Marți, 13 Mai 2025
RO EN

CNADNR: Centura de sud a Capitalei va fi extinsa si modernizata pana in 2017

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) va finaliza, la inceputul lunii septembrie 2015, proiectul de completare a studiului de fezabilitate ce prevede largirea la patru benzi a centurii rutiere a municipiului Bucuresti Sud si amenajarea unui sens giratoriu in zona autostrazii A1. Potrivit estimarilor institutiei, investitia, finantata din Fondul de Coeziune, va putea fi implementata in perioada 2016 - 2017. Lucrarile vizeaza sectorul de drum din zona de sud a Capitalei, dintre A2 (km 23+600) si A1 (km 55+520).
"Reluarea acestui proiect a fost necesara deoarece in anul 2007 a fost elaborat Studiul de Fezabilitate, iar in anul 2008 au fost semnate contractele de atribuire. Din lipsa alocarii bugetare timp de 6 ani, in 2014 contractele respective au fost reziliate. De asemenea, a trebuit sa refacem SF-ul si din cauza faptului ca vechiul studiu nu mai indeplinea criteriile de calitate, nefiind introduse eurocodurile impuse de Comisia Europeana", se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Soseaua de centura a Bucurestiului este inclusa in Master Planul General de Transport (MPGT) si pe lista celor 18 proiecte identificate ca fiind "critice" potrivit Planului de Actiune pentru 2015 dat publicitatii de CNADNR, termenul de finalizare a proiectului fiind stabilit in anul 2017. "Largirea la 4 benzi a soselei de centura a Capitalei este foarte importanta pentru asigurarea accesibilitatii traficului din DN 4, DN 5, DN 6 si drumurile judetene care converg catre A1 si A2. In acest sens, in noul SF sunt prevazute, atat 4 benzi, cat si separatoare de sens pe toata lungimea si mai ales denivelarea si sistematizarea prin solutii moderne a tuturor intersectiilor cu drumurile principale. Practic pe centura de sud toate relatiile stanga se vor realiza prin viraj dreapta denivelat sau in sens giratoriu. Aceste solutii, discutate si dezbatute atat cu specialisti, cat si cu societatea civila, propuse de catre proiectanti, vor determina cresterea fluentei traficului si a sigurantei circulatiei, reducand substantial timpii de parcurs", a declarat Narcis Stefan Neaga, Director General al CNADNR SA.
Proiectul de modernizare si extindere la 4 benzi a soselei de centura a fost propus inca din anul 2005, lucrarea fiind impartita in 3 sectoare (cuprinse intre km 23+600 si km 33+000, km 33+000 si 43+000 si intre km 43+000 si 55+520) cu o lungime totala de circa 32 km si o valoare investitionala cumulata de aproximativ 425 milioane de lei (inclusiv TVA).

Din aceeasi categorie

30 Apr 13:26 | NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice
30 Apr 13:26 | Grupul UMB si Euro-Asfalt: Contract de 540 mil. euro pentru lotul Pipirig-Leghin, A8
29 Apr 14:14 | NESS a inceput lucrarile la podurile care conecteaza Romania si Republica Moldova
29 Apr 14:10 | CNIR preia constructia lotului Chiribis-Biharia, de pe Autostrada Transilvania (A3)
25 Apr 13:58 | CNIR: Licitatie pentru constructia ultimelor trei tronsoane din autostrada A8
25 Apr 07:00 | Vanzarile SW Umwelttechnik Romania au crescut in 2024 cu 18%, la 50 mil. euro
16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA