Miercuri, 13 August 2025
RO EN

MT: Antrepriza de constructii de proiecte majore "abandonate" este asumata politic

Prezent la o conferinta ce abordeaza teme de infrastructura, ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a confirmat la data de 26 martie 2018 ca Guvernul Romaniei se pregateste sa infiinteze o companie de tip antrepriza de constructii, ce sa preia lucrarile din marile santiere de infrastructura ce au fost abandonate.
“In cele doua luni, de cand sunt la minister, am urmarit implementarea unui proiect de reorganizare a companiei de drumuri- CNAIR, care sa poata prelua santiere abandonate sau reziliate din diverse motive, de catre antreprenori. Consiliul de administratie din cadrul CNAIR a aprobat astfel, saptamana trecuta, proiectul de organizare a unei antreprize de lucrari care sa poata prelua diverse santiere abandonate din diverse motive. In acest fel, poate mai scurtam din timpii care se pierd acolo unde proiectele nu inregistreaza succes”, a declarat Lucian Sova.
Ministrul Transporturilor a adaugat ca lipsa autostrazilor din Romania „nu poate fi pusa in seama autoritatilor”, ci este cauzata in general de „termenele mari si de contestatiile frecvente depuse in cazul licitatiilor”.
„Vreau sa fiu un ministru al zilei de azi, un ministru care sa creeze bazele unei activitati mai eficiente in viitor, nu-mi fac iluzii ca voi avea sansa sa parcurg intreg procesul, dar vreau sa las urme pentru ceea ce vreau sa fac astazi”, a subliniat Lucian Sova.
Anterior, consiliul de administratie a Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a decis sa infiinteze o antrepriza proprie de constructii, care sa aiba ca obiect de activitate executia lucrarilor de drumuri si autostrazi, urmand astfel modelul firmelor infiintate de Primaria Municipiului Bucuresti (PMB). Cu acel prilej, Alin Serbanescu, purtator de cuvant al CNAIR, a explicat ca „infiintarea unei companii de antrepriza este o masura luata in urma experientei noastre cu constructorii care isi bat joc de proiecte. Atunci, ca sa nu mai stam la mana lor, vom avea propriul nostru organism. Nu o sa ne ocupam noi sa facem de prima data autostrazi si poduri suspendate, dar, daca va fi nevoie la un moment dat, le vom face si pe acestea”.
Oficialul CNAIR a mai afirmat ca, in principal, antrepriza de constructii cu capital de stat se va ocupa de diverse proiecte majore de infrastructura rutiera abandonate de antreprenori, care vor fi definitivate de noua entitate. Informatii suplimentare, la www.mt.ro si www.cnadnr.ro

Din aceeasi categorie

01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
28 Iul 19:14 | LICITATIE de 385 mil. euro pentru modernizarea CF Predeal-Bucuresti-Constanta
28 Iul 19:28 | CNAIR achizitioneaza parapete rutiere din beton si pe rulouri de 116 milioane euro
28 Iul 18:15 | MTI: Portul Constanta are in derulare sau pregatire proiecte de 1,93 miliarde euro
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA