Joi, 18 Decembrie 2025
RO EN

PORR: Turnarea betonului rutier in tuneluri, finalizata pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti

PORR Romania marcheaza un nou reper important pe santierul Autostrazii A1 Sibiu - Pitesti, dupa ce a finalizat cu succes turnarea betonului rutier in ambele galerii ale tunelurilor Alina si Daniela, de pe Sectiunea 4 Curtea de Arges - Tigveni. Lucrarile, derulate intens pe parcursul a doua saptamani, s-au desfasurat cu ajutorul unui complex de trei utilaje aduse special din Germania, care au permis turnarea continua a betonului rutier pe cele doua fire de circulatie din interiorul tunelurilor. Procedura a inceput anterior cu firul tunelului Alina, recent incheindu-se si pe firul tunelului Daniela. 
"Complexul de utilaje a asigurat turnarea a aproximativ 700 mc de beton in fiecare zi. Lucrarile care se vor desfasura in continuare la cele fire de tunel constau in realizarea instalatiilor, finisaje si conectarea lor la corpul principal al autostrazii", a transmis Irinel Scriosteanu, secretar de stat in cadrul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.
 
 
Potrivit oficialului, la constructia celor doua fire ale tunelului se lucreaza concomitent, 24 din 24 ore, 7 din 7 zile, antreprenorul avand mobilizate in santier, pe tot lotul, peste 550 de persoane si 200 de utilaje si echipamente de constructii.
Stadiul fizic pe intreaga sectiune 4 Tigveni - Curtea de Arges a autostrazii Sibiu - Pitesti (A1) se apropie de 90%. 
Antreprenorul general, PORR Romania, a inceput lucrarile de constructii in vara anului 2023 si se afla in avans fata de grafic si de termenul de finalizare, prevazut in 2027.
 
 
Contractul pentru proiectarea si executia tronsonului 4 al autostrazii Sibiu - Pitesti (9,86 km) a fost semnat in noiembrie 2021, cu o valoarea de 1,67 miliarde de lei (fara TVA) si o durata de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie. In cadrul contractului vor fi realizate mai multe lucrari de arta avand o complexitate ridicata, respectiv 12 poduri, pasaje si/ sau viaducte, avand o lungime medie de 230 m, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km 84+341 (cu o lungime de 630 m), precum si Tunelul Tigveni, de 1.350 m, in zona de traversare a dealului Momaia, judetul Arges.
Finantarea proiectului este asigurata din Programul Transport (PT) 2021-2027.
 

Din aceeasi categorie

17 Dec 17:49 | Danlin XXL si Intertranscom vor construi cu 5,17 miliarde lei DX Bacau-Piatra Neamt
17 Dec 15:54 | MAPA si CENGIZ au investit 15 mil. euro in fabrica de confectii metalice din Sibiu
15 Dec 15:58 | IC ICTAS si ROTARY semneaza contract de modernizare CF Craiova-Caransebes, Lot 6
12 Dec 17:56 | Drumul de mare viteza Bucuresti-Giurgiu: ACTIV Proiectare si EMAY incep proiectarea
05 Dec 12:38 | Extinderea magistralei M4: A fost semnat ordin de incepere a lucrarilor pentru Lotul 1
02 Dec 12:59 | Asociatia Romana de Tuneluri (ART) a fost relansata cu aprobarea noului Statut
28 Noi 13:47 | Autostrada Unirii A8: Contracte semnate pentru loturile 1C si 1D (47 km noi)
27 Noi 17:45 | TPF Inginerie semneaza contractul de supervizare pentru lot 2A Ditrau-Grinties al A8
27 Noi 13:47 | Lucrarile la Planseul Unirii: proiect derulat cu responsabilitate si ritm accelerat
19 Noi 14:45 | TECNIC, KONSENT si IRD liciteaza supervizare lucrari feroviare Craiova-Caransebes
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA