Marți, 06 Mai 2025
RO EN

CNAIR: Contestare a rezultatelor testelor CESTRIN cu echipamentul Hawkey 2000

Testele de planeitate efectuate in aceste zile de o echipa mixta coordonata de DRDP Iasi, pe loturile 3 si 4 Sebes - Turda, reprezinta o noua verificare, dupa ce anterior CESTRIN efectuase teste similare cu echipamentul Hawkey 2000, de masurare a planeitatii si rugozitatii drumului, in profil longitudinal, care se exprima in indice de planeitate IRI (m/km). Actualele teste de planeitate sunt efectuate cu dreptarul de 3 m (LATA), un dispozitiv atestat metrologic, care arata cu o acuratete de 100 % nivelul de uniformitate al caii de rulare, pe suprafata masurata, sub acest dreptar si se exprima in mm.
Rugozitatea este masurata pe lotul 3 al autostrazii Sebes-Turda cu pendulul, un instrument de asemenea atestat metrologic, care ofera informatii relevante despre aderenta caii de rulare, exprimata in unitati ptv. Si aceste masuratori vin dupa testele desfasurate de CESTRIN cu echipamentul Hawkey 2000, care a masurat adancimea medie a macrotexturii prin metoda volumetrica, iar rezultatele sunt exprimate in mm. Hawkey 2000 este un echipament de ultima generatie, cu inalte performante in masurarea planeitatii si rugozitatii drumurilor, aflat la ora actuala in dotarea unor state europene ca Germania, Franta si Austria. Masuratorile cu aceste dispozitive sunt prevazute in normativul AND 605/2013 pentru mixturi asfaltice executate la cald.
Testele care se realizeaza acum pe cele doua loturi ale autostrazii Sebes-Turda au ca scop sa ofere CNAIR siguranta ca Antreprenorii si-au respectat exigentele calitative, asumate prin proiectele proprii. Se doreste sa se stabileasca si daca modul in care au fost executate lucrarile respecta exigentele minime de calitate prevazute de reglementarile tehnice si de legislata in vigoare. Aceasta in contextul in care verificarile complexe, efectuate anterior de CESTRIN cu aparatura de ultima generatie, au aratat o posibila nerespectare de catre Constructori a propriilor proiecte si a exigentelor minime care deriva din reglementarile tehnice in vigoare.
Noile masuratori sunt efectuate prin metode clasice alternative, mai putin complexe, care au insa ca scop lamurirea situatiei creeate de contestarea de catre Constructori a rezultatelor testelor precededente, efectuate de CESTRIN. Din echipa care efectueaza testele pe loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes - Turda fac parte reprezentanti ai CESTRIN, ai constructorilor si ai consultantilor.

Din aceeasi categorie

30 Apr 13:26 | NOUL pod hobanat peste Somes din Satu Mare a trecut testele statice si dinamice
30 Apr 13:26 | Grupul UMB si Euro-Asfalt: Contract de 540 mil. euro pentru lotul Pipirig-Leghin, A8
29 Apr 14:14 | NESS a inceput lucrarile la podurile care conecteaza Romania si Republica Moldova
29 Apr 14:10 | CNIR preia constructia lotului Chiribis-Biharia, de pe Autostrada Transilvania (A3)
25 Apr 13:58 | CNIR: Licitatie pentru constructia ultimelor trei tronsoane din autostrada A8
25 Apr 07:00 | Vanzarile SW Umwelttechnik Romania au crescut in 2024 cu 18%, la 50 mil. euro
16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA