Sâmbătă, 22 Noiembrie 2025
RO EN

ADEPLAST: Schimbare radicala a structurii cererii de materiale

Recesiunea economica din 2009 a adus si o schimbare a structurii cererii pe piata materialelor de constructii. Astfel, compania Adeplast a inregistrat o diminuare de 40% a vanzarilor de mortare mecanizate, de zidarie si sape, din cauza sistarii marilor proiecte, cu toate ca in prezent veniturile companiei sunt la nivelul celor din aceeasi perioada a anului trecut. In acelasi timp, reprezentantii societatii au raportat o majorare a livrarilor de produse de finisaje si reparatii. Vanzarile de vopsele si tencuieli decorative realizate la noua fabrica din Ploiesti (deschisa in 2009) au contribuit pozitiv la cifra de afaceri. "Pentru anul viitor avem in vedere o crestere esentiala a afacerilor cu aceste produse, pentru ca, in 2011, sa ne situam printre primii cinci producatori locali", a declarat Marcel Barbut, proprietarul companiei. In ceea ce priveste efectele contextului dificil de pe piata constructiilor asupra societatii, oficialii Adeplast semnaleaza cresterea numarul infractiunilor in domeniu, in conditiile in care legislatia cu privire la emiterea biletelor la ordin si a altor mijloace similare de plata ar trebui schimbata. "Exista persoane care profita de slabiciunile companiilor pentru a lua bani de la acestea fara a avea vreo intentie de a-i inapoia, principalele consecinte fiind destabilizarea firmei si, implicit, a economiei. Sunt «scoase» din societati sume importante de bani fara a se achita TVA, impozitul pe profit (in valoare de 16%) sau cel pe dividende (16%). Aceasta inseamna ca 51% din fonduri ar trebui incasate de statul roman. In acelasi timp, exista o problema si cu autoritatile de supraveghere a pietei de profil", a precizat reprezentantul firmei.
In 2009 societatea a inclus in portofoliu noi produse. "Un material nou-lansat a fost mortarul pentru consolidarea cladirilor afectate de cutremur - MT 100 Seismo - pe care l-am promovat intens pe piata fara a avea, insa, rezultate spectaculoase. In acelasi timp, daca introduci pe piata un produs cunoscut, dar la un pret mai avantajos, vanzarile cresc imediat. Este cazul vopselelor (Meseriasului si Weiss) si tencuielilor decorative, pe care le livram in cantitati mari", sustine Marcel Barbut. Conform acestuia, piata este, inca, dependenta de pret, calitatea fiind pe pozitia secunda in preferintele consumatorilor. Informatii suplimentare, la www.adeplast.ro.

 

 

Din aceeasi categorie

21 Noi 06:00 | TARKETT: Vanzari organice in scadere si revizuirea estimarilor pentru anul 2025
17 Noi 06:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Vanzari in crestere cu 3,2% si perspective optimiste anuale
14 Noi 06:00 | PPG: Crestere organica a vanzarilor si profit-record anuntate pentru trimestrul trei
13 Noi 06:00 | SIKA initiaza noi actiuni strategice pentru crestere, profitabilitate si sustenabilitate
12 Noi 06:00 | AKZO NOBEL obtine o profitabilitate buna in trimestrul trei, in pofida impactului valutar
06 Noi 10:25 | Fabrica Knauf Insulation din Tarnaveni, investitie majora in Europa Centrala si de Est
06 Noi 06:00 | DOW obtine rezultate mixte, divizia Performance Materials & Coatings fiind in regres
04 Noi 11:46 | Ferestrele ineficiente "slabesc" lantul de termoizolare a cladirilor noi/reabilitate
03 Noi 18:11 | SIKA: Camelia Ene este noul General Manager al Sika Romania & Adeplast
29 Oct 10:53 | Lider Servicii: Crestere de 8% a cifrei de afaceri in primele 9 luni din 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA