Luni, 04 August 2025
RO EN

GROHE: Crestere de 43% a vanzarilor in perioada cea mai dura a recesiunii

The German group Grohe is one of the most representative suppliers in the sanitary installations field. Reporting a medium turnover of around 1,4 billion euro, Grohe is constantly oriented toward foreign markets, and this is why 85% of the revenues are provided by exports. During 2009 - 2012, at the group level was registered a growth of about 75% in terms of income (including the results of Joyou Chinese division), while the Grohe sub-group announced, for the same period, a profit increase of 62%. These figures are a solid proof of the economic reliability of Grohe, especially given that the market was deeply influenced by the recent financial crisis.      
 
In cei opt ani de activitate pe piata locala a instalatiilor sanitare, Grohe s-a impus ca una dintre marcile cele mai apreciate, gratie strategiei de promovare a unor produse care sa se adapteze cerintelor actuale in ceea ce priveste sustenabilitatea. Chiar si in perioada recesiunii, compania a continuat sa inregistreze progrese in planul vanzarilor, raportand o majorare de peste 43% in intervalul 2009 - 2012.
 
- Cum ati reusit sa gestionati activitatea societatii intr-un mediu de afaceri nefavorabil, precum cel din domeniul constructiilor in ultimii cinci ani?
- Este de notorietate faptul ca industria de profil a urmat un trend general de scadere, care a fost mai accentuat in 2009 - 2011, chiar daca ulterior situatia generala s-a mai echilibrat, consemnandu-se o usoara revenire a cererii. Plasandu-se oarecum impotriva curentului general, Grohe a continuat implementarea unor politici de investitii, care au vizat atat perfectionarea personalului propriu, cat si "infrastructura" specifica (magazine, materiale publicitare dedicate partenerilor etc.). Aceasta strategie a avut rezultatele scontate si ne-a permis sa raportam cresteri importante intr-o perioada nefavorabila.
 
- Ce intentii aveti pentru intervalul urmator in ceea ce priveste piata locala?
- Grohe isi mentine planul de dezvoltare ce vizeaza Romania, unul dintre obiectivele majore fiind acela de consolidare continua a cotei de piata. In ceea ce priveste evolutia domeniului local al constructiilor, revitalizarea acestuia va depinde in mod direct de investitiile care vor fi realizate in economie si, implicit, in industria in care activam, concretizate prin consolidarea sectorului de bricolaj, relansarea segmentului imobiliar etc. Evident, ar mai putea fi identificati si factori subiectivi care ar putea exercita o influenta pozitiva, cum ar fi, de exemplu, organizarea unor competitii sportive internationale, care ar putea genera alocarea de fonduri suplimentare pentru mai multe ramuri economice.
 
- In ce masura succesul pe plan international poate impulsiona activitatea din Romania?
- Recent, principalii actionari ai Grohe (TPG si DLJ Merchant Banking Partners) au transferat un pachet de 87,5% catre grupul nipon Lixil in parteneriat cu Banca pentru Dezvoltare a Japoniei, intr-o tranzactie de aproximativ 4 miliarde USD. Au fost create premisele dominarii nete a pietei sanitare din Europa, cifrele de afaceri cumulate ale celor doua entitati depasind 4 miliarde euro. Cu sprijinul Lixil, Grohe intentioneaza sa continue implementarea planului propriu de dezvoltare pe termen lung, ce vizeaza inclusiv sectorul sanitar din Romania. Trebuie subliniat faptul ca, in noua structura, compania germana isi va pastra independenta si va urmari atingerea tintei de lider international al pietei pe care activeaza, care este, in prezent, caracterizata printr-un grad ridicat de fragmentare. Informatii suplimentare, la www.grohe.com

Din aceeasi categorie

18 Iul 07:00 | WILO: Impact major al inteligentei artificiale asupra strategiilor de sustenabilitate
17 Iul 07:00 | EHPA: Vanzarile de pompe de caldura sunt de 14 ori mai mari in tarile mari europene
09 Iul 07:00 | McKinsey: Dependenta intre Inteligenta artificiala vs consum de energie si apa
26 Iun 14:22 | Esenzio: Crestere a cererii pentru solutiile de incalzire decorative si personalizate
20 Iun 11:34 | Grupul de firme Melinda a realizat o cifra de afaceri consolidata de 160 mil. euro
20 Iun 07:00 | DAIKIN raporteaza o crestere de 8% a vanzarilor de echipamente in anul fiscal 2025
18 Iun 07:00 | ARISTON estimeaza o stabilizare progresiva a cererii pe pietele principale ale grupului
12 Iun 16:43 | ANAR: Buget majorat cu 55%, pentru consolidarea infrastructurii hidrotehnice
12 Iun 11:00 | TM: Constructii Erbasu si IGNA vizeaza lucrari de reabilitare retele de 50 mil. euro
10 Iun 12:32 | EVOMAG: Cestere de 50% a vanzarilor de aparate de aer conditionat in primavara
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA