Vineri, 01 August 2025
RO EN

SA&PE Construct si Euro Asfalt, desemnate sa construiesca lot 1C Sarateni-Joseni

Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR) a atribuit asocierii SA&PE Construct (lider) - Tehnostrade - Spedition UMB - Euro Asfalt contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor aferente Lotului 1C Sarateni - Joseni, pe traseul sectiunii montane a Autostrazii Unirii (A8). Din asociere fac parte, ca subcontractanti, si compania Pirotehnic OSB si Muzeul Olteniei Craiova.
Oferta constructorilor din Romania si Bosnia-Hertegovina a fost desemnata castigatoare, valoarea ofertei fiind de 4,94 miliarde lei (fara TVA), iar durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare si 40 de luni pentru executia lucrarilor. Finantarea este asigurata din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 si din fonduri de la Bugetul de Stat.
"Multumesc Comisiei de Evaluare pentru finalizarea procedurii inainte de termen", a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.
Lotul 1C Sarateni - Joseni, care se desfasoara in judetele Mures si Harghita, are o lungime de 32,4 km si include constructia a 39 de poduri si pasaje, 3 tuneluri unidirectionale, 4 polate si doua pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte). Lungimea pasajelor si a tunelurilor este de aproximativ 16 km, reprezentand 50% din lungimea totala a acestui lot de autostrada. Cel mai lung pasaj va avea peste 1.700 de metri, urmand a fi ridicat peste DN 13A si calea ferata, iar cel mai inalt viaduct va avea 45 de metri.
 
 
Pe traseul Lotului 1C sunt prevazute doua parcari de scurta durata (stanga/ dreapta) cu 12 spatii de incarcare pentru masini electrice. Lotul Sarateni - Joseni va avea si descarcari provizorii pentru a asigura functionarea independenta.
Contractul urmeaza sa fie semnat dupa finalizarea tuturor procedurilor necesare.
Lotului 1C Sarateni - Joseni face parte din Sectiunea a II-a a autostrazii Targu Mures - Targu Neamt, al carei studiu de fezabilitate a fost actualizat de Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial SA (denumita anterior Acciona lngenieria SA). Din echipa de proiectare mai fac parte companiile F&R Worldwide (stiudiile geotehnice), Geo Proiect Consulting (studii topografice detaliate), EPC - Consultanta de Mediu (documentatia privind evaluarea impactului asupra mediului), Institutul de Arheologie "Vasile Parvan" al Academiei Romane (cercetari si investigatii arheologice), Integrated Road Solutions (proiectare infrastructura de transport rutier), Topovia 2002 (identificare proprietari si expropieri) si Protelco SA (suport si completare studii topografic, inclusiv aerofotogrametrie pentru stereorestitutie).

Din aceeasi categorie

23 Iul 07:38 | Infrastructura sub presiune: Proiecte multe, bani putini, viitor incert
22 Iul 07:23 | CNIR: Va fi necesara diversificarea surselor de finantare a proiectelor europene
15 Iul 16:09 | METROUL, TTL si METRANS vor sa realizeze SF al trenului metropolitan Brasov
15 Iul 16:27 | CNAB a receptionat lucrari de modernizare realizate de PORR la Aeroportul Otopeni
14 Iul 14:26 | IBB-HIB Romania construieste cu 70 milioane euro noua Varianta Ocolitoare Giurgiu
11 Iul 16:09 | PORR Construct intensifica lucrarile de modernizare sistem rutier din Bd Expozitiei
11 Iul 13:00 | UTILAJELE de sapare de la Magistrala M6 au depasit primii 500 de metri de tunel
11 Iul 13:48 | CON-A a contribuit cu lucrari de arta la DEx4, conexiunea A3 si DN1 (Tureni, Cluj)
10 Iul 18:02 | BOG’ART si VIAROM liciteaza lucrari de 145 mil. euro la Centura Targoviste, Inel 2
10 Iul 17:57 | INTERES major pentru realizarea SF a podului de mobilitate militara Giurgiu-Ruse 2
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA