Joi, 26 Iunie 2025
RO EN

EGIS: Finalizarea Sectiunii 5, reper important atins in proiectul A1 Sibiu-Pitesti

Egis, o firma globala de top in domeniul arhitecturii, consultantei, ingineriei constructiilor, operatiunilor si serviciilor de mobilitate, este mandra de finalizarea cu succes si deschiderea traficului pe intreaga Sectiune 5, sectorul de drum de la Curtea de Arges la Pitesti, din cadrul proiectului autostrazii Sibiu-Pitesti. Deschiderea oficiala a ultimilor 14,57 kilometri din aceasta sectiune de drum a avut loc la receptia din 11 iunie a acestui an, la aproximativ 6 luni dupa deschiderea sectiunii de drum de 15,7 km intre Bascov si nodul rutier Baiculesti, din decembrie anul trecut.
Pentru Sectiunea 5, fiind sectiunea de capat (km 92+600 - km 122+950), traseul autostrazii incepe in zona Curtea de Arges si continua paralel cu raul Arges pana la actuala centura a municipiului Pitesti. Traseul acestei subsectiuni este situat in judetul Arges si are o lungime de 30,35 km, incepand inainte de intersectia cu DJ 704H si terminand dupa intersectia cu DN 7, unde traseul se aliniaza cu axa centurii Pitesti, cu care se conecteaza.
Finalizarea segmentului Baiculesti – Curtea de Arges din Sectiunea 5 Pitesti – Curtea de Arges a A1 Sibiu – Pitesti, care include si conexiunea cu DN73C, marcheaza primul lot de autostrada inaugurat in 2025 de catre Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Sectiunea deschisa acum traficului rutier completeaza intreaga sectiune 5 a Autostrazii A1 si include 12 poduri, 1 viaduct si 1 intersectie importanta – nodul rutier Curtea de Arges.
 
O sarcina importanta
Traseul intregii autostrazi Sibiu-Pitesti se desfasoara intre Sibiu (intersectia cu Centura Sibiului) si Pitesti (intersectia cu Centura Pitesti) in zona centrala a Romaniei, acoperind o lungime totala de aproximativ 123 km. Autostrada Sibiu-Pitesti face parte din Coridorul IV Pan-European de Transport, care traverseaza Romania de la vest la est in directia Nadlac-Arad-Timisoara-Lugoj-Deva-Sibiu-Pitesti-Bucuresti-Constanta. Aceasta autostrada are o importanta majora in fluidizarea traficului, facand legatura cea mai scurta intre vestul si centrul tarii cu zona sud-estica si fiind prima traversare a Muntilor Carpati la o altitudine maxima de 840 metri.
Proiectul este implementat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., in calitate de Beneficiar al finantarii, si Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, in calitate de Agentie Intermediara pentru Transport si are ca obiectiv general imbunatatirea eficientei economice a transportului romanesc prin scurtarea timpului de calatorie intre Sibiu si Pitesti si asigurarea conectivitatii nationale.
Ca parte a acestui proiect, Egis ofera servicii de supervizare pentru Sectiunea 5, Curtea de Arges-Pitesti, care include constructia a 30,351 km de autostrada noua, 3 intersectii rutiere, 21 poduri, o zona de parcare, un spatiu de servicii si doua centre de coordonare si intretinere.
"Dupa succesul recent cu acest sector de drum, Sectiunea 5 – Sibiu-Pitesti, restul lucrarilor aferente acestei sectiuni, care sunt in afara autostrazii propriu-zise, sunt asteptate sa fie finalizate pana in septembrie anul acesta. Suntem incantati ca am reusit din nou sa livram un rezultat exceptional cu multe luni inainte de termen. Suntem mandri de aceasta realizare importanta in acest proiect. Autostrada Sibiu-Pitesti are o semnificatie majora pentru infrastructura mare din Romania, cu multe rute comerciale importante trecand pe aici. Pentru noi, ca ingineri, a fost foarte important sa asiguram calitatea lucrarilor si incadrarea lor in timp si vom continua sa ne asiguram ca totul este in ordine pe parcursul perioadei de garantie de dupa finalizarea acestei constructii," a declarat Drasko Misulic, Coordonator de Proiect la Egis in Romania.
 
Impact social, de mediu si comunitar
Obiectivul general al autostrazii Sibiu - Pitesti, asa cum este definit in Planul General de Transport (MPGT), este de a imbunatati eficienta economica a transportului romanesc prin reducerea timpului de calatorie intre Sibiu si Pitesti si, in consecinta, imbunatatirea conectivitatii regionale. Obiectivul coridorului este de a oferi acces direct la Marea Neagra printr-un profil unificat de autostrada, precum si catre alte tari prin conexiuni de frontiera.
Sectiunea 5 este ultima dintre cele cinci sectiuni in care este impartita autostrada Sibiu-Pitesti si aduce oportunitati semnificative de dezvoltare pentru comunitatile din zona, acomodand traficul de marfa si pasageri si eficientizand traficul in zona orasului Pitesti. Constructia acestui segment de drum asigura, de asemenea, un nivel adecvat de siguranta si securitate a traficului rutier.
Perioada de garantie pentru aceasta sectiune de autostrada este de 120 de luni.

Din aceeasi categorie

25 Iun 17:59 | Tecnic Consulting: Stadiul de executie a CF Ronat Triaj-Arad (Lot 4) a trecut de 15%
25 Iun 16:31 | SF finalizat pentru reconfigurarea zonei Dimitrie Pompeiu, proiect de 105 mil. euro
25 Iun 14:13 | COMPANII mari liciteaza supervizarea lucrarilor la Baza 57 Aeriana Kogalniceanu
25 Iun 13:06 | Grupul UMB depaseste 90% stadiu de executie de lucrari pentru DEx Braila-Galati
24 Iun 17:46 | Podul Braila-Tulcea a intrat in procedura finala de receptie la terminarea lucrarilor
24 Iun 11:50 | IC Ictas si Rotary semneaza contractul de reabilitare a CF Craiova-Caransebes, Lot 4
19 Iun 14:15 | Tancrad, Avimi si Lemacons modernizeaza cu 370 mil. euro DN25 Galati-Tecuci
19 Iun 14:26 | Selina, PORR Construct si Asfamixt construiesc patru noi pasaje rutiere in Oradea
19 Iun 10:31 | SIBIU: Finantare de 30 milioane euro pentru modernizarea Caii Surii Mici - tronson 1
18 Iun 14:39 | ELECTROPROIECT liciteaza SF pentru electrificarea liniei CF Pitesti-Slatina-Craiova
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA