Vineri, 27 Iunie 2025
RO EN

HORNBACH: Consolidare pe piata de bricolaj si crestere cu peste 16% a afacerilor

Vanzarile realizate de grupul german Hornbach in perioada martie - mai 2014 au crescut cu 16% fata de aceeasi perioada din 2013, depasind un miliard de euro. In Romania, holdingul detine trei magazine in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), unul in Brasov si altul in Timisoara (cu o suprafata totala de 77.500 mp), ce au raportat la finele lui 2013 afaceri totale de 100,4 milioane de euro, in crestere cu 9,5% fata de nivelul anului anterior. Operatiunile locale sunt gestionate prin intermediul Hornbach-Baumarkt AG (ce gestioneaza activitatea a 143 de unitati de vanzare din noua tari ale Europei), divizia raportand o crestere cu 16,4% a incasarilor, pana la 976,7 milioane de euro. In perioada analizata, in portofoliul Hornbach-Baumarkt AG au intrat doua magazine noi, deschise la Lübeck (Germania) si Praga (Cehia). Profitul raportat de grup in acelasi interval s-a majorat considerabil, pana la 87,3 milioane de euro. "In martie 2014, magazinele noastre au inregistrat o adevarata explozie a cererii in domeniul constructiilor si gradinaritului. Nu am reusit numai sa compensam scaderea profitului inregistrata in primul trimestru al anului trecut, din cauza iernii grele, ci chiar am reusit sa asiguram o crestere considerabila a rezultatului net", a declarat Roland Pelka, directorul financiar al Hornbach, cu ocazia prezentarii situatiilor financiare trimestriale.
Din punct de vedere regional, in primul trimestru al anului financiar 2014-2015, magazinele Hornbach din Germania au inregistrat o crestere a cifrei de afaceri cu 20%, pana la 574,5 milioane de euro, datorita primaverii calde si a unei conjuncturi favorabile. Unul dintre factorii care au dus la aceasta evolutie pozitiva a concernului, aflat pe locul trei ca marime in acest sector pe piata germana, a fost consolidarea pietei de constructii si gradinarit, in urma inchiderii magazinelor Praktiker si Max Bahr, aflate in insolventa. Pe plan international, vanzarile din cele opt tari (fara Germania) au crescut cu 11,7%, atingand 402,1 milioane de euro.
In ceea ce priveste societatea Hornbach Baustoff Union GmbH (HBU), divizia business-to-business a concernului german, aceasta a raportat o crestere de 10,1% a cifrei de afaceri in intervalul analizat, pana la 58 milioane de euro. La finele lunii mai 2014, HBU detinea 25 de magazine de materiale de constructii in zona de sud-vest a Germaniei si alte doua in Franta (provincia Lorena).
 

Din aceeasi categorie

25 Iun 07:33 | SW UMWELTTECHNIK: Obiective de consolidare prin continuarea investitiilor
25 Iun 07:00 | Heidelberg Materials pregateste tranzitia energetica si are inceput bun de anul financiar
24 Iun 11:04 | HOLCIM anunta finalizarea procesului de separare a afacerii din America de Nord
23 Iun 07:30 | Bauelemente: Solutii prefabricate complete pentru cladiri non-rezidentiale
23 Iun 07:00 | HENKEL: Divizia Adezivi anunta vanzari de 2,7 miliarde euro si incertitudini noi pe piete
19 Iun 11:13 | 75 de organizatii solicita Guvernului o pozitie ferma pentru fonduri UE pentru paduri
17 Iun 07:00 | BASF: Tarifele comerciale volatile afecteaza performanta financiara anuala a grupului
17 Iun 07:00 | COVESTRO incepe 2025 cu un ritm moderat de crestere, insa incertitudinile persista
16 Iun 07:00 | CRH: Prognoze moderat optimiste, bazate pe o cerere sustinuta prin investitii publice
13 Iun 07:00 | CEFIC: Industria chimica din Europa se confrunta cu un inceput dificil in 2025
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel: 021-336.04.16
AGENDA INVESTITIILOR
EURO-CONSTRUCTII
EURO-FEREASTRA
FEREASTRA