Sâmbătă, 08 Noiembrie 2025
RO EN

Proiectele mari de infrastructura intarziate pot fi transferate la autoritatile locale

Guvernul a adoptat saptamana trecuta o Ordonanta de Urgenta prin care drumurile nationale, centurile ocolitoare si anumite proiecte de cai ferate care sunt finantate din fonduri europene si inregistreaza intarzieri in executie sunt transferate din gestiunea CNAIR in cea a autoritatilor locale, pentru o implementare mai eficienta. Potrivit notei de fundamentare a proiectului, OUG este necesara in contextul in care Romania poate pierde fonduri europene de peste doua miliarde euro ca urmare a intarzierilor.
"Pentru anul 2020 riscul de dezangajare la nivelul tuturor programelor operationale este in valoare de 2,15 miliarde euro, iar cele mai mari valori ale riscului de dezangajare sunt inregistrate la nivelul Programului operational Infrastructura Mare (POIM), cu valoarea de 778,17 milioane de euro, Programului Operational Regional (POR), cu valoarea de 740,13 milioane de euro si a Programului Operational Capital Uman (POCU), cu o valoare de 382,16 milioane de euro. Riscul de dezangajare actioneaza deindata, la sfarsitul anului calendaristic, prin dezangajarea automata a sumelor din bugetul UE alocat Romaniei", se arata in nota de fundamentare.
La finalul sedintei de Guvern de joia trecuta, seful Cancelariei prim-ministrului, Ionel Danca, a declarat ca actul normativ reprezinta "o adevarata revolutie in domeniul proiectelor de infrastructura derulate cu fonduri europene".
"Aceasta OUG instituie o solutie asteptata de foarte mult timp de autoritatile locale, care asistau neputincioase la modul in care unele rute de transport si trafic intens aglomerau comunitatile locale la nivelul unor orase si autoritati fara a putea interveni in modernizarea, extinderea sau reabilitarea acestor infrastructuri. Prin aceasta ordonanta de urgenta, practic se da posibilitatea autoritatilor locale sa preia in gestiune si in executie proiecte de infrastructura rutiera si feroviara de interes local fie prin autoritatea locala, fie prin asociatii de dezvoltare intercomunitare, pentru dezvoltarea si executia unor lucrari pe infrastructura de interes national. Astfel, drumuri nationale, centuri ocolitoare, care nu erau pana in prezent in grafic de executie la nivelul CNAIR, de exemplu, vor putea fi transferate la autoritatile locale si executate in gestiunea acestora, urmand ca dupa finalizarea lucrarilor acestea sa revina in administrarea companiei nationale de drumuri", a explicat Ionel Danca.
Pentru informatii suplimentare, click aici!

Din aceeasi categorie

30 Oct 14:28 | DEPUNERE documentatie de emitere Certificat de Urbanism pentru A13 Brasov-Bacau
30 Oct 14:33 | UMB semneaza contracte de executie pentru A8 Grinties-Pipirig si DEx Focsani-Braila
30 Oct 11:52 | Planseul Unirii: Betonare planseu peste Dambovita si extindere organizare de santier
30 Oct 08:07 | A13 Brasov-Bacau: Traseu optimizat, cu tunel la Lempes si noi noduri rutiere
24 Oct 15:48 | FIRME mari de constructii liciteaza intretinere drumuri de 55 mil. euro din Suceava
24 Oct 14:11 | PORR Construct depaseste 80% progres fizic pe Sectiunea 4 a Autostrazii Sibiu-Pitesti
23 Oct 10:23 | BRASOV: Lucrarile de apa si drumuri din Tara Fagarasului, corelate pentru eficienta
22 Oct 14:53 | CONSTRUCTII ERBASU construieste legatura rutiera Satu Mare - Frontiera cu Ungaria
20 Oct 12:58 | TECNIC a furnizat servicii de supervizare la lotul 2 (Mizil-Buzau), A7 Ploiesti-Buzau
17 Oct 17:36 | LICITATIE de 119 milioane euro pentru constructia Variantei de ocolire Vaslui
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA