
Obiectivul, cunoscut si sub numele de "Podul Prieteniei", are o structura din otel, care leaga malul nordic romanesc al Dunarii, de cel sudic din Bulgaria. Podul combinat de cale ferata si sosea a fost dat in exploatare in anul 1954, are 37 deschideri si lungimea totala de 2.223,92 de metri, din care 1.168 de metri in Romania. Podul asigura circulatia feroviara pe linie simpla si traficul rutier pe doua benzi de circulatie corespunzator clasei E de incarcare. "Stim ca pe perioada lucrarilor de reabilitare circulatia pe pod se desfasoara in conditii de disconfort, dar cred ca era momentul ca dupa 61 de ani acest pod sa fie reabilitat complet, astfel ca din anul 2016, cei care vor folosi aceasta ruta de tranzit catre Bulgaria, sa o poata face in conditii civilizate de trafic", a declarat Narcis Stefan Neaga, directorul general al CNADNR SA.
Din momentul inceperii lucrarilor de reabilitare, pe pod se va circula pe o singura banda, ce va fi supravegheata in permanenta de catre antreprenor, pentru asigurarea conditiilor de siguranta a circulatiei.