ.
Valoarea financiara totala estimata a contractelor este de 3.917.081.120 RON, lei fara TVA, din care 1.445.386.706 RON, fara TVA, pentru lotul 3, respectiv 2.471.694.414 RON, fara TVA, pentru lotul 4, sursa de finantare fiind asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile.
In cadrul procedurii de licitatie publica, impartita in doua loturi, au fost depuse urmatoarele oferte pentru fiecare lot, astfel:
 
6 operatori economici - Lotul 3 Timisoara Est - Ronat Triaj Gr. D
- S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A.
- FCC CONSTRUCCION S.A.
- ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.
- WEBUILD SPA - MILANO
- IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI - asociere
Lotul 3 Timisoara Est - Ronat Triaj Gr.D (13,86 km), de la km 568+399, al liniei CF Bucuresti - Jimbolia (indicativ 100), pana la statia Timisoara Nord, dupa care se continua pe linia CF Timisoara - Arad (indicativ 218), de la km 0+000, la km 008+183 (semnalul de iesire din Ronat Triaj Gr. D). Lungimea traseului este de 13,86 km, de la intrarea in cap X statia Timisoara Est, pana la semnal cap Y, din Ronat Triaj Gr.D.
Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata, dotata cu instalatie BLA si este dispusa atat in rambleu cu inaltimea de maxim 12 metri, cat si in debleu cu adancimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla. Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h. De asemenea, se vor executa lucrari:
- de constructie, reconstructie sau reparatii/reabilitare a 3 poduri si 3 podete, 9 pasaje denivelate, 1 trecere la nivel si 2 podete de descarcare;
- de modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
- de modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Timisoara Est, Timisoara Nord; Ronat Triaj Gr. D (post de miscare), Timisoara Centru, Ronat Triaj Cab.1, Ronat Triaj h, Ronat Triaj Gr. D (halta). Statia care se va transforma in post de miscare este Statia (grupa de linii) Ronat Triaj Gr. D.
- de modernizare a retelelor locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.
- de protectia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.
5 operatori economici - Lotul 4 Ronat Triaj Gr. D - Arad
- ARCADA COMPANY
- FCC CONSTRUCCION S.A.
- WEBUILD SPA - MILANO
- IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA ITALIA S.P.A.
- MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI - asociere
Lotul 4 Ronat Triaj Gr. D - Arad (55 km), de la km 008+183 (semnalul de iesire din Ronat Triaj Gr. D), la km 56+350 (semnalul de intrare in statia Arad). Pe langa acest tronson, tot in cadrul lotului 4, proiectul cuprinde si modernizarea/reconfigurarea liniei CF Aradu Nou - Glogovat (indicativ 220), pe o distanta de cca 7 kilometri. Pe traseul existent calea ferata este simpla, electrificata, dotata cu instalatie BLA si este dispusa atat in rambleu cu inaltimea de maxim 12 metri, cat si in debleu cu adancimea de maxim 8 metri. Pe cea mai mare parte a tronsonului feroviar vizat, pentru modernizare, calea se va dubla.
Traseul de cale ferata proiectat se va desfasura in general pe amplasamentul existent al liniei CF, cu exceptia tronsoanelor compuse din aliniamente si curbe ce nu asigura retrasarea liniei cu parametrii pentru circulatia cu viteza de 160 km/h. Calea ferata existenta intre statiile Aradu Nou si Arad se va mentine simpla, insa se va moderniza.
Pe intervalul dintre statiile Aradu Nou si Glogovat, traseul existent al caii ferate (linia Aradu Nou - Glogovat) se va modifica, pentru a se putea realiza un racord feroviar, care va asigura ocolirea Municipiului Arad de catre trenurile de marfa, care vor circula intre Timisoara si Arad. Noul tronson feroviar proiectat intre Aradu Nou si Glogovat va traversa raul Mures pe un pod construit in amonte fata de cel existent. De asemenea, se vor executa lucrari:
- de reconstructie sau reparatii/modernizare a 6 poduri, 30 podete, 7 treceri la nivel, 15 pasaje denivelate si 9 podete de descarcare
- de modernizare a instalatiilor de energoalimentare, linie de contact, telecomunicatii, semnalizare, centralizare, bloc (SCB), sanitare, termotehnologice etc
- de modernizare a cladirilor din statiile si haltele de miscare de pe tronson: Sanandrei, Baile Calacea, Ortisoara, Vinga, Sag, P.M. Valea Viilor, Aradu Nou, Glogovat, Micalaca. Statia care se vor transforma in post de miscare este Statia Valea Viilor.
- de modernizare a retelelor locale existente, de conducte de distributie a apei si de canalizare, care asigura racordarea tuturor consumatorilor bransati in prezent la statiile CF.
- de protectia mediului: panouri fonoabsorbante, decontaminarea solului, amenajari de spatii verzi, separatoare de hidrocarburi si bazine decantoare, garduri si panouri de protectie.
Durata de implementare a fiecarui contract este de 102 luni, din care: 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor, 60 de luni reprezentand perioada de garantie a obiectivului.
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA