Vineri, 21 Noiembrie 2025
RO EN

REVEAL: Doar 10% dintre angajati si-ar dori sa mai revina fizic la locul de munca

Contextul COVID-19 ne-a facut sa ne regandim in profunzime stilul de viata: de la locul de munca, la hobby-uri si iesiri cu prietenii. Schimbarea a fost cuvantul-cheie pentru anul 2020, iar acest lucru a declansat emotii cat mai diverse posibil din partea oamenilor. Reveal Marketing Research a vrut sa afle care sunt activitatile care le lipsesc cel mai mult romanilor si la care si-ar dori sa se intoarca mai repede.
Studiul derulat ne arata care este atitudinea romanilor fata de revenirea la normal si care sunt activitatile pe care si-ar dori sa le reia cat mai curand.
- 38% dintre romani au declarat ca cel mai mult isi doresc sa revina la normal posibilitatea de a calatori.
- 1 din 4 respondenti isi doresc sa revina la normal intalnirile cu familia si prietenii.
- 19% dintre respondenti au mentionat activitatile de recreere.
- Doar 1 din 10 romani a afirmat ca si-ar dori sa revina fizic la job.
Calatoriile si intalnirile cu cei dragi: activitatile de care le este cel mai dor romanilor
Calatoriile sunt pe primul loc in preferintele romanilor atunci cand vine vorba de revenirea la normal, mai ales in randul celor cu venituri mai ridicate. 38% dintre respondenti isi doresc sa poata calatori din nou ca inainte. 48% dintre familiile moderne, urmate de 46% dintre tinerii profesionisti afirma ca le este dor de calatorii. Aproximativ o treime dintre maturii fara partener a mentionat acelasi lucru, potrivit datelor Reveal Marketing Research.
Intrebati ce activitati ar dori cel mai mult sa revina cat mai repede la normal, romanii au selectat in proportie de 25% intalnirile cu familia si prietenii. Procentele sunt similare pentru toate segmentele analizate: familiile traditionale sunt la egalitate cu maturii fara partener in privinta acestei optiuni, ambele categorii inregistrand un procent de 27%. Dintre toate segmentele, tinerii au bifat in cea mai mare masura aceasta optiune, 40% dintre acestia afirmand ca isi doresc sa se poata intalni in conditii normale cu prietenii si familiile lor (milenialii - 20%, tinerii profesionisti - 20%).
Activitatile de recreere sunt si ele printre optiunile romanilor atunci cand se gandesc la ce si-ar dori sa revina la normal, mai ales pentru persoanele singure. Conform Reveal Marketing Research, 23% dintre maturii fara partener isi doresc sa poata iesi din nou in oras ca inainte sau sa isi poata practica hobby-urile, fiind urmati de mileniali cu un procent de 22%.
Noua normalitate: telemunca si comenzile online
Interesant este faptul ca revenirea la job nu se afla in topul dorintele romanilor in legatura cu reluarea activitatilor asa cum erau ele inaintea izbucnirii pandemiei. Doar 1 din 10 romani au mentionat aceasta optiune. Dintre segmentele analizate, doar 13% dintre tinerii profesionisti si 8% din familiile moderne au declarat ca isi doresc sa revina la normal mai repede mersul la serviciu. Datele ne sugereaza faptul ca romanii au reusit sa se adapteze noii realitatii si sa isi poata indeplini munca, indiferent de locatie.
Cumparaturile in magazinele fizice se afla printre ultimele optiuni selectate de respondenti - doar 4% dintre romani au bifat aceasta activitate. O explicatie ar putea fi faptul ca magazinele fizice sunt deschise, in continuare, iar schimbarile aparute vizeaza doar masurile de protectie impotriva raspandirii noului coronavirus. Asadar, romanilor nu le este dor sa faca cumparaturi in magazinele fizice, deoarece aceasta este o activitate pe care o desfasoara si in prezent. Pe de alta parte, observam si tendinta oamenilor de a se indrepta spre mediul online din ce in ce mai mult. Conform unui studiu anterior Reveal Marketing Research, 43% dintre romani afirma ca fac cumparaturi online intr-o saptamana obisnuita.

Din aceeasi categorie

11 Noi 11:31 | AMBITO estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro pentru 2026
05 Noi 12:57 | EXEC-EDU: Relatia dintre angajat si lider are o importanta mare in anul dificil 2026
04 Noi 06:00 | MANPOWER marcheaza revenirea la crestere organica, in pofida provocarilor globale
03 Noi 06:00 | RANDSTAD: Stabilitate financiară și progres al strategiei „Partner for Talent” in T3 2025
23 Oct 15:41 | PIFM: Forta de munca straina devine o realitate permanenta a economiei nationale
22 Oct 12:19 | GENESIS Property: Biroul ramane un pilon de stabilitate pentru multi angajati
21 Oct 11:37 | AI si automatizarea vor duce la crearea a 170 milioane locuri de munca pana in 2030
20 Oct 10:06 | MAZARS: Romania se pregateste sa aplice Directiva UE privind transparenta salariala
17 Oct 12:12 | AFSRU: Viitorul muncii, sub semnul optimizarii: program flexibil si integrare AI
17 Oct 11:30 | D&B: Transparenta salariala devine obligatorie, conform noilor norme europene
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA