Luni, 05 Mai 2025
RO EN

MT: Antrepriza de constructii de proiecte majore "abandonate" este asumata politic

Prezent la o conferinta ce abordeaza teme de infrastructura, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a confirmat la data de 26 martie 2018 ca Guvernul Romaniei se pregateste sa infiinteze o companie de tip antrepriza de constructii, ce sa preia lucrarile din marile santiere de infrastructura ce au fost abandonate.
“In cele doua luni, de cand sunt la minister, am urmarit implementarea unui proiect de reorganizare a companiei de drumuri- CNAIR, care sa poata prelua santiere abandonate sau reziliate din diverse motive, de catre antreprenori. Consiliul de administratie din cadrul CNAIR a aprobat astfel, saptamana trecuta, proiectul de organizare a unei antreprize de lucrari care sa poata prelua diverse santiere abandonate din diverse motive. In acest fel, poate mai scurtam din timpii care se pierd acolo unde proiectele nu inregistreaza succes”, a declarat Lucian Sova.
Ministrul Transporturilor a adaugat ca lipsa autostrazilor din Romania „nu poate fi pusa in seama autoritatilor”, ci este cauzata in general de „termenele mari si de contestatiile frecvente depuse in cazul licitatiilor”.
„Vreau sa fiu un ministru al zilei de azi, un ministru care sa creeze bazele unei activitati mai eficiente in viitor, nu-mi fac iluzii ca voi avea sansa sa parcurg intreg procesul, dar vreau sa las urme pentru ceea ce vreau sa fac astazi”, a subliniat Lucian Sova.
Anterior, consiliul de administratie a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis sa infiinteze o antrepriza proprie de constructii, care sa aiba ca obiect de activitate executia lucrarilor de drumuri si autostrazi, urmand astfel modelul firmelor infiintate de Primaria Municipiului Bucuresti (PMB). Cu acel prilej, Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR, a explicat ca „infiintarea unei companii de antrepriza este o masura luata in urma experientei noastre cu constructorii care isi bat joc de proiecte. Atunci, ca sa nu mai stam la mana lor, vom avea propriul nostru organism. Nu o sa ne ocupam noi sa facem de prima data autostrazi si poduri suspendate, dar, daca va fi nevoie la un moment dat, le vom face si pe acestea”.
Oficialul CNAIR a mai afirmat ca, in principal, antrepriza de constructii cu capital de stat se va ocupa de diverse proiecte majore de infrastructura rutiera abandonate de antreprenori, care vor fi definitivate de noua entitate. Informatii suplimentare, la www.mt.ro si www.cnadnr.ro

Din aceeasi categorie

16 Apr 13:54 | ASOCIEREA TrackWorks castiga lucrarile de reabilitare a CF Craiova-Caransebes (lot 1)
16 Apr 12:45 | Constructii Erbasu si Concelex vizeaza constructia Autostrazii Craiova-Filiasi, Lot 3
14 Apr 17:20 | Grupul UMB castiga si lotul 2 de lucrari constructii la autostrada A7 Pascani-Suceava
11 Apr 14:21 | MAKYOL si Ozaltin semneaza contract de executie pentru A3 Poarta Salajului-Nusfalau
10 Apr 18:45 | PRIMUL utilaj TBM este operational pe Sectiunea SUD a Magistralei 6 de metrou
10 Apr 16:43 | TECNIC Consulting va superviza lucrarile pe tronsonul 4 al Autostrazii Sibiu-Fagaras
09 Apr 13:19 | FINANTARE pentru patru loturi de 116 km ale sectiunii montane A8 (Sarateni-Pipirig)
07 Apr 13:35 | CNIR a lansat de la infiintare licitatii pentru 300 km de drum expres si autostrada
07 Apr 12:23 | CONSIS si TPF vizeaza realizarea SF pentru linia CF Tecuci Nord-Iasi (Nicolina)
03 Apr 10:23 | FINANTARE europeana de 3 miliarde lei pentru proiectul DEx Bacau-Piatra Neamt
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA