Marți, 05 August 2025
RO EN

PORR va construi cu 1,67 miliarde lei Sectiunea 4 a autostrazii Sibiu-Pitesti

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA a atribuit grupului PORR Construct contractul de executie a celor 10 km aferenti sectiunii 4 a autostrazii Sibiu - Pitesti, intre Tigveni si Curtea de Arges. Costul ridicat se datoreaza tunelului de 1,3 km ce realizeaza trecerea de pe Valea raului Topolog pe Valea Argesului. Nodul rutier Tigveni din capat este inclus, de asemenea, in acest lot, astfel ca traficul poate fi descarcat in DN 73C.
Totdata, proiectul mai prevede construirea a 12 poduri, pasaje si/sau viaducte, avand o lungime medie de 230 de metri, dintre care cel mai lung este Viaductul de la km. 84+341, in lungime de 630 de metri.
Porr Construct a castigat proiectul cu o oferta comerciala de 1,678 miliarde lei (faro TVA). Daca nu vor exista contestatii, contractul de executie ar putea fi semnat in luna martie a.c.
Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 pentru perioada de proiectare si 44 de luni pentru executia lucrarilor. Perioada de garantie a acestora este de 10 ani.
In continuarea autostrazii, de construirea Sectiunii 5 Curtea de Arges - Pitesti se ocupa firma italiana Astaldi. Contractul a fost semnat in martie 2020. Ordinul de incepere al lucrarilor a fost dat in urma cu 7 luni, si contine perioada de proiectare 12 luni.
"Ne asteptam ca, in aceasta primavara, sa vedem utilajele constructorului in teren. Adevarata utilitate a trecerii montane va veni doar odata cu construirea lotului 3, cel mai lung, scump si dificil din toata autostrada A1. El realizeaza trecerea intre Valea Oltului si Valea Topolog, si are 37 km. Licitatia cu pre-calificare se afla in desfasurare. In 27 noiembrie 2020 au fost depuse 15 candidaturi, si asteptam CNAIR sa selecteze primele 6 companii cu care sa continue licitatia. Valoarea estimata pentru acest lot este de 5 miliarde lei", informeaza Asociatia Pro Infrastructura, fondata de Catalin Drula, actualul ministru al Transporturilor.
In ceea ce priveste Sectiunea 2, dintre Boita si Cornetu, cel mai intarziat lot al autostrazii Sibiu - Pitesti, procedura de licitatie cu pre-calificare a fost lansata abia in luna decembrie 2020. Autostrada are 31 km de-a lungul defileului Oltului, cu un cost estimat de 4,6 miliarde lei.
De prima sectiune, cea dintre Sibiu si Boita, se ocupa tot firma Porr, avand un progres fizic de 31%. Reprezentantii Pro Infrastructura estimeaza ca, la finalul anului 2022 sau inceputul anului 2023, acest sector poate fi dat in trafic.

Din aceeasi categorie

01 Aug 17:24 | CONFER si GDO Mov castiga lucrari de 38 milioane euro, reabilitare poduri CF Galati
31 Iul 15:48 | UMB si Euro-Asfalt strapung prima galerie de tunel din sectiunea Margina-Holdea (A1)
31 Iul 15:43 | NUROL a castigat contractul de 2,85 mld. lei pentru constructia DX Arad-Oradea, Lot 3
31 Iul 12:32 | STRABAG Romania deschide centura ocolitoare Fagaras cu 5 luni inainte de termen
31 Iul 11:50 | SIBIU: Peste 57 milioane euro pentru modernizarea a doua tronsoane din DJ 106E
30 Iul 17:16 | Consitrans si 3TI liciteaza servicii de asistenta tehnica pentru modernizarea DJ 100B
30 Iul 17:29 | MARISTAR, Lucsan si Concelex liciteaza lucrari de 54 mil. euro, modernizare DJ 703
28 Iul 19:14 | LICITATIE de 385 mil. euro pentru modernizarea CF Predeal-Bucuresti-Constanta
28 Iul 19:28 | CNAIR achizitioneaza parapete rutiere din beton si pe rulouri de 116 milioane euro
28 Iul 18:15 | MTI: Portul Constanta are in derulare sau pregatire proiecte de 1,93 miliarde euro
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA