Miercuri, 05 Noiembrie 2025
RO EN

MT a transmis la Comisia Europeana cererea de finantare a autostrazii Sibiu-Pitesti

Ministerul Transporturilor (MT) a aprobat cererea de finantare pentru constructia autostrazii Sibiu - Pitesti, Sectiunile 1, 4 si 5, proiect depus de CNAIR. Documentul a fost transmis la Comisia Europeana pentru finantarea prin POIM 2014-2020. Traseul propus are o lungime totala de 122,11 km, fiind divizat in cinci sectiuni, ce traverseaza trei judete: Sibiu, Valcea si Arges.
Valoarea totala a investitiei este de 1,33 miliarde euro, finantarea europeana, din Fondul de Coeziune, urmand a acoperi 85% din costul de implementare, respectiv 875,5 milione de euro. Diferenta de 458,84 milioane de euro va fi asigurata de la bugetul de stat.
Perioada de implementare a proiectului este de 103 luni, incepand din iulie 2015, termenul de finalizare fiind prevazut in decembrie 2023.
In scopul implementarii proiectului, autostrada Sibiu - Pitesti a fost impartita in cinci sectiuni:
 
Sectiunea 1: Sibiu - Boita (km 0+000 - km 14+150), cu o lungime de 14,15 km si valoarea de 129,3 milioane de euro (fara TVA);
Lot 1: km 0+000 - km 13+170;
Lot 2: km 13+170 - km 14+150.
 
Sectiunea 2: Boita - Cornetu (km 14+150 - km 44+500), cu o lungime de 30,35 km;
Sectiunea 3: Cornetu - Tigveni (km 44+500 - km 81+900), cu o lungime de 37,40 km;
Sectiunea 4: Tigveni - Curtea de Arges (km 81+900 - km 91+761), cu o lungime de 9,86 km si valoarea de 422 milioane de euro (fara TVA);
Sectiunea 5: Curtea de Arges - Pitesti (km 91+761 - km 122+110), cu o lungime de 30,35 km si valoarea de 387 milioane de euro (fara TVA).
 
Prima etapa a proiectului, pentru care a fost transmisa documentatia pentru finantare, include proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 1), 4 si 5, precum si completarea studiilor necesare sectiunilor 1 (lotul 2), 2 si 3.
Etapa a doua include proiectarea si executia lucrarilor pentru Sectiunea 3 (Cornetu - Tigveni), iar etapa a treia proiectarea si executia sectiunilor 1 (lotul 2) si 2 (Boita - Cornetu).
 
Obiectivul principal al cererii de finantare il constituie indeplinirea principalilor indicatori tehnici ai etapei 1, ce va include construirea a 53,38 km de autostrada, 6 noduri rutiere, 28 de poduri si pasaje, 10 viaducte, un tunel, o parcare de scurta durata, doua spatii de servicii si trei centre de intretinere si coordonare.
Conform MT, economia de timp ce va fi atinsa ca urmare a construirii autostrazii Sibiu - Pitesti, sectiunile 1, 4 si 5, va fi de 57 de minute/ turism si 54 minute/ vehicul greu.

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA