Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

McKinsey: Investitiile globale in infrastructura si imobiliare reprezinta 14% din PIB

Actualmente, pe plan mondial, aproape 14% din PIB global reprezinta investitii in infrastructura si imobiliare. Degradarea infrastructurii existente, sporul demografic si cerintele impuse de dezvoltarea economica determina modificarea politicilor publice, astfel incat sa se aloce mai multe resurse financiare catre transport, energie electrica si alte sisteme, care catalizeaza cresterea economica, dupa cum se arata intr-un raport recent al McKinsey Global Institute.
Inca din anul 2013, cercetarile McKinsey Global Institute au evidentiat ca traiectoria cheltuielilor va implica decalaje, diferite de la o tara la alta si, evident, vor exista lacune majore in ceea ce priveste infrastructura. In pofida cresterii recente a investitiilor in infrastructura, ca urmare a majorarii PIB global, exista inca diverse probleme care pot fi insa solutionate doar prin initierea a si mai multor proiecte specifice.
„In 2015, investitiile in infrastructura (constructii imobiliare, artere rutiere, proiecte de petrol, gaze si in industria miniera etc.) s-au cifrat la 9.500 miliarde USD , pe plan mondial sau la 14% din PIB global. Cea mai mare parte a cheltuielilor s-a indreptat spre proiectele imobiliare, spre infrastructura sociala si cea rutiera, feroviara, navala etc. (infrastructura de transport). In ceea ce priveste valoarea investitiilor, China reprezinta cea mai mare piata mondiala de infrastructura, cu 38% din cheltuielile totale, urmata de America de Nord (21%) si Europa de Vest (17%). In ultimii cinci ani, tarile sau regiunile in care s-a consemnat cel mai rapid ritm de crestere a cheltuielilor cu infrastructura au fost India, cu o crestere anuala compozita (CAGR) de 10% in termeni reali, China (7%) si America de Nord (3%). Sumele actuale sunt, insa, insuficiente, fiind necesare in fiecare an, din prezent, pana in 2035, investitii in infrastructura de circa 3.700 miliarde dolari”, se mai precizeaza in raport.
Analizand retelele de infrastructura necesare pentru sustinerea economiei - drumuri, cai ferate, porturi, aeroporturi, energie electrica, apa si telecomunicatii – pe plan mondial trebuie, asadar, sa se investeasca in medie aproape 3.700 miliarde USD in aceste active, pana in 2035, pentru a se tine pasul cu cresterea proiectata a PIB. Aceasta suma ar putea creste in continuare cu pana la 1.000 miliarde dolari anual, pentru a se putea indeplini obiectivele ONU ale dezvoltarii durabile.
Estimarea generala a cheltuielilor a crescut de la 3.300 miliarde dolari anual, de la proiectia McKinsey din 2016, la 3.700 miliarde USD anual sau, in total, la 69.400 miliarde USD pana in anul 2035, din cauza perspectivei de crestere a PIB si modificarii mai multor aspecte de ordin tehnic, luate in considerare.
In studiu se mai arata ca aproape 54% din cererea globala de infrastructura se va remarca in Asia, preponderent in cele doua tari cu cea mai rapida crestere si cele mai populate din lume. China va reprezenta 34% din cererea mondiala, iar India, circa 8%. Investitiile vor continua sa se indrepte catre pietele emergente, pentru ca aproape doua treimi din investitiile globale in infrastructura pana in anul 2035 sunt necesare in economiile emergente. O serie de evolutii tehnologice vor contura si mai mult cererea de infrastructura, adaugand aspecte deocamdata impredictibile, cum ar fi electrificarea infrastructurii de transport, intensificarea crearii si utilizarii pe scara larga de autovehicule autonome, inclusiv drone sau digitalizarea in domeniul logisticii.
Exista, insa, un decalaj de cheltuieli de 5.500 miliarde USD la nivel global, intre 2019 si 2035, cu diverse variatii regionale. Potrivit cercetarii, investitiile actuale in modernizarea infrastructurii pe plan mondial au dus la diminuarea usoara a cererii, dar dimensiunea decalajului fluctueaza considerabil de la o regiune la alta. Australia, China si Japonia, de exemplu, au investit suficient pentru a-si depasi cerintele de infrastructura prognozate si, probabil, in perioada urmatoare, cheltuielile vor fi mai redus, ca pondere din PIB, decat in trecutul apropiat. In schimb, tari puternic dezvoltate, inclusiv Germania, Marea Britanie si SUA, se confrunta cu diferente semnificative intre angajamentele de cheltuieli curente si cererea estimata. Intrucat cea mai mare parte a cererii de infrastructura se regaseste in economiile emergente, unele dintre cele mai mari decalaje intre cerere si investitii se observa in Brazilia, Indonezia si Mexic. Pentru a descarca analiza completa a pietei mondiale de infrastructura, elaborata de specialistii McKinsey Global Institute, click aici!

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA