
In ceea ce priveste constructia podului peste Dunare, spre Bulgaria, proiectul se afla in etapa preliminara a achizitiei serviciilor de expertiza tehnica. Contractul, ce vizeaza elaborarea studiului de fezabilitate si organizarea a trei evenimente (doua ateliere si o conferinta), va fi scos la licitatie in data de 20 februarie 2014, potrivit Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice (MDRAP), in calitate de autoritate contractanta. Totodata, alte doua poduri ce traverseaza fluviul Dunarea vor fi reabilitate in 2014. Initiatorul proiectului este CFR SA, care va organiza, la finele lunii februarie, licitatia pentru atribuirea contractului de modernizare a celor doua poduri de pe linia ferata Bucuresti - Constanta, aflate intre km 152+149 si km 165+817. "Pentru repararea celor doua poduri (Borcea si Cernavoda), inclusiv a viaductelor de acces, circulatia feroviara pe cele doua cai va trebui inchisa total. In aceasta situatie, pentru a mentine conditiile normale de desfasurare a traficului feroviar pe intreaga perioada de derulare a lucrarilor, se va pune in functiune punctul de trecere Anghel Saligny. Deoarece o parte din lucrarile ce vor fi executate reprezinta noutati pentru personalul de intretinere, antreprenorul general al proiectului este obligat sa ofere instruire cu privire la modul de exploatare si verificare a lucrarilor de suprastructura a cailor ferate cu prinderi directe elastice, a sistemului de securizare si supraveghere video si a celui de semnalizare fluviala, precum si a instalatiilor electrice de iluminat, de alimentare si de ventilare a casetelor viaductelor. Valoarea estimata a contractului este de 154,98 milioane de lei, finantarea fiind asigurata din surse nerambursabile, prin Programul Operational Sectorial de Transport (POS-T). Durata de executie a lucrarii va fi de 47 de luni", a declarat Marin Valentin, reprezentant al Directiei de Achizitii pentru Proiecte Europene, din cadrul CFR SA.