Sâmbătă, 02 August 2025
RO EN

PIPELIFE: Piata de tubulatura s-ar putea diminua si in acest an

In acest an, piata interna de tubulatura si fitinguri si-ar putea continua tendinta de scadere, potrivit opiniei lui László Vajda, director general al companiei Pipelife. In domeniul lucrarilor de infrastructura (finantate majoritar de institutii guvernamentale si din fonduri europene) s-ar putea resimti o usoara revigorare, insa, in ceea ce priveste proiectele private, contractia se va remarca si in semestrul al doilea. Fiecare companie din domeniu (producator / comerciant) de tubulatura va lupta pentru noi cote de piata, cu pretul unor marje minime si al unor costuri de transfer derizorii, generand chiar pierderi, profitabilitatea din domeniu urmand a se diminua si in acest an.
 
László Vajda, director general al Pipelife: "Din pacate, piata romaneasca de tubulatura este dependenta exclusiv de pret, acest lucru afectand calitatea produselor. Din aceasta cauza, pe termen mediu si lung, beneficiarii (respectiv companiile de apa, autoritatile locale si, implicit, populatia) vor fi afectati, in special din punct de vedere al cheltuielilor de reparatii / mentenanta. Astfel, am observat o tendinta negativa pe piata, axata pe reducerea preturilor si prelungirea (uneori exagerata) a termenelor de plata. Bonitatea firmelor de constructii a scazut dramatic si acest trend se va observa si in perioada urmatoare. Totusi, suntem optimisti in ceea ce priveste perspectivele pentru 2012, insa premisele pozitive se bazeaza exclusiv pe demararea proiectelor incadrate in programul POS-Mediu, cofinantate din fonduri europene. Astfel, in domeniul constructiilor civile si industriale, previziunile sunt negative. Din punct de vedere al produselor livrate pe piata, exista o tendinta de «crestere 0+» a vanzarilor de sisteme utilizate la executia lucrarilor de infrastructura (canalizare, drenaj, protectii pentru cabluri etc.). In perioada urmatoare activitatea companiei va fi caracterizata de o prudenta maxima. Vom depune eforturi in privinta unei segmentari mai clare a clientilor, avand drept scop favorizarea beneficiarilor seriosi. De asemenea, dorim sa investim in know-how si in domeniul serviciilor de consultanta destinate direct clientilor, pentru promovarea ideii ca nu numai pretul conteaza".

Din aceeasi categorie

18 Iul 07:00 | WILO: Impact major al inteligentei artificiale asupra strategiilor de sustenabilitate
17 Iul 07:00 | EHPA: Vanzarile de pompe de caldura sunt de 14 ori mai mari in tarile mari europene
09 Iul 07:00 | McKinsey: Dependenta intre Inteligenta artificiala vs consum de energie si apa
26 Iun 14:22 | Esenzio: Crestere a cererii pentru solutiile de incalzire decorative si personalizate
20 Iun 11:34 | Grupul de firme Melinda a realizat o cifra de afaceri consolidata de 160 mil. euro
20 Iun 07:00 | DAIKIN raporteaza o crestere de 8% a vanzarilor de echipamente in anul fiscal 2025
18 Iun 07:00 | ARISTON estimeaza o stabilizare progresiva a cererii pe pietele principale ale grupului
12 Iun 16:43 | ANAR: Buget majorat cu 55%, pentru consolidarea infrastructurii hidrotehnice
12 Iun 11:00 | TM: Constructii Erbasu si IGNA vizeaza lucrari de reabilitare retele de 50 mil. euro
10 Iun 12:32 | EVOMAG: Cestere de 50% a vanzarilor de aparate de aer conditionat in primavara
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA