Sâmbătă, 02 August 2025
RO EN

CNADNR va sanctiona mai multe companii care lucreaza la drumurile publice

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a avertizat cu sanctiuni sau chiar rezilierea contractelor mai multi antreprenori ce deruleaza lucrari de constructii pe DN 76 (Deva - Oradea) si pe lotul al treilea al autostrazii Orastie - Sibiu. In urma unor vizite realizate pe santierele respective, autoritatile au constatat ca lucrarile sunt tergiversate, companiile nu-si respecta obligatiile contractuale si graficele de executie sunt incalcate. "Pe primele doua tronsoane de pe DN 76, pe care lucreaza firmele Selina si Porr, am intalnit doar opt muncitori. Pe tronsonul urmator, gestionat de Viales, n-am intalnit niciunul, iar pe cel de-al patrulea sector, unde lucreaza compania Construct Mod, am numarat 18 prezente fizice, dar nu lucra nimeni. L-am cautat pe inginerul reprezentant al DRDP Timisoara, care a fost de negasit. L-am sunat pe directorul regional si i-am dat dispozitie ca de luni, impreuna cu cei responsabili pentru lucrarile de pe DN 76, sa fie prezent pe santiere pentru supravegherea lucrarilor. La fel si pe cei de la Unitatea de Implementare, de la sediul central. Luni i-am convocat in sedinta pe toti factorii responsabili de acest proiect. I-am avertizat in nenumarate randuri ca lucrurile nu merg, acum urmeaza sanctiuni", a declarat Narcis Neaga, directorul general al CNADNR.
Potrivit acestuia, pe tronsonul gestionat de AZVI se lucreaza, dar nu la capacitate maxima. In ceea ce priveste ultimul sector al DN 76, contractul cu SCT a fost deja reziliat, reprezentantul CNADNR precizand ca in perioada imediat urmatoare va fi organizata licitatia pentru continuarea lucrarilor la partea carosabila. "Saptamana viitoare voi avea o sedinta cu toti constructorii de pe DN 76, care vor fi avertizati ca, in cazul in care lucrurile nu intra pe un fagas normal, va urma rezilierea contractelor. In ritmul actual, lucrarile pe DN 76 nu vor fi finalizate nici in 2017 si, daca vom pierde bani europeni din cauza nefinalizarii acestui proiect de catre constructori, acestia isi vor pierde dreptul de a mai lucra in Romania", a avertizat Narcis Neaga.
 
Salini Imprilegio inca nu a demarat lucrarile de remediere a fisurilor pe autostrada Orastie-Sibiu
Delegatia CNADNR condusa de Narcis Neaga a mai vizitat santierul santierul autostrazii Orastie - Sibiu (lotul al treilea), zona Aciliu, unde drumul inaugurat in luna noiembrie 2014, prezinta deja fisuri pe partea carosabila. In urma cu cateva saptamani, CNADNR solicitase constructorului, respectiv companiei Salini Impregilo, inceperea remedierii acestor defecte, cel mai tarziu pe data de 29 iunie. La inceputul lunii iulie, CNADNR a constatat ca termenul nu a fost respectat, lucrarile nefiind incepute. "Cu toate ca se stia ca astazi voi fi aici, pe santierul de la Aciliu, nu am reusit sa ma intalnesc cu niciun reprezentant al constructorului. Nu a venit nimeni din partea conducerii firmei, iar pe santier erau doar doi-trei oameni. Dar, abia astazi (n.r. 1 iulie 2015), constructorul ne-a trimis un program de incepere a remedierii acestor defecte (fisuri), dupa 15 iulie. Aceasta noua amanare este inacceptabila, luand in considerare nivelul mare de trafic pe acest tronson de autostrada si necesitatea asigurarii sigurantei circulatiei in zona", a declarat Narcis Neaga. Potrivit datelor CNADNR, din primele investigatii pe santier a rezultat ca fisura nu este datorata alunecarilor de teren, ci doar problemelor nerezolvate, cum ar fi drenurile infundate. "Am mai constatat, la terminarea viaductului, in sensul de mers spre Sibiu, ca santurile colectoare nu au fost finalizate, apa acumulata in urma ploilor din ultimele zile putand afecta instalatia electrica si sistemul ITS. Testele efectuate au confirmat ca a fost o greseala de executie din partea constructorului", a mai spus Narcis Neaga.
In acest context, oficialii CNADNR au anuntat ca vor remedia in regim de urgenta fisura de 20 de metri, urmand a deconta lucrarea din banii antreprenorului. De asemenea, autoritatea va solicita, ca ultimatum, printr-o scrisoare oficiala, un plan de masuri concret si realist de rezolvare a tuturor problemelor aparute pe acest tronson.
Primele fisuri pe acest segment de drum, cu o lungime totala de 22 km, au aparut la numai 12 zile dupa inaugurarea acesteia, ce a avut loc cu numai doua zile inaintea alegerilor prezidentiale din 2014. Contractul pentru tronsonul respectiv a fost incheiat in luna mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro.
 

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA