Sâmbătă, 13 Decembrie 2025
RO EN

CFR va selecta antreprenorul pentru un proiect de peste 700 milioane de euro

Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA va selecta, in perioada urmatoare, antreprenorul general care se va ocupa de reabilitarea tronsonului feroviar Brasov - Sighisoara, pe sectiunile Brasov - Apata si Cata - Sighisoara. Proiectul are o valoare estimata la circa 3,2 miliarde lei (700 de milioane de euro), fara TVA.
Perioada de depunere a ofertelor de participare la licitatie s-a incheiat, constructorul urmand a fi selectat din cele cinci oferte depuse de companiile IC Ictas InsaatSanayi ve Tiçaret AS (Turcia), Impresa Pizzaroti & C SpA Italia, Alstom Transport SA, Societa Italiana per Condotte d'Acqua si de grupul austriac Strabag AG. "Dupa evaluarea ofertelor de catre comisia special nominalizata in acest sens, se va intocmi raportul procedurii si se vor transmite comunicarile privind castigatorul acestei licitatii", se arata intr-un comunicat transmis de CFR SA.
Finantarea lucrarilor este asigurata de Comisia Europeana, prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF) - in proportie de 85% - si de la bugetul de stat (15%). Cele doua sectiuni au o lungime cumulata de 86 km si fac parte din tronsonul feroviar dintre frontiera ungara si localitatile Curtici, Arad, Simeria, Sighisoara si Brasov.
Proiectul de reabilitare a sectiunilor Brasov - Apata si Cata - Sighisoara presupune executia mai multor tipuri de lucrari, precum terasamente, consolidari, poduri si viaducte, podete, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linii de contact, trafic feroviar, sistem de informare a calatorilor, energo-alimentare, telecomunicatii, comunicatii pentru semnalizare, fibra optica, supraveghere video, arhitectura, instalatii electrice/ sanitare/ de termo-ventilatie, aparari de maluri etc. Pe acest traseu se afla 11 puncte de sectionare, toate centralizate electrodinamic (CED), precum si patru statii de cale ferata, 15 halte, doua noduri de cale ferata principale si un tunel dublu, cu o lungime de 660 de metri.
Durata de executie este de 48 de luni de la data atribuirii contractului de executie, la care se adauga 60 de luni pentru notificarea defectiunilor.

Din aceeasi categorie

05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
18 Noi 14:56 | CNIR si UMB initiaza proiectarea lotului montan Grinties-Pipirig pe Autostrada A8
17 Noi 12:48 | PORR si STRABAG liciteaza lucrari pentru traseu cicloturistic Timis, de 536 km
17 Noi 11:48 | Drumul Expres Focsani-Braila: UMB primeste ordinul pentru inceperea proiectarii
14 Noi 18:04 | Autostrada Unirii A8: IRD Engineering supervizeaza lucrari pe Lotul 1D Joseni-Ditrau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA