Miercuri, 17 Septembrie 2025
RO EN

ARISTON: Debransarile si inlocuirile pot mentine piata de centrale la un nivel optim

Piata de centrale termice a cunoscut o evolutie pozitiva in ultimii ani, mai ales pe segmentul centralelor in condensare, care, incepand din septembrie 2015 sunt sigurele modele ce intrunesc cerintele directivelor europene ErP, conform carora pe toate pietele din UE trebuie sa fie comercializate doar acele produse ce ating un anumit prag de eficienta energetica, potrivit lui Catalin Draguleanu, Country Manager al Ariston Thermo Romania, lider al pietei locale centrale termice. Totodata, managerul indica o tendinta pozitiva de schimbare a comportamentului de achizitie al populatiei, romanii fiind tot mai interesati de produsele cu un grad tehnologic ridicat, ce asigura o eficienta sporita si economii la consumul de gaz. "Piata locala de centrale termice este sustinuta, in mare parte, de numeroasele debransari de la sistemul centralizat, numarul acestora crescand de la un an la altul. Spre exemplu, in 2015, numarul apartamentelor din Romania care au renuntat la incalzirea in sistem centralizat si, in majoritate, beneficiaza acum de un alt tip de sistem de incalzire, a ajuns la 47.700, cu 58% mai mare comparativ cu nivelul din 2014", a declarat Catalin Draguleanu.
In continuare, piata este formata si dominata de competitori puternici, cu traditie, preponderent de origine italiana si germana. "Observam, treptat, disparitia de pe piata a producatorilor care nu pot oferi clientilor alte avantaje pe langa produsul in sine. Consumatorii moderni nu isi mai conditioneaza achizitia doar prin prisma pretului produsului, ci iau in considerare si aspecte ce tin de servicii de garantie extinsa, disponibilitatea rapida a pieselor de schimb, proximitatea unui centru de service autorizat si gama variata de interventii pe care acesta o poate oferi", a mai spus managerul.
In ceea ce priveste cererea, aceasta este dictata, preponderent, de confort si de o autonomie totala asupra costurilor.
***
In Romania, Ariston Thermo comercializeaza o gama variata de centrale termice pe gaz, in condensare completa de uz industrial si domestic, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, dar si boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare sau pompe de caldura. Pentru 2016, conducerea companiei si-a propus consolidarea pozitiei de lider pe cele doua segmente importante ale activitatii (centrale termice si incalzitoare de apa), precum si indeplinirea nevoilor actuale de pe piata, atat in ceea ce priveste produsele, cat si serviciile anterioare si ulterioare vanzarii.

Din aceeasi categorie

15 Sep 07:42 | SRG militeaza pentru integrarea pompelor de caldura geotermale in politica energetica
12 Sep 17:36 | MS: Concurenta mare pentru servicii supervizare de 23 mil. lei extindere retea de apa
12 Sep 07:00 | GEBERIT: Crestere cu 1,7% a cifrei de afaceri, pe baza majorarii volumelor de livrari
03 Sep 17:24 | Consitrans si Aquaproiect vor sa elaboreze documentatii pentru amenajari de irigatii
03 Sep 17:01 | RESOURCING Environmental va superviza extinderea retelei de apa din Bacau
03 Sep 11:30 | RAMBOLL castiga servicii de consultanta de 12 mil. euro pentru Apa Canal 2000 Pitesti
02 Sep 07:00 | ARISTON obtine o redresare vizibila a rezultatelor, ca urmare a cresterii cererii in 2025
02 Sep 07:00 | MITSUBISHI ELECTRIC: Crestere puternica a cererii legate de noua inteligența artificiala
25 Aug 13:06 | ARISTON: Mai putin de jumatate dintre romani verifica anual centrala termica
14 Aug 07:00 | GF isi extinde continuu prezenta pe piete-cheie si vizeaza segmentul solutiilor de flux
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA