Vineri, 02 Mai 2025
RO EN

MT a transmis la Comisia Europeana cererea de finantare a autostrazii Sibiu-Pitesti

Ministerul Transporturilor (MT) a aprobat cererea de finantare pentru constructia autostrazii Sibiu - Pitesti, Sectiunile 1, 4 si 5, proiect depus de CNAIR. Documentul a fost transmis la Comisia Europeana pentru finantarea prin POIM 2014-2020. Traseul propus are o lungime totala de 122,11 km, fiind divizat in cinci sectiuni, ce traverseaza trei judete: Sibiu, Valcea si Arges.
Valoarea totala a investitiei este de 1,33 miliarde euro, finantarea europeana, din Fondul de Coeziune, urmand a acoperi 85% din costul de implementare, respectiv 875,5 milione de euro. Diferenta de 458,84 milioane de euro va fi asigurata de la bugetul de stat.
Perioada de implementare a proiectului este de 103 luni, incepand din iulie 2015, termenul de finalizare fiind prevazut in decembrie 2023.
In scopul implementarii proiectului, autostrada Sibiu - Pitesti a fost impartita in cinci sectiuni:
 
Sectiunea 1: Sibiu - Boita (km 0+000 - km 14+150), cu o lungime de 14,15 km si valoarea de 129,3 milioane de euro (fara TVA);
Lot 1: km 0+000 - km 13+170;
Lot 2: km 13+170 - km 14+150.
 
Sectiunea 2: Boita - Cornetu (km 14+150 - km 44+500), cu o lungime de 30,35 km;
Sectiunea 3: Cornetu - Tigveni (km 44+500 - km 81+900), cu o lungime de 37,40 km;
Sectiunea 4: Tigveni - Curtea de Arges (km 81+900 - km 91+761), cu o lungime de 9,86 km si valoarea de 422 milioane de euro (fara TVA);
Sectiunea 5: Curtea de Arges - Pitesti (km 91+761 - km 122+110), cu o lungime de 30,35 km si valoarea de 387 milioane de euro (fara TVA).
 
Prima etapa a proiectului, pentru care a fost transmisa documentatia pentru finantare, include proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 1), 4 si 5, precum si completarea studiilor necesare sectiunilor 1 (lotul 2), 2 si 3.
Etapa a doua include proiectarea si executia lucrarilor pentru Sectiunea 3 (Cornetu - Tigveni), iar etapa a treia proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 2) si 2 (Boita - Cornetu).
 
Obiectivul principal al cererii de finantare il constituie indeplinirea principalilor indicatori tehnici ai etapei 1, ce va include construirea a 53,38 km de autostrada, 6 noduri rutiere, 28 de poduri si pasaje, 10 viaducte, un tunel, o parcare de scurta durata, doua spatii de servicii si trei centre de intretinere si coordonare.
Conform MT, economia de timp ce va fi atinsa ca urmare a construirii autostrazii Sibiu - Pitesti, sectiunile 1, 4 si 5, va fi de 57 de minute/ turism si 54 minute/ vehicul greu.

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA