Sâmbătă, 08 Noiembrie 2025
RO EN

INFRASTRUCTURA: Aport minim al lucrarilor la autostrazi in piata constructiilor

In ceea ce priveste proiectele de infrastructura, desi guvernantii se intrec in promisiuni, realitatea este deja cunoscuta: putine proiecte, dar scumpe, cateva firme implicate in licitatii (circa 9% din totalul companiilor de constructii) si aproape mereu in aceleasi asocieri (fiind predispuse la intelegeri anticoncurentiale), cerere de tip monopson - in conditiile in care statul, prin administratorii retelelor publice, efectueaza singurele comenzi din domeniu - si, nu in ultimul rand, modalitatea de formare a preturilor, influentata inclusiv de puterea financiara a companiilor participante la licitatii. Actualmente, se lucreaza la finalizarea autostrazilor Lugoj-Deva (lotul 1) si Orastie-Sibiu (loturile 1, 2 si 4), drumuri ce vor fi definitivate, potrivit autoritatilor, in decembrie 2013. De asemenea, conform ministrului-delegat Dan Sova, mai sunt in lucru tronsoanele Nadlac-Arad (lotul 1 si 2) si Orastie-Sibiu (lotul 3) - ce ar putea fi inaugurate in 2014, in timp ce pentru 2015 este stabilita finalizarea unor sectiuni abia licitate, cum ar fi Timisoara-Lugoj (lotul 2) si Lugoj-Deva (loturile 2, 3 si 4). Pana la finele anului in curs, vor fi inaugurati, astfel, circa 90 km de autostrada, in valoare totala de aproximativ 470 milioane de euro. In 2014, fondurile ce vor intra in piata din lucrarile de infrastructura ar putea depasi cu putin 300 milioane de euro (pentru 61 km), avand in vedere lucrarile ce vor fi definitivate (pentru care s-au realizat, deja, plati), in timp ce in 2015 poate fi previzionata o imbunatatire a situatiei, daca se tine cont de fondurile de 830 milioane de euro planificate pentru cei aproape 100 km estimati a se finaliza. La un calcul simplu, se poate observa faptul ca sumele totale disponibile in perioada 2013-2015 din proiectele de autostrazi nu depasesc 1,6 miliarde euro, in conditiile in care, pentru o dezvoltare optima, piata nationala a constructiilor are nevoie de cel putin 10 miliarde euro pe an. In aceste conditii si conform Legii nr. 203/2003 privind realizarea, dezvoltarea si modernizarea retelei de transport de interes national si european, republicata, Romania trebuie sa aiba, pana in 2015, 1.736 km de autostrada. In prezent, cu numai 545 km aflati in exploatare, doar circa 32% din aceasta tinta este indeplinita.
 

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA