Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

ITM: Controale la 51.580 de firme cu contracte de telemunca si lucru la domiciliu

In perioada 10-24 noiembrie 2020, Inspectoratele Teritoriale de Munca au desfasurat actiuni de control la toate categoriile de angajatori care au mai mult de 50 de salariati, indiferent de domeniul de activitate, in vederea constientizarii si determinarii acestora de a organiza programul de lucru astfel incat personalul sa fie impartit in grupe care sa inceapa, respectiv sa termine activitatea la o diferenta de cel putin o ora si de a implementa munca la domiciliu si telemunca, pentru reducerea riscului de contaminare cu coronavirus la locul de munca. In total, au fost realizate controale la un numar total de 3.235 de companii, cu 807.153 de angajati. Dintre acestia, 51.580 lucreaza in regim de telemunca/ munca la domiciliu, 425.095 de salariati au program de lucru individualizat, iar alti 10.897 beneficiaza de art.1 din OUG nr. 132/2020 - reducerea timpului de cu cel mult 50% din durata.
Totodata, in domeniul securitatii si sanatatii in munca (SSM) au fost controlati, la nivel national, 2.381 agenti economici cu mai mult de 50 de angajati, la care lucreaza 586.670 de salariati. In urma acestor controale, inspectorii de munca au constatat un numar de 2.054 de neconformitati fata de legislatia in vigoare. Astfel, pentru nerespectarea normelor de securitate si sanatate in munca, inspectorii au aplicat 1.915 sanctiuni contraventionale, din care 1.862 avertismente si 53 de amenzi in valoare de 236.000 de lei. Au fost sanctionati 1.141 angajatori, in domeniul SSM. Pentru remedierea deficientelor constatate, inspectorii de munca au dispus 2.634 de masuri cu termene fixe de raportare a modului de rezolvare.
Cele mai frecvente deficiente in domeniul securitatii si sanatatii in munca constatate la agentii economici au fost: instruirea necorespunzatoare a lucratorilor in domeniul SSM; neefectuarea controlului medical periodic de catre toti lucratorii; neasigurarea EIP specific sezonului rece si neinlocuirea celui degradat; existenta la locurile de munca a unor truse medicale incomplete; functionarea defectuoasa a sistemelor de ventilatie, climatizare si iluminare, neactualizare evaluare de risc si plan de prevenire si protectie; semnalizarea necorespunzatoare a cailor de acces si de circulatie etc.
In domeniul relatiilor de munca, actiunile de control s-au concretizat prin aplicarea de 550 de sanctiuni, din care 155 de amenzi si 395 de avertismente. Valoarea cumulata a amenzilor aplicate angajatorilor a ajuns la 1,34 milioane de lei, din care pentru munca nedeclarata au fost aplicate amenzi de 920.000 de lei, pentru 205 angajatori. De asemenea, au fost dispuse 2.821 de masuri de remediere, ca urmare a neconformitatilor depistate.
Potrivit datelor ITM, la finele lunii noiembrie 2020, la nivel national erau active, in total, peste 6,5 milioane de contracte de munca active, din care numarul de contracte individuale de munca cu clauze de telemunca a ajuns la 42.625, iar cel al contractelor de munca la domiciliu, la 34.205.

Din aceeasi categorie

11 Noi 11:31 | AMBITO estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2026
05 Noi 12:57 | EXEC-EDU: Relatia dintre angajat si lider are o importanta mare in anul dificil 2026
04 Noi 06:00 | MANPOWER marcheaza revenirea la crestere organica, in pofida provocarilor globale
03 Noi 06:00 | RANDSTAD: Stabilitate financiară și progres al strategiei „Partner for Talent” in T3 2025
23 Oct 15:41 | PIFM: Forta de munca straina devine o realitate permanenta a economiei nationale
22 Oct 12:19 | GENESIS Property: Biroul ramane un pilon de stabilitate pentru multi angajati
21 Oct 11:37 | AI si automatizarea vor duce la crearea a 170 milioane locuri de munca pana in 2030
20 Oct 10:06 | MAZARS: Romania se pregateste sa aplice Directiva UE privind transparenta salariala
17 Oct 12:12 | AFSRU: Viitorul muncii, sub semnul optimizarii: program flexibil si integrare AI
17 Oct 11:30 | D&B: Transparenta salariala devine obligatorie, conform noilor norme europene
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA