Marți, 01 Iulie 2025
RO EN

REVEAL: Intentii de renovare in jumatate din locuintele din Romania, in S2 2022

A doua parte a anului 2022 se anunta a fi o perioada de renovare in 5 din 10 locuinte din Romania. Romanii declara ca locuintele lor au nevoie de un upgrade atat in privinta zugravelii cat mai ales a dotarilor tehnice, arata ultimul studiu realizat de compania de cercetare de piata Reveal Marketing Research.
De asemenea, interesul romanilor pentru renovarea locuintelor este confirmat si de statisticile Asociatiei Europene de Prognoza in domeniul Constructiilor pentru Europa de Est (EECFA).
Pe un plan general, rezultatele studiului arata ca 53% dintre respondenti intentioneaza sa isi renoveze locuinta (inregistrand o scadere de 27% comparativ cu anul trecut). Totodata, dintre respondentii acestui studiu, o buna parte isi indreapta atentia catre constructia propriei case (16%) in decursul acestui an.
 
Top lucrari pentru care romanii planifica o renovare
In privinta tipului de lucrari carora romanii le acorda o atentie sporita renovarii anul acesta, se numara, pe primul loc zugravitul (86%), schimbarea mobilei (49%), schimbarea obiectelor sanitare din baie si/sau bucatarie (47%), schimbarea sistemului de iluminare (36%) si schimbarea instalatiei de apa, pe ultimul loc (28%). Cifrele arata, de asemenea, ca 47% dintre romani prefera sa se ocupe de renovarea locuintei singuri, 57% ar apela la un meserias (instalator) si doar 19% ar chema o companie specializata.
Comparativ cu rezultatele obtinute anul trecut, se observa o scadere semnificativa a celor care vor sa zugraveasca (scadere cu 4%), sa isi schimbe obiectele sanitare din baie si/sau bucatarie (scadere cu 25%) sau mobila (scadere cu 15%).
Schimbarea instalatiei de apa se afla in continuare pe un trend ascendent (crestere a interesului pentru acest tip de renovare cu un procent de 6%).
 
De unde se informeaza consumatorii romani atunci cand vor sa cumpara materiale de constructii
58% din participantii studiului Reveal Marketing Research au precizat ca tin cont de sfatul specialistilor (constructor, arhitetct, etc.) atunci cand aleg sa cumpere un produs din categoria materialelor de constructii. De asemenea, potrivit cercetarii efectuate, cunostintele si prietenii reprezinta o a doua sursa de informare (47%).
Totodata, se observa o deschidere semnificativa in ceea ce priveste informatiilor preluate de pe site-urile magazinelor de materiale de constructii (40%).
In ceea ce priveste locul achizitiei, 24% dintre respondenti opteaza pentru cumparaturile online, ramanand astfel loiali acestui canal de cumparare. Lanturile fizice de magazine DIY (do-it-yourself) raman insa locul preferat pentru cumparaturi (83%), in timp ce 61% dintre respondenti prefera magazinele specializate.

Din aceeasi categorie

18 Iun 07:00 | ARKEMA consemneaza livrari si performantele financiare bune in trimestrul intai 2025
04 Iun 10:47 | ROCKWOOL: Adoptarea normativului P-118 si consecintele pentru piata constructiilor
03 Iun 15:29 | Neakaisa.ro: Afaceri de 7,1 mil. euro in 2024 si crestere de 20% in primul trimestru
03 Iun 08:39 | ANALIZA: Estetica, functionalitatea si securitatea, noua triada a locuintei romanilor
27 Mai 06:28 | THEDA MAR - MARMOSIM: "Fiecare proiect realizat devine o poveste de succes"
23 Mai 07:00 | ARMSTRONG raporteaza o crestere puternica a vanzarilor nete si a profitului in 2025
21 Mai 07:00 | SHERWIN-WILLIAMS: Rezultate bune sustinute de cresterea marjei /controlul costurilor
20 Mai 07:00 | PPG anunta rezultate bune, beneficii directe ale implementarii strategiei de crestere
15 Mai 07:00 | TARKETT: Ajustare tactica a preturilor pentru sustinerea vanzarilor din anul 2025
07 Mai 07:00 | AKZONOBEL consemneaza un prim trimestru solid, datorita reducerii costurilor
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA