
Cele 4 oferte se afla in etapa de evaluare financiara si tehnica, programata a se incheia pana la data de 3 iulie 2024.
Contractul de proiectare si executie a lucrarilor a fost atribuit, in noiembrie 2023, companiei Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS, din Turcia, care are la dispozitie 1,77 miliarde lei (fara TVA), asigurati prin Programul Transport 2021-2027 pentru constructia celor 17,61 km de autostrada dintre Arpasu de Jos (DN1) si Sambata de Sus (DJ105B). Traseul include si constructia a 27 de structuri de arta, printre care si un pod de o complexitate tehnica ridicata, cu o lungime de 820 de metri.

Makyol va construi integral Autostrada Sibiu - Fagaras, ce va avea, in total, 68 km si va costa 6,4 miliarde lei (fara TVA). Autostrada este compusa din patru tronsoane dupa cum urmeaza:
- Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu - Pitesti) - Avrig - Marsa (DJ105G), cu o lungime de 14,25 km;
- Tronsonul 2: Avrig - Marsa (DJ105G) - Arpasu de Jos (DN1), cu o lungime de 19,92 km;
- Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) - Sambata de Sus (DJ105B), cu o lungime de 17,61 km;
- Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ105B) - Municipiul Fagaras (16,26 km) si drum de legatura cu DN1 (5,6 km).
Autostrada Sibiu-Fagaras va face legatura intre Sibiu si Bacau, traseul pornind din dreptul localitatii Boita si terminandu-se in apropierea Municipiului Fagaras.
Sectorul de Autostrada Sibiu-Fagaras face parte din proiectul major de conectivitate a infrastructurii rutiere la reteaua de transport europeana TEN-T, si anume inter-coridorul Moldova - Transilvania.